Permalänk
Medlem

Phenixen (smånytt)

Nytt chassi igen, blev den lilla söta Bitfenix Prodigy som jag blev dödskär i vid första ögonkastet!

Tog bort det gamla och skapade ett nytt då det var mycket problem med bilderna. Ska vara fixat nu!

Setup:

Bitfenix Prodigy
Asus Z77 Deluxe mITX
Inte Core i5 2500K
Noctua D-14
2x4Gb Corsair Vengeance
Asus GTX580 Voltage Tweak
Corsair AX850w + Vit sleeve från Corsair

UPDATE #1

Tog bort H80'n då den verkade vara trasig.. In med min gamla CM Hyper 212+ och allt blev bra där.
Även bort med kylaren på grafikkortet och på med referens igen.. Så nu går luckan att stänga !

UTDATE #2

Beställde ett nytt grafikkort. Blev ett Msi GTX 680 Lightning !

UPDATE#3

Blev en ny kylare, Noctua D-14 och ett par Corsair Vengeance 2x8GB

Bilder tagna med en Canon 600D !

Phenixen (smånytt)

Visa signatur

Stationär dator: Ja. Stor skärm: Ja. Nöjd: Är man någonsin det?

Permalänk
Medlem

Såg maffigt ut med tre fläktar i rad i den lilla lådan. Passade även med sleeven. Lite tråkigt att det inte passade sedan
Hoppas någon snäll klockare kan byta annars får du nog sätta sågen i lådan.

Permalänk
Medlem

är det inte perforerad sidopanel, isåfall vore det ganska enkelt att kapa bort perforeringen? eller så köper du ett nytt grafikkort? ..

Edit: jocke va först..

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Såg maffigt ut med tre fläktar i rad i den lilla lådan. Passade även med sleeven. Lite tråkigt att det inte passade sedan
Hoppas någon snäll klockare kan byta annars får du nog sätta sågen i lådan.

Skrivet av Xcym:

är det inte perforerad sidopanel, isåfall vore det ganska enkelt att kapa bort perforeringen? eller så köper du ett nytt grafikkort? ..

Edit: jocke va först..

Blir väl att skruva tillbaka referens kylaren först sen kanske ett nytt kort !

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tänkte fråga om byte mellan en annan modell var intressant, tills jag faktiskt insåg att ditt 580 spöar skiten ur mitt extra 6950 2GB. -.-

Damn you sir... damn you!

Permalänk
Medlem

Riktigt riktigt snyggt! Blev direkt sugen på mITX nu när man äntligen ser något så extremt snyggt! Men ser att det inte får plats en annan kylare förutom stock, och en vattenkylare i liknande form som du har. Måste finnas en lösning till det? Har nämligen en Thermalright mux-120...

Angånde problemet med grafikkortet. Varför gör du inte hål i chassit? Skulle ju se helt crazy ut med kylaren utanför, samt väldigt bra temperaturer! Men det kanske blir jobbigt och bökigt samt kanske inte så bra att ha något utanför chassit...

Edit: Såg precis att andra också har skrivit att du kunde göra samma sak

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Tänkte fråga om byte mellan en annan modell var intressant, tills jag faktiskt insåg att ditt 580 spöar skiten ur mitt extra 6950 2GB. -.-

Damn you sir... damn you!

Haha tyvärr

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dubadai:

Riktigt riktigt snyggt! Blev direkt sugen på mITX nu när man äntligen ser något så extremt snyggt! Men ser att det inte får plats en annan kylare förutom stock, och en vattenkylare i liknande form som du har. Måste finnas en lösning till det? Har nämligen en Thermalright mux-120...

Angånde problemet med grafikkortet. Varför gör du inte hål i chassit? Skulle ju se helt crazy ut med kylaren utanför, samt väldigt bra temperaturer! Men det kanske blir jobbigt och bökigt samt kanske inte så bra att ha något utanför chassit...

Edit: Såg precis att andra också har skrivit att du kunde göra samma sak

Din tornkylare ska inte vara några problem! Får plats med en H100, som Jonas från Swec valde att trycka in i lillen. Har dock problem med värmen just nu Idlar ca 60grader :S ska testa att installera min gamla CM Hyper 212+. Kan lägga upp en bild på det sen så får du se då din Thermalright mux-120 är i ungefär samma storlek !

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av kangaz:

Din tornkylare ska inte vara några problem! Får plats med en H100, som Jonas från Swec valde att trycka in i lillen. Har dock problem med värmen just nu Idlar ca 60grader :S ska testa att installera min gamla CM Hyper 212+. Kan lägga upp en bild på det sen så får du se då din Thermalright mux-120 är i ungefär samma storlek !

Skulle vara grymt om den fick plats! Gör gärna det, då jag gillar luftkylning hellre än vattenkylning

grymma bilder btw, har nästan samma kamera (550D)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dubadai:

Skulle vara grymt om den fick plats! Gör gärna det, då jag gillar luftkylning hellre än vattenkylning

grymma bilder btw, har nästan samma kamera (550D)

Försöker fixa det imorgon Tror jag ska skippa kompakt vattenkylning i framtiden. Haft lite otur med mina.. Smällde nånting i pumpen till min H100 och nu är väl själva radiatorn trasig i denna hehe..

Man tackar, vackert med Canon

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Påminner om old school shuttle moddar när kylaren sticker ut sådär utanför chassiet Kanske kapa lite i sidopanelen och montera fläktgaller/radgrill/mesh på distanser som skydd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonLinos:

Påminner om old school shuttle moddar när kylaren sticker ut sådär utanför chassiet Kanske kapa lite i sidopanelen och montera fläktgaller/radgrill/mesh på distanser som skydd?

Vill helst inte modda.. så blir not att sätta tillbaka referens kylaren

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av kangaz:

Haha tyvärr

Mycket tyvärr Vill ju ha ett Nvidia som backup GPU istället för AMD (Eftersom jag kör Nvidia nu för tiden).

Permalänk
Medlem
Skrivet av kangaz:

Nytt chassi igen, blev den lilla söta Bitfenix Prodigy som jag blev dödskär i vid första ögonkastet!

Tog bort det gamla och skapade ett nytt då det var mycket problem med bilderna. Ska vara fixat nu!

Bilder tagna med en Canon 600D !

Phenixen

Fint bygge!!

vad för fläkt har du fram ?

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Medlem
Skrivet av EddAa:

Fint bygge!!

vad för fläkt har du fram ?

Tackar!

http://www.inet.se/produkt/5322099/bitfenix-spectre-pro200mm-vit-led en sådan !

Visa signatur

Permalänk

LOL u sir failed( ingen sidopanel och det blir automatiskt en 1a från min sida sorry...)

Visa signatur

Silverstone TJ08-E, Corsair AX860i, Asus Maximus IV Gene-z, i5 3570K @ 4.7GHz, MSI GTX 680, Corsair Vengeance LP 16GB, Samsung 830 256GB, Intel 510 120GB Asus Xonar STX custom Dirvers,
allt vattenkylt med TYST som prio1
Länk

Permalänk
Medlem
Skrivet av linus.klang:

LOL u sir failed( ingen sidopanel och det blir automatiskt en 1a från min sida sorry...)

Jo ska fixa den delen, kylaren blev visst lite stor.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av linus.klang:

Jag hoppas innerligt att du inte är seriös...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

En 4:a men en ny kylarlösning MÅSTE in!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MP-Jan:

En 4:a men en ny kylarlösning MÅSTE in!

Tackar ! Ny kylare får bli senare, flytt hemifrån och sånt går i första hand. Men nytt grafikkort och cpukylare ska in !

Visa signatur

Permalänk

Nice bygge! Vet du om man får plats med en fläkt i toppen ovanför cpu kylarna alltså cooler master kylaren?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Montolaya:

Nice bygge! Vet du om man får plats med en fläkt i toppen ovanför cpu kylarna alltså cooler master kylaren?

Tackar! Nej inte med min kylare i alla fall ! Om man inte sätter dit nån jätte tunn fläkt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig att chasi fläkten snarare bromsar luftflödet än hjälper till. Går den inte att säta i toppen i stället?

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

Kan tänka mig att chasi fläkten snarare bromsar luftflödet än hjälper till. Går den inte att säta i toppen i stället?

Vilken fläkt tänker du på?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Chassi fläkten backom torn kylaren

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

Chassi fläkten backom torn kylaren

inte omöjligt, har dock väldigt bra temperaturer just nu! Blir att byta den mot en 140mm AP

Visa signatur

Permalänk

Var det lätt att sätta in psun?
Har själv 1000w fractal design, och tänkt att köpa prodigy, men tror att min är 5mm längre x)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sp4rgr1sen:

Var det lätt att sätta in psun?
Har själv 1000w fractal design, och tänkt att köpa prodigy, men tror att min är 5mm längre x)

Hade riktiga problem att få in den faktist, fick ta i som kung och fosterland Dock så är Corsairs egna sleeve kablar något längre. Fråga där du ska köpa det

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Åh, så man kan ha en 200mm fram utan att plocka bort den optiska läsaren. Toppen!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av saturday_sun:

Åh, så man kan ha en 200mm fram utan att plocka bort den optiska läsaren. Toppen!

Ska gå att få en Bitfenix egna 230mm fläkt oxå.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]