Permalänk

Ny dator ingen bild "No Signal"

Hej. Jag har köpt en ny dator från CDON "Thor Asator v2" under rean och när jag sätter på den startar den upp men jag får "No Signal". Har testat att koppla till 2 olika skärmar 1 med HDMI och en med DVI. Missar jag något enkelt? Är inte så haj på datorer i alla fall inte den tekniska biten.

Tack i förväg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liljekrantz:

Hej. Jag har köpt en ny dator från CDON "Thor Asator v2" under rean och när jag sätter på den startar den upp men jag får "No Signal". Har testat att koppla till 2 olika skärmar 1 med HDMI och en med DVI. Missar jag något enkelt? Är inte så haj på datorer i alla fall inte den tekniska biten.

Tack i förväg.

Hej
Reklamera datorn direkt. Ring CDON imorgon bitti och säg att de kan ta tillbaka sitt skräp
Inte lönt att börja pilla i den när den är helt ny.

Permalänk

Ok så är det något fel på den inte bara jag som krånglar till det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liljekrantz:

Ok så är det något fel på den inte bara jag som krånglar till det?

Om du kopplar in sladden i rätt uttag finns det inte mycket du kan ha krånglat till

Visa signatur

Stationär i5 3570k @ 4.5 Corsair AX750W GTX 670 @ + 140 Corsair Vengeance LP 8gb TJ08-E Seagate Barracuda 1tb ASUS Z77-M PRO

Laptop HP ProBook 6360b 13.3"

Permalänk
Medlem

Jag skulle tro att grafikkortet är söndrigt! Kontakta CDON för support!

Permalänk

Surt... cdon har inget telefonnummer bara chatt och email. Kommer säkert ta minst en vecka innan jag kan få en ny...

Permalänk
Medlem

Det enda du skulle kunna testa är om skärmarna har "source" eller motsvarande, för att säkerställa att skärmen är inställd på att ta in rätt signal.

Permalänk

Provat båda portarna på grafikkortet om den nu har det?

Visa signatur

Fractal tesla 650w ||| i5 3570k ||| EVGA GTX 770 2GB SC ACX ||| Corsair vengeance 8gb |||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liljekrantz:

Surt... cdon har inget telefonnummer bara chatt och email. Kommer säkert ta minst en vecka innan jag kan få en ny...

Cdon's "chat" är faktiskt rätt bra, jag skrev ett medellande om att jag råkat göra 2 ordrar vid 21:31 en fredag, fick svar 09:26 på lördagen. Och det var ordnat strax därefter! Så döm inte ut deras chat.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

Fick igång det nu bytte till ett annat DVI uttag som satt längre ner därbak installerat windows nu men de andra uttagen funkar fortfarande inte.

Permalänk
Medlem

Det är inte så att du kör vga-dvi converter och att det inte fungerar på de portarna.

Annars skulle jag skicka tillbaks bruken så fort som möjligt.

Permalänk

Du överskattar min kunskap hur vet jag om jag kör vga-dvi converter?

Permalänk

Oftast är det så med nya ivy mobot att man måste koppla in sig i moderkortets vga och sedan ändra inställningarna i bios att man vill köra men extern grafikkort som går via pci-e. En ide att testa iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liljekrantz:

Du överskattar min kunskap hur vet jag om jag kör vga-dvi converter?

Är det dvi direkt ut från skärmen?

Permalänk
Medlem

Är det bara jag, eller är det inte så att bara det ena grafikkortet fungerar när man kör SLI? Det sitter ju 2x580 i den, då fungerar bara kontakterna på det ena kortet? Eller är jag helt ute å cyklar?

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Skrivet av RelikPray:

Oftast är det så med nya ivy mobot att man måste koppla in sig i moderkortets vga och sedan ändra inställningarna i bios att man vill köra men extern grafikkort som går via pci-e. En ide att testa iaf.

Detta låter intressant hur gör jag detta? Vad är felet egentligen funkar allt som det ska? är det bara uttagen eller är det något fel på grafikkortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RelikPray:

Tycker det är dåligt av cdon om dom inte åtgärdat det.

Köper man en färdig burk så ska det ju bara va plugNplay.

Permalänk

Jag koppla in på baksidan längre ner i ett DVI uttag som satt för sig själv. Ovanför finns det DVI, HDMI, VGA uttag som inte funkar och brevid dom är det massor av usb etc som funkar. Vet inte om detta hjälper någonting.

Permalänk

CL_CMOS thingy is also glowing red dont know if that means anything.

Permalänk

Oh well ska ringa supporten imorgon och se, hittade ett nummer. Om ni kommer på varför bara en DVI port funkar skriv gärna här :)-

Permalänk
Skrivet av Liljekrantz:

Oh well ska ringa supporten imorgon och se, hittade ett nummer. Om ni kommer på varför bara en DVI port funkar skriv gärna här :)-

vart tusan hittade du ett nummer till cdon?