Sitter med avtryckarfingret på köpknappen men kan inte bestämma mig

Permalänk

Sitter med avtryckarfingret på köpknappen men kan inte bestämma mig

Valet står mellan dessa:

Samsung 9-Serien NP900X3C-A01SE

och

ASUS Zenbook UX31A-R4004V

Vilken ska man ha? Jag ogillar dom breda kanterna på skärmen runt Zenbooken skarpt, men den har och andra sidan en snabb SDD och processor.

Permalänk

Har inte använt någon av dem, men efter en snabb koll på specifikationerna säger jag ASUS. Bättre processor, mer pixlar på skärmen och enligt omdömen så verkar den ju vara ett riktigt bra köp!

Permalänk
Medlem

Asus Zenbook på grund av att den har trevligare upplösning och skärm.

Permalänk
Medlem

Zenbooken har jag kört lite, sjukt trevlig dator men de är ganska lika varandra. Frågan är varför Samsungen kostar mer när den har sämre processor och lägre skärmupplösning? Zenen väger 140g mer?

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Zenbooken, Samsung blir mer och mer ett skämt

Visa signatur

Dödens dag då jag insåg att man inte kommer ifrån bluescreen. Det heter bara kernel panic. Helvete

Permalänk
Medlem

Zenbooken, jag har använt tidigare modell av den och den var Awesome

Visa signatur

Permalänk
Ljusskygg

Zenbooken! =D

Visa signatur
Permalänk
Medlem

--

För att summera tråden: Zenbook

Permalänk
Medlem

Zenbook skulle ajg gått på. Väldigt fin dator. + att får 1080p. VIlket jag tycker är skönt.

Visa signatur

Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?

Permalänk
Medlem

8/8 säger Zenbook valet blir nog inte svårt?

Permalänk
Skrivet av anemic:

Zenbooken har jag kört lite, sjukt trevlig dator men de är ganska lika varandra. Frågan är varför Samsungen kostar mer när den har sämre processor och lägre skärmupplösning? Zenen väger 140g mer?

Är inte samsungen nästan helt gjort av plast? Pratar såklart om utsidan nu EDIT: Var tydligen inte av plast, såg bara väldigt plastig ut på de bilder jag hade sett

OnT: Självklart skulle jag gått på Zenbooken, och det gjorde jag också, hade först den gamla zenbooken, och köpte sen en Zenbook prime, underbart tangentbord med bakgrundbelysning, grym skärm, även om den är lite utsatt för screen bleed, något som inte direkt berör mig.

Sen har den förvånande bra högtalare för en så liten dator, vet ju dock inte hur det är med Samsungen.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Warqazm:

8/8 säger Zenbook valet blir nog inte svårt?

Var faktiskt ruskigt nära på att beställa Samsungen, nu börjar vågen faktiskt att tippa över åt andra hållet!