Minecraft: Extrema byggen: Vill ha hjälp hitta på nästa

Permalänk
Medlem

Minecraft: Extrema byggen: Vill ha hjälp hitta på nästa

Hejsan allesammans, detta klipp har jag länkat här förut och jag kör igen, men nu så vill jag istället ha tips, tips på vad vi på Netcraft, jag och min kompis ska hitta på att bygga härnäst. Vi har fått några förslag men vill gärna veta någonting mer!:D

Mooooaar tips :D!

Permalänk
Medlem

Dödsstjärnan.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Ipsen's Castle i Final Fantasy 9 blir ungefär 250x500x250 (bhd) om inte större

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Entusiast

Själv håller jag på med en Venedig-inspirerad stad. Från början skulle det bli Venedig men efter att ha byggt San Marco (till höger i bilden) så tröttnade jag på att inte få hitta på själv, så det blev freestyle efter det. Men iaf, det blir riktigt mysiga miljöer när man vandrar runt på trottoarerna intill vattnet, så bygg något Venedig-inspirerat

Dold text
Permalänk
Rekordmedlem

Ett vattenkraftverk och en rejäl damm ?

Ceausescus palats ? Observera att det bara är toppen på bilden, det ska tydligen finnas bunkrar under ända ner till 170m

Moskvas tunnelbana ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Empire state building, det håller jag själv på med. Det tar TID!

Permalänk
Medlem

colloseum, lutande tornet i pisa (kanske inte stort men nog så jobbigt)

Visa signatur

CM STORM | SP 500W | AMD FX-4100 | Gigabyte GA-970 | GeForce GTX 560 | 1TB HDD | WIN7 | DUCKY SHINE 3 | QPAD 5K | QH-90

Permalänk
Medlem

Svampen i Riyardh, nej men typ kopia på Slottet Gripholm "http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fd/Gripsholms..."
eller typ Örebro slott, http://www.paranormal.nu/orebro-02-high.jpg

Var väl antagligen inga bra tips, men alla tips är tips imo.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11