DayZ alternativ: karta island of lingor

Permalänk
Medlem

DayZ alternativ: karta island of lingor

Jag har blivit lite trött på chernarus men som tur hitta jag en alternativ karta till dayZ som heter "lingor" och är i en tropisk miljö. Den är mindre än chernarus men verkar mer fräsch man kan gå in i nästan alla byggnader och det fins nya typer av byggnader. Just nu finns det bara 4 servrar som kör lingor men de brukar inte vara fulla!
installationsguide: http://www.youtube.com/watch?v=ryHXHExEwY0

Edit: glömde att lägga till att servrarna kör en separat hive så allt du gör kommer inte sparas inte i din "riktiga" karaktär.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Ser trevligt ut måste testas

Finns det en möjlighet att spela på 2 gubbar samtidigt? Orkar inte sitta o vänta på en kompis och vill inte sabba allt det vi har?

http://www.youtube.com/watch?v=AbJmD3TTPTE&feature=relmfu

video på mapen.

Permalänk
Medlem

Ser jäkligt trevligt ut faktiskt, dock så har jag själv inte spelat Dayz tillräckligt mycket för att tröttna på den första kartan. Men det är ju alltid kul med lite variation. Sen kan jag ju inte varit den enda som läste "Islanda of Flingor"

Permalänk

Skulle vilja se en ghillie visibility test på den där mappen, allt är ju grönare och massor buskar och sånt, undra hur mycket ghillien syns

Permalänk
Medlem

Alltid trevligt med ny karta

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Det verkar vara en bra bana, och riktigt lätt att springa vilse nu när man inte kan banan alls. Ett paradis för ghillies

Någon som har en karta över banan? Detta är den bästa jag har hittat än så länge.
http://i.imgur.com/6vpd8.jpg

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Yib:

Sen kan jag ju inte varit den enda som läste "Islanda of Flingor"

Nope

Permalänk
Medlem

det blir till att testa när man kommer hem från jobbet

Visa signatur

i Dare to be stupid

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Hmm island of Flingor kanske är något för mig

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Flyttade över mapparna till steam-mappen men nu startar inte spelet (varken från six launcher eller steam). Får en process i aktivitetshanteraren men inget fönster.. Lite halvt osugen på att installera om spelet då jag ändrat så gott som alla keybindings
så om någon har mer steamvana än mig och varit med om problemet innan får ni gärna citera/skicka PM

Permalänk
Medlem

Tack för tipset, ska testas genast!
Bara jag som började tänka på Jurassic Park?

Edit: Någon som får det att fungera?
Hittar typ 3-4 servrar som kör mapen, och 2 av dom har lösenord. Dom andra fungerar inte

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Tack för tipset, ska testas genast!
Bara jag som började tänka på Jurassic Park?

Edit: Någon som får det att fungera?
Hittar typ 3-4 servrar som kör mapen, och 2 av dom har lösenord. Dom andra fungerar inte

får samma sak, det är typ en server folk är inne på och den har fel version.

Permalänk
Medlem

Jag var inne och spelade ett par timmar igår utan problem. Idag när jag försökte så fick jag att servern körde fel version. Sen får jag ett fel att den saknar "dayz_code"

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z370-F || Intel Core i7 8086K || MSI GeForce RTX 2080 Ti 11GB GAMING X TRIO || Corsair H100i || Corsair 32GB DOMINATOR 3000MHZ || Samsung 970 EVO M.2 250GB - Samsung 840 EVO 250GB x4 - Samsung 840 EVO 1TB || Corsair AX860i PSU || Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattey92:

får samma sak, det är typ en server folk är inne på och den har fel version.

Drygt. Såg att personen som är admin på den servern var inne och trollade i chatten tidigare med...
Lyckades iaf få tag på lösenordet till en av dom låsta servrarna, men blir bara kickad p.g.a för hög ping.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Tack för tipset, ska testas genast!
Bara jag som började tänka på Jurassic Park?

Edit: Någon som får det att fungera?
Hittar typ 3-4 servrar som kör mapen, och 2 av dom har lösenord. Dom andra fungerar inte

Skrivet av mattey92:

får samma sak, det är typ en server folk är inne på och den har fel version.

de här skrev dom på deras hemsida så de kommer nog att börja fungera snart:

Citat:

Posted on 02/08/2012 14:53 We have technical problems with the database. The server will resume the work closer to the night
We have problems with database. Servers gonna work in 3-6 hours

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle360:

de här skrev dom på deras hemsida så de kommer nog att börja fungera snart:

Tack för infon!
Har Rocket sagt något om Lingor förresten? Läste att alla trådar om Lingor tas bort på forumet, vet inte om det stämmer dock.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Tack för infon!
Har Rocket sagt något om Lingor förresten? Läste att alla trådar om Lingor tas bort på forumet, vet inte om det stämmer dock.

verkar som det kan inte hitta någonting på deras forum om lingor.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Någon som har lyckats komma in? Hittar bara två servrar. Den ena är full (50/50) och den andra är tom och kastar ut mig med ett felmeddelande "You can not play/edit this mission... bla bla ace_sys* etc"

Permalänk
Medlem
Skrivet av iRonNuke:

Någon som har lyckats komma in? Hittar bara två servrar. Den ena är full (50/50) och den andra är tom och kastar ut mig med ett felmeddelande "You can not play/edit this mission... bla bla ace_sys* etc"

jag kör för fullt

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk

Tack för tipset, so fort jag fått igång miccen så bör vi hoppa in i ett rum på swec muble servern

EDIT: Kära svenne med guide

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Jag har en server uppe nu med Lingor, men jag ser att det är Otroligt många som försöker att connecta men kan inte ansluta pga

You cannot play/edit this mission; it is dependent on downloadable content that has been deleted.dayz_lingor, ibr_lingor

Jag gjorde så att jag installerade först kartan och även sound patchen från Armaholic, sedan så drog jag även ned
http://dayzlingor.tk/files/dayz_lingor/@dayz_lingor031h3full....
http://dayzlingor.tk/files/dayz_lingor/dayz_lingor031_hotfix_...

de två och drog in i min OA folder, sedan su fungerade allt perfa, of så körde jag Beta patch senaste! och även DayZ senaste

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Skrivet av Gublo:

Flyttade över mapparna till steam-mappen men nu startar inte spelet (varken från six launcher eller steam). Får en process i aktivitetshanteraren men inget fönster.. Lite halvt osugen på att installera om spelet då jag ändrat så gott som alla keybindings
så om någon har mer steamvana än mig och varit med om problemet innan får ni gärna citera/skicka PM

Bara kopiera alla config filerna ifrån arma mapparna i mina dokument. Har du gjort mer än en profil så finns det mer än en mapp i mina dokument. Annars är det bara en. Men är bara att kopiera alla mappar som heter nåt med arma ifrån mina dokument till nån annan map sen installera om sen lägger du tillbaka dem så har du kvar alla dina inställningar. Även grafikinställningar och eventuella ändringar du gjort i .cfg filerna

Permalänk

lösen till Dayzoahu.webs.com är oahudayz1

Jag får förövrigt bara "addon dayz_lingor requires addon dayz_code" när jag använder min annars perfekta batch fil

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

lösen till Dayzoahu.webs.com är oahudayz1

Jag får förövrigt bara "addon dayz_lingor requires addon dayz_code" när jag använder min annars perfekta batch fil

det borde lösa sig genom att ändra startup configen till att du har med @Dayz

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Skrivet av Linkus:

det borde lösa sig genom att ändra startup configen till att du har med @Dayz

njae, det löste sig genom att INTE skriva över dayz_code eller va dem nu hette. de skulle tydligen vara hotfixes men jag klarar mig utan dom som det verkar

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Var ska man lägga hotfix filerna? /@dayz/addons?

Permalänk
Medlem

Hehe riktigt rolig karta faktiskt! Känner mig som ny till Dayz världen igen :3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Misery9:

Var ska man lägga hotfix filerna? /@dayz/addons?

Jag la min i /@lingor/addons samt även i /@dayz_lingor/Addons

Tänk på att vissa servrar behöver ACE expansionen. Smidigaste sättet att installera det är att använda Six Launcher och stega till ACE-modden och installera.

Permalänk
Medlem

Håller på ladda hem filen för lingor island dock laddar det segt som attan. 559mb på 4timmar med 100/mbit

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530