MW3 - Vad är problemet med detta jävla skit spel?

Permalänk
Avstängd

MW3 - Vad är problemet med detta jävla skit spel?

Har en massa saker jag undrar över:

1. Varför blir jag alltid Host efter att jag spelat en bra match? Säg att jag får typ 28 / 5, jag tycker det är ganska okej poäng, vill gärna dra en till match och se om jag kan få bättre, vad händer? Jo, nästa match är jag plötsligt Host och hur snabbt jag än siktar och bra jag än spelar så har de redan skjutit mig innan de kommer runt hörnen. Varför? Och varför ska det gå så jävla illa när man har Host?

2. Varför kan man bara köra på en sens i typ 30 min - 1 h innan det känns alldeles för snabbt så man måste sänka? Är nere på 200 dpi nu, provar 100 dpi ibland. Är sjukt drygt, har inte en chans att spela! På konsoll är det tvärt om, där vill man höjja sensen hela tiden, eller efter man "vant sig" så känns alltid den tidigare sensen för trög, så vill man ha högra. Verkar vara helt tvärtom på MW3 på pc, eller är det bara jag?

3. Varför mosar alla på och bara springer, trots att dom dör mer än dom dödar? Kommer och ska ha payback typ 20 gånger tills man har dött, inte lätt för en stackare som jag som försöker få moab, menar visst om jag har tur lyckas jag få tönten 24 gånger, men hallå? Varför springar alla runt bara och inte bryr sig om hur mycket de dör eller nått? Vanliga scores på typ Domination är ju typ 30 deaths, 40 deaths har jag också sett, herregud!

4. Varför kan man inte skjuta en shotgun-riddare medan han laddar om? Även när de gör saker som att ladda om, kasta granater, lägga sig ner, så är kroppen väldigt svår att träffa, eller omöjlig?

5. Varför ska alla ens team-mates springa in i mig? Blocka mig typ ställa sig bakom mig så jag inte kan gå undan när jag ska ladda om? Varför laggar hela spelet sönder när team-maten springer in i en? Om man är på väg till samma ställe, jag blir galen fan, det är super irriterande, laggar tills fanskapet slutar springa rakt in i mig!

6. Varför går det bara att spela sent på natten? Just nu är klockan halv 5 på morgonen, och jag har precis spelat 10 matcher kanske, blev helt jävla utspelad, gick minus i KD till och med, och det brukar jag aldrig göra, även fast det går dåligt! Jag siktar alldeles fin fint med min mus, men alla andra ligger steget före, som att det som syns på min skärm är 1 sekund bakom det som syns på hans skärm?

7. Varför kan man inte spela Mercenary på de nyare banorna? Helt fuckat ju! Jag pallar inte spela mot nisse "kuken" nilsson och hans uav rockande moab jagande tönt lag om jag sitter själv och spelar! Och jag vill spela mina banor som jag köpt också! Kan man få pengarna tillbaka? Har ju betalar pengar för skiten men jag kan inte spela skiten!

8. Varför är spawn-systemet inte ett system, eller är systemet gjort så att man ska få en fördel av att dö? Vet inte hur jävla många gånger jag har dödat en kille på long-range som sedan spawnar bakom mig, trots att banan är stoor och hela hans lag är på andra sidan och hela mitt lag är på min sida. Detta skit började redan på Black Ops, fast då bara på Nuke Town. Mw2 på Rust var spwnsen bara hel kaos. Nu känns det dock som det är ett systematiskt sätt man spawnar på, gärna bakom den som dödat en! Varför?

9. Varför fixar inte speltillverkarna till alla dessa små skit saker? Finns det folk som gillar dessa små fel? Tycker CoD är ungefär en 2 av 10 på full ändad skalan. Quakes motor var 100 000 gånger bättre. Aldrig laggade det när man gick in i en teammate, sensen gick lätt att ändra, man kunde köra på max om man ville eller low, det kändes varken snabbare eller långsammare om man spelade ett tag, exakt lika hela tiden!

10. Finns massa fler saker jag inte förstår i detta spel, men vet du nått mer? Så skriv det!

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem

Ist för att vänta på att få ett konsol spel fixat på PC köpte jag BF3.

Permalänk
Medlem

8/10 av dina punkter pekar på att du är dålig bara. Skitdålig kritik som bara har med dig själv att göra, t.ex. sens osv

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LeVvE:

Ist för att vänta på att få ett konsol spel fixat på PC köpte jag BF3.

Jo fast CoD är väl ändå ett pc spel från början??? Hur är BF i jämförelse med det jag klagade på typ?

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rinosaur:

8/10 av dina punkter pekar på att du är dålig bara. Skitdålig kritik som bara har med dig själv att göra, t.ex. sens osv

Okej ett troll, utveckla tack. På vilket sätt i det jag skrev om sensen t.ex. pekar det på att jag är dålig?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av frågarfrågor:

Jo fast CoD är väl ändå ett pc spel från början??? Hur är BF i jämförelse med det jag klagade på typ?

Jag hade också stora problem från match till match med att ibland kan det ta flera sekunder innan hitbox registrerar, ibland känner man sig odödligt för man har 3-4pers som sjuter på en och man överlever iaf och tar dem alla.

Har inga problem med det på BF3 iaf, är ju inte spelarna själva som är host så det har funkat ganska bra tbh, sen typ 3bars på MW3 är typ 200-400 latency, 1-2 bars vågar jag inte ens tänka på. Tror jag ligger på max 50 på BF3.

Sen håller jag med att om man springer tillsammans med någon så hoppar spelet helt galet, grymt störande vid start av nytt game.

Sen i BF3 går det inte bara spring och trycka ctrl för att ligga ner och döda alla, tar lite tid innan du kan sikta och skjuta vilket jag tycker är bra, störnade att spela MW3 när alla man möter lägger sig ner även i close combat.

Sensen har jag aldrig stött på problem med.

Sen det jag stör mig på mest i MW3 är MP7, så jävla OP vapen och ALLA kör med det, har inte sett något sånt i BF3 iaf.

EDIT: Jo CoD kanske va PC från början, men MW3 är 100% dålig konsol port, vapen etc är inte optimerade för PC, kolla bara på akimbo.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LeVvE:

Jag hade också stora problem från match till match med att ibland kan det ta flera sekunder innan hitbox registrerar, ibland känner man sig odödligt för man har 3-4pers som sjuter på en och man överlever iaf och tar dem alla.

Har inga problem med det på BF3 iaf, är ju inte spelarna själva som är host så det har funkat ganska bra tbh, sen typ 3bars på MW3 är typ 200-400 latency, 1-2 bars vågar jag inte ens tänka på. Tror jag ligger på max 50 på BF3.

Sen håller jag med att om man springer tillsammans med någon så hoppar spelet helt galet, grymt störande vid start av nytt game.

Sen i BF3 går det inte bara spring och trycka ctrl för att ligga ner och döda alla, tar lite tid innan du kan sikta och skjuta vilket jag tycker är bra, störnade att spela MW3 när alla man möter lägger sig ner även i close combat.

Sen det jag stör mig på mest i MW3 är MP7, så jävla OP vapen och ALLA kör med det, har inte sett något sånt i BF3 iaf.

Ja du ser, är inte ensam! Det är ju helt sjukt, ibland står man där och de andra bara skjuter och skjuter, men JAG klarar mig, visst är det väl coolt just då, men inte sen när det händer tillbaka, och vem är det som bestämmer när det ska hända för vardera person?

Låter gött, nej dropshot är så himla overkligt de är också odödliga på vägen ner, dropshottar mycket själv. Menar måste ju annars blir man dropshottad, men det är ju ganska lamt att man ska springa och lägga sig hela tiden. Stör mig också på MP7, har 1000 hs med den nu, så jag ljuger om jag säger att jag inte spelar med den, men det är bara för att alla andra spelar med den, har ju ingen chans med något annat vapen, vill trixa, ha kul, göra snygga kills, men nej, det är kött som gäller...

Din beskrivning på BF3 låter bra, jag har faktiskt redan tänkt köpa det, flera gånger, dock blir jag lite missnöjd när jag hör allt dom gör just nu, lägger till små "cod" banor, också tar in nya vapen från cod hehe, har dlc packs som cod, känns som att dom går åt fel håll, de tjänar nog mest på att vara så olik cod som möjligt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av frågarfrågor:

Ja du ser, är inte ensam! Det är ju helt sjukt, ibland står man där och de andra bara skjuter och skjuter, men JAG klarar mig, visst är det väl coolt just då, men inte sen när det händer tillbaka, och vem är det som bestämmer när det ska hända för vardera person?

Låter gött, nej dropshot är så himla overkligt de är också odödliga på vägen ner, dropshottar mycket själv. Menar måste ju annars blir man dropshottad, men det är ju ganska lamt att man ska springa och lägga sig hela tiden. Stör mig också på MP7, har 1000 hs med den nu, så jag ljuger om jag säger att jag inte spelar med den, men det är bara för att alla andra spelar med den, har ju ingen chans med något annat vapen, vill trixa, ha kul, göra snygga kills, men nej, det är kött som gäller...

Din beskrivning på BF3 låter bra, jag har faktiskt redan tänkt köpa det, flera gånger, dock blir jag lite missnöjd när jag hör allt dom gör just nu, lägger till små "cod" banor, också tar in nya vapen från cod hehe, har dlc packs som cod, känns som att dom går åt fel håll, de tjänar nog mest på att vara så olik cod som möjligt?

Jag har inga DLC, bara original så vet inte hur close quarters är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frågarfrågor:

Okej ett troll, utveckla tack. På vilket sätt i det jag skrev om sensen t.ex. pekar det på att jag är dålig?

angående det får dom flesta av dina frågot dig att låte som trollet här ...

angående sens, sluta ändra så ofta och håll dig till samma så vänjer man sig så funkar det sen

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LeVvE:

EDIT: Jo CoD kanske va PC från början, men MW3 är 100% dålig konsol port, vapen etc är inte optimerade för PC, kolla bara på akimbo.

Sant, akimbo är dock lika OP på konsoll, dock hade jag ju klart velat slippa ha hosts, dock har jag inte märkt det som ett problem på konsol, har ett Ps3 också, det kanske blir nånting men det syns eller märks faktiskt inte, men på PC, gud! Nu efter ett halv år på Pc så märker jag efter 10 sekunder om jag är Host, Black Ops är bättre i det syftet, men tyvärr gillar jag bara inte det spelet, inge kul att spela.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Laggzor:

angående det får dom flesta av dina frågot dig att låte som trollet här ...

angående sens, sluta ändra så ofta och håll dig till samma så vänjer man sig så funkar det sen

Troll är ju någon som inte kan hålla tyst och kommentera det dom tycker och tänker även fast dom vet att det är retsamma kommentarer, små retstickor. Jag skriver bara för jag är sur för jag liksom spelade 10 dåliga matcher i rad, vill bara få ur mig allt skit jag tycker om spelet just nu, ett troll ser det och bara måste säga att jag är kass rent allmätn, som nått slags konstgit behov i kroppen av att vara elak? Sexuellt kanske? Utnyttjade som barn?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LeVvE:

Jag har inga DLC, bara original så vet inte hur close quarters är.

Hur är känslan när man styr gubben i BF? Laddade ner Blacklight från Steam nyligen, men det kändes så onaturligt när jag skulle röra mig jämför med mw3, så jag spelade inte mer...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av frågarfrågor:

Hur är känslan när man styr gubben i BF? Laddade ner Blacklight från Steam nyligen, men det kändes så onaturligt när jag skulle röra mig jämför med mw3, så jag spelade inte mer...

Är väl inte som MW3 iaf, MW3 så rushar man ju bara på utan att tänka och hoppar 24/7, sen perks så man laddar skitsnabbt etc, har ju inget sånt i BF3.

Men "gameplay" känns långsammare i BF3.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LeVvE:

Är väl inte som MW3 iaf, MW3 så rushar man ju bara på utan att tänka och hoppar 24/7, sen perks så man laddar skitsnabbt etc, har ju inget sånt i BF3.

Men "gameplay" känns långsammare i BF3.

Är ganska trött på det höga tempot hehe, att ha båda vore kanske bäst? Kunna byta mellan när man tröttnat på det ena eller det andra?
En sak jag funderat över, det är att cod släpper ett nytt spel per år, de kanske skulle vänta 4 år och bygga ihop 1 st bra spel istället för 4 skitkassa?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av frågarfrågor:

Är ganska trött på det höga tempot hehe, att ha båda vore kanske bäst? Kunna byta mellan när man tröttnat på det ena eller det andra?
En sak jag funderat över, det är att cod släpper ett nytt spel per år, de kanske skulle vänta 4 år och bygga ihop 1 st bra spel istället för 4 skitkassa?

COD säljer, skiter nog i om det är bra eller inte, får de ut ett spel om året är det ju mer cash.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frågarfrågor:

Troll är ju någon som inte kan hålla tyst och kommentera det dom tycker och tänker även fast dom vet att det är retsamma kommentarer, små retstickor. Jag skriver bara för jag är sur för jag liksom spelade 10 dåliga matcher i rad, vill bara få ur mig allt skit jag tycker om spelet just nu, ett troll ser det och bara måste säga att jag är kass rent allmätn, som nått slags konstgit behov i kroppen av att vara elak? Sexuellt kanske? Utnyttjade som barn?

Du skriver att du inte kan döda folk som laddar om, ligger ner etc, att dina teammates blockar dig, att du inte kan spela bra på natten, alla andra är dåliga och bara springer och dör fastän du själv spelar så dåligt enligt dig, sensen är helt upp till dig och det är bara ditt fel, ingen annans. Bara du som har problem med att folk skjuter runt hörn etc...

Detta grundar jag min första kommentar på och vill påpeka att det är du som verkar vara trollet.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rinosaur:

Du skriver att du inte kan döda folk som laddar om, ligger ner etc, att dina teammates blockar dig, att du inte kan spela bra på natten, alla andra är dåliga och bara springer och dör fastän du själv spelar så dåligt enligt dig, sensen är helt upp till dig och det är bara ditt fel, ingen annans. Bara du som har problem med att folk skjuter runt hörn etc...

Detta grundar jag min första kommentar på och vill påpeka att det är du som verkar vara trollet.

Troll är folk som bara klagar, hittar alla fel i allt. Men visst det var en bra förklaring. Du missuppfattar dock lite, eller så förklarade jag dåligt. Det jag menar är i samband med lagg! Har du aldrig märkt att ibland kan en kille komma ut framför dig med typ en shotgun och shuta dig, din teammate bredvid dig, och din andra teammate bredvid dig, fast ni skjuter på han?

Sen sensen har absolut inget med mig att göra, det är ju spelet, att de har gjort att det är enklare att sikta med låg sens är inget jag har något att säga till om!

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LeVvE:

COD säljer, skiter nog i om det är bra eller inte, får de ut ett spel om året är det ju mer cash.

Jepp! Trist...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Folk slänger sig med uttrycket troll hela tiden. Kolla upp vad det betyder. Och nej jag "trollar" inte för att jag skriver detta.

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair RM850x V3 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk
Entusiast

Dock så utvecklas ju varje COD i ca 2 år, då det är två utvecklare framförallt som gör dem, och de turas om att släppa nya COD-spel.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk

För det fösta: Välkommen till "de nyare cod spelen"
För det andra: Cod serien blev en consoll serie när Mw2 kom ut.
Vidare: Efter WaW/Mw2 så har jag sett ner på Cod serien, och de flesta gamers som var med från början, gör det samma

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Avstängd
Skrivet av guffen86:

Folk slänger sig med uttrycket troll hela tiden. Kolla upp vad det betyder. Och nej jag "trollar" inte för att jag skriver detta.

Ett troll är en hårig sago varelse som finns i skogen, var ska jag kolla upp det?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Itchy Trojan:

För det fösta: Välkommen till "de nyare cod spelen"
För det andra: Cod serien blev en consoll serie när Mw2 kom ut.
Vidare: Efter WaW/Mw2 så har jag sett ner på Cod serien, och de flesta gamers som var med från början, gör det samma

Det är riktigt tråkigt tycker jag, för "idén" cod är grym tycker jag!

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrAdde:

Dock så utvecklas ju varje COD i ca 2 år, då det är två utvecklare framförallt som gör dem, och de turas om att släppa nya COD-spel.

De behöver fler år på sig för att ta bort alla buggar och fel med spelet?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rinosaur:

Och jag kom på att en massa andra saker jag skrev inte har med mig att göra, Host-grejjen, hur ska jag kunne styra över att bli host eller inte? Det är som dag och natt att spela, har du inte märkt det?

Sen en annan fråga jag kom på, du är ett helt uppenbart troll enligt mig! Men vad är din definition på troll?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Allt är bara skit.. Bara kul om man vill ha ett snabbt-gående FPS med småbarn överallt.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av frågarfrågor:

Och jag kom på att en massa andra saker jag skrev inte har med mig att göra, Host-grejjen, hur ska jag kunne styra över att bli host eller inte? Det är som dag och natt att spela, har du inte märkt det?

Sen en annan fråga jag kom på, du är ett helt uppenbart troll enligt mig! Men vad är din definition på troll?

Ett troll är väl en sån som söker uppmärksamhet genom att provocera på internet. Ett lyckat troll är omöjligt att genomskåda.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av frågarfrågor:

Är självklart olika men personligen tyckte jag att closequarters var jättekul, har kört de vanliga banorna mycket mer men det är gött att ibland när man är lite trött på tempot eller spelsettet att växla till close combat. Mycket högt tempo lm man kör med 24-30 spelare , sen är explosives och shotguns inte så op som de brukar vara i cod, finns inget vapen jag skulle kalla op direkt vilket är en fröjd då jag vet hur irriterande det är på cod. Körde mv1 och det var jättebra och kul , sen körde jag mv2 med, lite för op med alla killstreaks o perks, går nog inte tillbaka till cod igen passar inte mig

Visa signatur

Ryzen 5800X3D - RX 6950 XT - Corsair vengeance 2x16 Gb - Corsair AX 760w [/B]

Permalänk
Medlem

cod handlar typ mest om snabbast kills enligt dig , spela mer smart då och rusha inte fram, tänk alltid vars skulle dem kunna komma ifrån innan du går fram . vars skulle jag gå , vars kan man ta skydd ifall det kommer flera, rusha inte bara och spraya, använd istället miljön och spela smart och ta din tid

så är det iaf jag tänker när jag spelar fps spel eller andra spel ^^,

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem
Skrivet av frågarfrågor:

Ett troll är en hårig sago varelse som finns i skogen, var ska jag kolla upp det?

Du får väl googla eller motsvarande!

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair RM850x V3 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|