Androids sökfunktion får svenskt talstöd

Permalänk
Medlem

Hehe tur att man har varit med vid inspelningarna på denna Fungerar jättebra på mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gling:

Garanterat skånskan som har gjort det så jäkla svårt...

Ja Mycket möjligt.
Men tror ni dom någonsin kommer klara Danskan?
Behövs nog mer avancerade filter först

Permalänk
Medlem

OK, så det som är skåningar t.ex. får sluta prata sin dialekt och prata rikssvenska antar jag

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Kom att tänka på följande debatt-artikel (från 2009) när jag läste detta: "Mät din snorre"
Artikeln handlar egentligen om SFI, men tar upp några av svårigheterna med vårt språk.

"Till råga på detta bär den oberäkneliga melodin på betydelser (”Han skjuter på bilen”, ”Kan jag lämna paraplyt här? Nej, ställ’et i stället i stället”), så tro inte att du vet vad du säger bara för att orden hamnat rätt."

Visa signatur

as far as we can tell, the massacre went well...

Permalänk

Förmodligen funkar det bara för 08-or om de nu har haft så svårt med svenskan. Väldigt synd eftersom rikssvenskan måste vara den fulaste dialekten i världshistorien.
Jag har inga problem med folk som pratar helsingborgska, malmöitiska, göingska, halländska, blekingska, småländska, öländska, gotländska, östgötska, göteborgska, norrländska, danska, norska eller finska, men rikssvenska är bara jobbigt att lyssna på.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av el_genius:

Förmodligen funkar det bara för 08-or om de nu har haft så svårt med svenskan. Väldigt synd eftersom rikssvenskan måste vara den fulaste dialekten i världshistorien.
Jag har inga problem med folk som pratar helsingborgska, malmöitiska, göingska, halländska, blekingska, småländska, öländska, gotländska, östgötska, göteborgska, norrländska, danska, norska eller finska, men rikssvenska är bara jobbigt att lyssna på.

Förstår inte vad det har med googles röstsökning att göra. Det är ju inte någon som sitter o lyssnar o gör googlesökningarna åt de som talar rikssvenska. O de lär heller inte byta dialekt pga googles sökfunktion??

Permalänk
Medlem

Det kan säkert vara användbart. Får mig att tänka på när Rajesh Koothrappali pratar med Siri