Bra build till en blivande dps witch doc

Permalänk
Medlem

Bra build till en blivande dps witch doc

Hej
som jag sa behöver jag en bra build till en dps WD
hur mycket inteligens och vitalesy behöver jag sen?

Permalänk
Medlem

Om vi nu pratar om Diablo 3.
Intellect är något som boostar din DPS med % extra av "nuvarande damage", för att först få högre damage behöver du ett vapen med hög DPS, sedan är fördel med att du har
+ Critical hit damage
+ intellect
Som basic stats, sen Crit chance damage är ju också något som boostar damage, allt hänger på hur du lirar, spells du kör med Boss/Trash etc.

en Level 60 WD bör ligga på minst 1500 Intellect när dem är någelunda bra gearat (då ska din DAMAGE ligga på 35k+)

Permalänk
Medlem

Det absolut viktigaste är ett vapen med hög dps, då detta är basen för din damage. 1 intelligence ökar din damage med 1% och är din viktigaste stat som du bör stacka. Efter +int är critical hit chance % bra, speciellt tillsammans med +critical hit damage % som ger högre crittar.
Vad gäller överlevnad så skaffa dig runt 30k HP och 450-500 all resistance (för akt 1 inferno)

+Increased attack speed kan vara bra för builds som inte är så mana-intensiva som splinters exempelvis. Men efter nerfen så verkar de flesta stacka crit nästan oavsett build.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Spinner vidare lite på den här tråden.
Har en LVL 60 WD som gick ganska fint på Inferno Act 1, men i tvåan sket det sig helt och jag funderar på hur jag ska bära mig åt.

Problemet är att jag dör hela tiden.

Witch Doctor Level 60

Så har ni några tips ?
Gärna en skaplig build också, den som är på bilden behöver ni inte bry er om, var nått jag såg på nått forum.

Tack

Visa signatur

Sarkoth for prez.

Permalänk
Medlem
Skrivet av __Marcus:

Spinner vidare lite på den här tråden.
Har en LVL 60 WD som gick ganska fint på Inferno Act 1, men i tvåan sket det sig helt och jag funderar på hur jag ska bära mig åt.

Problemet är att jag dör hela tiden.

Witch Doctor Level 60

Så har ni några tips ?
Gärna en skaplig build också, den som är på bilden behöver ni inte bry er om, var nått jag såg på nått forum.

Tack

Mer resistance! Som du har det nu så är det inte konstigt att du stöter på patrull i a2, försök även att få upp din dps också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thalo:

Mer resistance! Som du har det nu så är det inte konstigt att du stöter på patrull i a2, försök även att få upp din dps också.

Allright bör jag sikta på gear med skaplig "all res." då eller?

Hur får jag upp dps, förutom att byta vapen..det jag har kommer från ah för inte så längesen och de jag hittar där nu är inge bättre..

Visa signatur

Sarkoth for prez.

Permalänk
Medlem

DPS= crit chance, crit damage och en jävla massa Intelligence

Visa signatur

MSI GT683DX-648NE - i5-2430M / 8GB / 500GB / GTX 570M / 15.6" / BT / Win 7 HP

Permalänk
Medlem

Okej.
Nu ligger det iaf på den nivån att det är ett jävla skitspel..
Så fort det kommer en gul eller blå individ är det bara att springa..
Vet fan inte hur jag ska bära mig åt heller.

Visa signatur

Sarkoth for prez.

Permalänk
Medlem
Skrivet av __Marcus:

Allright bör jag sikta på gear med skaplig "all res." då eller?

Hur får jag upp dps, förutom att byta vapen..det jag har kommer från ah för inte så längesen och de jag hittar där nu är inge bättre..

Det stämmer bra, använd all res/int/vit filter när du söker på AH. Jag skulle sikta på 500-600 all res för a2 iaf. Enklaste sättet för att öka din dps är med ett nytt vapen med crit dmg. Försök också att hitta bracers/gloves/ringar/amu med crit dmg/crit chance.

EDIT: Du kan även ha crit chance på hjälmen

Permalänk
Medlem

Så som jag och en annan polare gearade våra witch doctors så sket vi HELT i all res. Gearen blir för dyr och din dps blir extremt lidande.
Prio ett med din gear är crit chans
Prio två intelligence, Möjligtvis crit damage ifall ditt vapen inte har hög dps. Eftersom int ger % på weapon dmg
Prio tre, crit damage eller då int bereoende på ditt vapen.
Och eftersom du inte kommer satsa på all res med mitt tips så fixar du vitality istället. ett bra sätt att att fixa socket i hjälmen (det är dock dyrt med en hjälm med både hög int och crit chans Samt socket, men du kanske har tur) och socka med % Life, Och sen kan du ha % life och vitality på shoulder och bälte. amuletter kan oxå ha det men som amulet hade jag valt hög int, hög crit chans och om du har råd Crit damage.

Iden bakom det är att du mejjar ner allting med hög dps och zombie bears och Haunt, och överlever tack vare din spirit vessel och spirit walk. Med detta har iaf vi (funkar bäst solo egentligen) både klarat hela inferno samt farmat act 3 många gånger

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimbaktu:

Så som jag och en annan polare gearade våra witch doctors så sket vi HELT i all res. Gearen blir för dyr och din dps blir extremt lidande.
Prio ett med din gear är crit chans
Prio två intelligence, Möjligtvis crit damage ifall ditt vapen inte har hög dps. Eftersom int ger % på weapon dmg
Prio tre, crit damage eller då int bereoende på ditt vapen.
Och eftersom du inte kommer satsa på all res med mitt tips så fixar du vitality istället. ett bra sätt att att fixa socket i hjälmen (det är dock dyrt med en hjälm med både hög int och crit chans Samt socket, men du kanske har tur) och socka med % Life, Och sen kan du ha % life och vitality på shoulder och bälte. amuletter kan oxå ha det men som amulet hade jag valt hög int, hög crit chans och om du har råd Crit damage.

Iden bakom det är att du mejjar ner allting med hög dps och zombie bears och Haunt, och överlever tack vare din spirit vessel och spirit walk. Med detta har iaf vi (funkar bäst solo egentligen) både klarat hela inferno samt farmat act 3 många gånger

Hur mycket dps pratar vi om? Att nuka i Act III är svårt, har själv ~100k dps vid nuke, och det är inte alls garanterat att ta elites..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brusarn:

Hur mycket dps pratar vi om? Att nuka i Act III är svårt, har själv ~100k dps vid nuke, och det är inte alls garanterat att ta elites..

Cirka 65-70k dps innan buffs som voodoo och Soul harvest. Glömde fan nämna det viktigaste... Mana regen. Även med super dps så måste man kunna spamma zombie bears

Permalänk
Medlem

Vad har ni för gear egentligen som ger er 70-100k dps? Och hur har ni råd?
Jag har visserligen bara 70h på min WD, men har fullt sjå med att få upp min resistance över 700 utan att dyka under 20k dps. Att köpa saker med massa crit% och crit dmg på kommer inte på tal, då jag inte har 100 miljoner guld.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Avstängd

Har en helm med 92 int, 77 all res, 8% life och 3.5% crit chance till salu

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av boris_vodka:

Vad har ni för gear egentligen som ger er 70-100k dps? Och hur har ni råd?
Jag har visserligen bara 70h på min WD, men har fullt sjå med att få upp min resistance över 700 utan att dyka under 20k dps. Att köpa saker med massa crit% och crit dmg på kommer inte på tal, då jag inte har 100 miljoner guld.

CC+CD och int, försöker få med vit oxå. En bra offhand är nyckeln, 1hand med ~80-100 Crit damage+Socket. Mitt gear har kostat ca 20m. Gearar för PvP atm och försöker få upp All ress och armot, samt MS utan bekostnad på dps.. Dyrt med Ar+crit+int+vit+armor på samma item:(