Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Fast du tänkte ge eller sälja den till henne? Hon var ju ganska duktigt ändå som fick tag på den..

Men varför i helvete gör du inte en polisanmälan och ger dem alla uppgifter du har?! Det om nåt är korkat.

Därför jag vill hellre lösa detta utan polisens inblandning. Eftersom det troligtvis bara kommer ta tid för dem att få något gjort.

EDIT: Pratar av erfarenhet

Permalänk
Medlem
Skrivet av P!ngv!N:

Därför jag vill hellre lösa detta utan polisens inblandning.

Stöldgods? :3

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Stöldgods? :3

Börja läsa tråden istället för sista inlägget.

Jag har kvitto på både telefon och abbonemanget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P!ngv!N:

Börja läsa tråden istället för sista inlägget.

Jag har kvitto på både telefon och abbonemanget.

Får man fråga hur du vet allt detta om tjuven?

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av P!ngv!N:

Jag är väldigt skeptisk till att Iphone 4 hade den funktionen inprogramerad.

Var skeptisk om du vill, men det förändrar inte det faktum att funktionen finns. Introducerades nån gång under iOS 4, har jag för mig. Finns på iPhone 3G och nyare.

Permalänk
Medlem

Lösa det utan polisens inblandning? Polisen finns här för en anledning, att hjälpa folk som blivit utsatta för ett brott (som du nu säger att du har) då ska man ju utnyttja denna polisstyrka som finns.

Tänk på att ifall man nu har chansen till att få hjälp från polisen så ska man ta den för jag hör för mycket skitsnack på gatorna/nätet idag om att folk hatar polisen för att dom aldrig gör något men kan det vara för att folk inte anmäler saker? (säger inte att någon i denna tråden tycker illa om polisen jag ogillar bara folk som tycker att polisen är skit)

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk
Medlem

Hon har begått ett brott mot dig, du har försökt kontakta henne för att klara upp brottet på egen hand men hon verkar ju inte vela ersätta din mobil telefon!

Tycker det är en självklarhet att du ska anmäla, men du bör nog inte vänta allt för länge med det.

Om du vill träffa henne i verkligheten före du polisanmäler så tycker jag att du ska göra det på hennes jobb, gärna när hon är med någon kollega eller liknande för då kanske hon får lite mer tryck på sig att "göra det rätta" för att inte helt tappa ansiktet hos dom på henne jobb.

Men hade det varit jag så hade jag inte tvekat två sekunder på att polis anmäla! Hon har stulit från dig och bör få reda på vad straffet för att bryta lagen är!

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheik Yerbouti:

Får man fråga hur du vet allt detta om tjuven?

Facepalm... Asså snälla läs tråden istället för att fråga saker som redan besvarats?

Skrivet av Perc:

Var skeptisk om du vill, men det förändrar inte det faktum att funktionen finns. Introducerades nån gång under iOS 4, har jag för mig. Finns på iPhone 3G och nyare.

Jag har testat men då mitt konto inte är registrerat med Icloud så kan jag heller inte använda dess funktioner...

Skrivet av azezl:

Hon har begått ett brott mot dig, du har försökt kontakta henne för att klara upp brottet på egen hand men hon verkar ju inte vela ersätta din mobil telefon!

Tycker det är en självklarhet att du ska anmäla, men du bör nog inte vänta allt för länge med det.

Om du vill träffa henne i verkligheten före du polisanmäler så tycker jag att du ska göra det på hennes jobb, gärna när hon är med någon kollega eller liknande för då kanske hon får lite mer tryck på sig att "göra det rätta" för att inte helt tappa ansiktet hos dom på henne jobb.

Men hade det varit jag så hade jag inte tvekat två sekunder på att polis anmäla! Hon har stulit från dig och bör få reda på vad straffet för att bryta lagen är!

Ja, ska ringa hennes jobb imorgon och se om hon jobbar, om inte så går jag till hennes adress och försöker reda ut det på någon vänster, annars förklarar jag till polisen vad som hänt på måndag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juggernawt:

Låter helt klart som det är något lurt i denna tråd. Är det nått TS inte talar om för oss? Ganska underligt sätt hon kommit över uppgifterna till boven.

"hon" Jag minns inte att jag nämnt mitt kön? Underligt sätt jag kommit över uppgifterna? hade även du läst tråden så hade du vetat hur jag fick uppgifterna, och vad du betecknar som lurt får du gärna förklara "tjejen"

Permalänk
Medlem
Skrivet av P!ngv!N:

Ja de håller jag med om. Ska nog skicka ett mail igen och förklara att jag ska ha tillbaka min telefon samt ersättning för räkningen och skadan på telefonen, Får jag inget svar så ska jag polisanmäla detta. Då borde jag ändå ha stor sannolikhet att få rätt eftersom jag kan lämna såpass många uppgifter om henne.

Jag är väldigt skeptisk till att Iphone 4 hade den funktionen inprogramerad.

Logga in på www.icloud.com och kolla om du kan se din telefon där.

Permalänk
Medlem

Stöld är stöld. Jag förstår inte varför du inte redan polisanmält om du vet exakt vem det är som stulit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Logga in på www.icloud.com och kolla om du kan se din telefon där.

Jag har redan provat.... som jag redan har sagt

Permalänk
Sötast

Men du har ju redan nämnt i tidigare trådar att du har råd att bli av med 30000 i månaden, så varför ens sälja när du bara kan slänga?

Permalänk
Medlem

om du vill vara riktigt säker på att du ska få tillbaks mobilen
och pengarna ska du nog ta med dig dom där 30 killarna
med pistoler och basebollträ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Men du har ju redan nämnt i tidigare trådar att du har råd att bli av med 30000 i månaden, så varför ens sälja när du bara kan slänga?

30000 i månaden? okej de låter precis som mig.

Fick ett svar på mitt mail där hon påstår att hon inte fått mina tidigare mail (4 st samt 3 sms) och att hon fört över pengarna för 15 dagar sendan. Troligt, troligt, hon kräver återigen att få kopia på räkningarna och ska ringa sin bank och höra om det kommit till fel person...

Hon har inte svarat på 17 dagar men så fort man nämner polisen så reagerar hon fort som fan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P!ngv!N:

30000 i månaden? okej de låter precis som mig.

Fick ett svar på mitt mail där hon påstår att hon inte fått mina tidigare mail (4 st samt 3 sms) och att hon fört över pengarna för 15 dagar sendan. Troligt, troligt, hon kräver återigen att få kopia på räkningarna och ska ringa sin bank och höra om det kommit till fel person...

Hon har inte svarat på 17 dagar men så fort man nämner polisen så reagerar hon fort som fan.

Tycker du agerar lika skumt som den presdumtiva köparen du hade på din telefon, TS.

Men okej .. Om denna flicka har någon sans, och du kan verifiera hennes adress så är saken redan klar, hon hittar pengarna och betalar, eller du går till polisen, varför försöker du göra det krångligare än så?
I övrigt så säger ju hennes beteende en hel del, hon har inte alla hästar i stallet, gissnigsvis så sker nada tills dess att du har vart i kontakt med polisen, den enda kvarstående frågan är hur lång tid du skall låta henne få utnyttja din iphone.

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av P!ngv!N:

Vi träffades för att skriva över abbonemanget på henne, därav fick jag alla hennes uppgifter vilket måste vara den absolut korkaste personen i svensk historia som försöker blåsa folk.

Hahaha! Made my day +1

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Låter inte som herr pingvin är så speciellt "oskyldig" han heller. Varför undviker du polisen?

Permalänk
Medlem

Om jag förstår tråden rätt så har TS "sålt" telefonen genom att skriva över abonnemanget. Köparen måste då skriva på och skicka in en bekräftelse som kommer i dennes brevlåda(vilket hon helt enkelt inte gjort) för att förflyttningen ska gå igenom.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av P!ngv!N:

Betala självrisk? Vad innebär dedär? Den är inte försäkrad

Det går på hemförsäkringen

Skrivet av Perc:

Man behöver för övrigt inte installera nåt spårningsprogram på en iphone, det räcker att orka gå in i inställningarna. Att alla inte gör det övergår helt enkelt mitt förstånd.

http://forumbilder.se/images/6a0201252617Pcf4e.jpg

"Hitta Min iPhone" är en app du måste installera först samt skapa konto på iCloud för att det ska fungera

Skrivet av M.A.W.S.:

Låter inte som herr pingvin är så speciellt "oskyldig" han heller. Varför undviker du polisen?

Var undviker han polisen? Han ställer ju t.o.m frågan om råd om han ska gå till polisen och göra anmälan eller söka upp personen själv; "Vad ska jag då göra i detta läge? polisanmäla eller ta och besöka personen som stulit min mobil?", kan man lösa saker utan polis så är det bara bättre för alla parter, polisen kommer ändå inte se det som ett brott med hög prioritet och allt drar bara ut på tiden, bäst är att försöka lösa det själv först innan man slösar med skattebetalarnas medel till ingen nytta

Permalänk
Medlem

Snuten lär inte göra ett jävla skit. Gå till åsnan själv och hota med polisen istället, så ska du se att du allt får din telefon.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

Hahaha! Made my day +1

Ja då är vi 2:) Verkar som en amatör "höhö"

Permalänk
Medlem
Skrivet av P!ngv!N:

Därför jag vill hellre lösa detta utan polisens inblandning. Eftersom det troligtvis bara kommer ta tid för dem att få något gjort.

EDIT: Pratar av erfarenhet

De kommer inte få något gjort rättare sagt.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

De kommer inte få något gjort rättare sagt.

Och här har vi det mina damer och herrar "gettoungen" som klagar på polisen och säger att dom inte gör ett skit.

Hur mycket erfarenhet har du av polisyrket? Dom är mycket upptagna och hinner inte göra alla uppgifter på 10 sekunder så vänta och se, när du växer upp så märker du nog att det alltid är bra att ha poliser!

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk

Såg precis tråden och kan tillägga att har du frivilligt lämnat över telefonen så kommer inte tjejen att åtalas för stöld, i värsta fall bedrägligt beteende som det är ovanligt att man döms för. Jag antar att du gett alt sålt telefonen(med löfte om bet senare) mot att hon tar över ditt abonnemang, och i samband med detta lämnat över telefonen?? I så fall kommer kommer din anmälan förmodligen inte leda någonstans och fallet läggs ner.
Har hon tagit telefonen utan att du vet om det så kan du teoretiskt få henne dömd för stöld om du har tur, beroende på vad hon säger i förhör(ord mot ord).

Permalänk
Medlem
Skrivet av krushy:

Och här har vi det mina damer och herrar "gettoungen" som klagar på polisen och säger att dom inte gör ett skit.

Hur mycket erfarenhet har du av polisyrket? Dom är mycket upptagna och hinner inte göra alla uppgifter på 10 sekunder så vänta och se, när du växer upp så märker du nog att det alltid är bra att ha poliser!

Är ingen gettounge som hatar polisen. Polisen gör sin sak i viktigare saker, mobilstölder som är ett av "miljonbrotten" är nog inget de lägger ner en massa resurser på. Med mitt inlägg ville jag inte ha sagt att polisen i sig är skit. Säg mig, vad har du för jävla erfarenheter av polisen? Är du själv en snut, så som du sitter och försvarar nissarna?

Eller är din far polis? Satan, nu blir jag för jävla rädd.

Edit: Ska även tilläggas att min cykel blev stulen för ett tag sen. Polisen har inte ens orkat skicka ut ett papper på anmälan som skulle skickas inom några arbetsdagar, här sitter jag två månader senare utan bekräftelse eller något.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av krushy:

Och här har vi det mina damer och herrar "gettoungen" som klagar på polisen och säger att dom inte gör ett skit.

Hur mycket erfarenhet har du av polisyrket? Dom är mycket upptagna och hinner inte göra alla uppgifter på 10 sekunder så vänta och se, när du växer upp så märker du nog att det alltid är bra att ha poliser!

Nej nu vart det helt plötsligt tyst från din sida?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Nej nu vart det helt plötsligt tyst från din sida?

Han kanske jobbar imorgon, redan crashat i sängen

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantsoff:

Han kanske jobbar imorgon, redan crashat i sängen

Mjo, som polis behöver han nog den sömnen.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Flux69:

"Hitta Min iPhone" är en app du måste installera först samt skapa konto på iCloud för att det ska fungera

Nej, i senare IOS ingår det, min brorsas iPhone 4 har den appen inbyggd redan.
Ett konto krävs ja såklart.