När kommer nästa Macbook Pro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Det känns som att man har sett siba, mediamarkt eller liknande sälja utgående modeller billigare.

Jo, det har man väl sett. Men när man bara har ca 20 kvar i lager. Gör dem verkligen en stor sak av det då? Jag menar ifall de skickar ut reklamblad eller om de bara sänker priset på varan i butik.

Permalänk
Medlem

Blir det Apple dator nu blir det helt klart Air.

En Lenovo Thinkpad 12" med Sandy Bridge kan också vara ett alternativ

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Bumpar den här tråden då jag undrar när nästa macbook pro kommer.

Edit: Hittade den här sidan. Det verkar vara ett bra tag kvar.

http://buyersguide.macrumors.com/#MacBook_Pro

Visa signatur

Last FM - Slappis.Net - Petterssons.Org - Årets idiot 2004

Botten upp, resten i håret!

Bahnhof 100/100/Mb/s villafiber

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoLLeN:

Ja det är minst 1 år tills nästa macbook Pro har släpp igen eftersom dom precis uppdaterade produkten!

Visa signatur

CPU: Intel 2600K@ 4.5ghz, ASUS P8P67 Deluxe, 8 gb Corsair Vengeance 1600mhz, AMD 7970 3gb, Asus Full hd LED, 2 x OCZ Vertex2 60gb raid-0, 4TB HDD. Logitech G500, W7 Enterprise

Permalänk
Medlem

Mac människor asså... ska alltid ha de senaste som har en äppel logga på sig.. men visst, släng era pengar i sjön!

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, Asus Dual 5060ti 16gb, 5700x3d, TR Peerless assassin,MSI b550 pro vdh wifi, 32GB 3600MHz Vengeance, 1tb Pm9a1, 3TB SSD +4TB HDD, corsair rm750, Phantek p400a.
backup 180Hz MSI 1080p 24", Sapphire rx7600 8gb, Ryzen 5800x,Peerless assassin 120 , Msi b550 pro vdh wifi, 32gb 3200 corsair, 1tb PM9a1 + 2tb P220, Seasonic focus 650w, Asus Prime ap201
3rd PC Asus rtx4060, ryzen 5600, MSI b550 pro vdh, 32GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 1tb mx500, MSI MAG650w. HTPC Asus dual rtx3060 12gb, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400
Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

Mac människor asså... ska alltid ha de senaste som har en äppel logga på sig.. men visst, släng era pengar i sjön!

Haters asså... ska alltid gå in och klaga i varenda tråd på sveclockers som har apple/mac i titeln.. men visst, slösa bort din tid på sådant!

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Haters asså... ska alltid gå in och klaga i varenda tråd på sveclockers som har apple/mac i titeln.. men visst, slösa bort din tid på sådant!

Haters som hatar haters asså... ska alltid gå in och klaga på haters i varenda tråd på sweclockers som har haters i sig.. men visst, slösa bort din tid på sådant!

Permalänk
Medlem

Alltså det är väl trevligt att ha det senaste, men med tanke på vad en Mac Book kostar t.ex. retina varianten så lär man knappast byta varje gång det kommer en ny modell. Det behöver man knappast heller, men har man oändligt med pengar så varför inte

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Haters som hatar haters asså... ska alltid gå in och klaga på haters i varenda tråd på sweclockers som har haters i sig.. men visst, slösa bort din tid på sådant!

Bra att ditt inlägg tillför nåt... Du är den enda som inte har slösat bort din tid, grattis!

On topic: Det finns rykten om en 13" Retina MBP i oktober, om den inte kommer då så är det nog närmare ett år till nästa släpp av MBP.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

On topic: Det finns rykten om en 13" Retina MBP i oktober, om den inte kommer då så är det nog närmare ett år till nästa släpp av MBP.

Det skulle faktiskt vara riktigt intressant. Jag har ägt en MBP 13" 2010 som jag gillade skarpt, men led av att upplösningen var så otroligt låg. Jag vill inte heller ha något större än 13" eftersom det inte blir lika smidigt när man reser. Så kommer nu en 13" med retina så får jag precis som jag vill

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

Knappast. Min är från 2009 och håller lätt 3 år till. Sen blir det en ny.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Det skulle faktiskt vara riktigt intressant. Jag har ägt en MBP 13" 2010 som jag gillade skarpt, men led av att upplösningen var så otroligt låg. Jag vill inte heller ha något större än 13" eftersom det inte blir lika smidigt när man reser. Så kommer nu en 13" med retina så får jag precis som jag vill

Kommer säkert kosta ca 15000 dock.

Permalänk
Medlem

Vi får väl helt enkelt vänta tills den 12e och se, kommer det något inom en snar framtid så lär det presenteras då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Kommer säkert kosta ca 15000 dock.

Ja det är sant. Väntar man någon månad så kommer typ acer eller nån annan att släppa en 13" med hyffsat hög upplösning för halva priset. Visst, det är inte en Mac och skulle priset inte spela någon roll så skulle jag ta macen vilken dag som helst, men tyvärr spelar priset ganska stor roll när det kostar så pass mycket.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag hoppas på en 13" Retina med typ ett 640 LE eller nått, då blir det nog till att byta ut min MBA 13" 2012.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur många som har problem med att retinan hackar i desktop-animationerna, vilket verkar vara på grund av skalningen som görs med det enorma antalet pixlar, undrar man hur dom kommer att göra med den eventuella 13" retinan. Känns som en lagom hög upplösning som inte måste skalas med mjukvara är vägen att gå.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmOOthy:

Med tanke på hur många som har problem med att retinan hackar i desktop-animationerna, vilket verkar vara på grund av skalningen som görs med det enorma antalet pixlar, undrar man hur dom kommer att göra med den eventuella 13" retinan. Känns som en lagom hög upplösning som inte måste skalas med mjukvara är vägen att gå.

Skulle säga att problemet inte är skalningen i sig utan hur Apple renderar allt för att sedan skala om det. Att rendera i 2880x1800 och sen skala vore nog inga problem.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Har läst rykten om en 15 tummare som ska komma, fast ingen verkar veta om det är MBP eller MBA

Nu är inte jag något Apple-fan men satan vad jag vill ha en super tunn laptop :p!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

Hmm Ursäkta mig men jag är mac människa och sitter på 2 år gammal maskin MBP (MacBook Pro) mid 2010 och har inga planer på uppdatera till MBPR (MacBook Pro Retina) på minst 1-2 år.

Visa signatur

AMD Ryzen 9950x, med Rog Hero X870e
Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 Vengeance
Intel Arc B580 Special Edition
Corsair Force MP700 Pro M .2 NVMe 2.0 Gen 5 1TB och en 2TB & 4TB SSD Samsung
Operativsystem är - Arch Linux!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Har läst rykten om en 15 tummare som ska komma, fast ingen verkar veta om det är MBP eller MBA

Nu är inte jag något Apple-fan men satan vad jag vill ha en super tunn laptop :p!

Jag är bara nyfiken, varför vill man ha en supertunn laptop? Jag personligen ser inga fördelar med det. En vanligt Mac Book PRO är nog snygg och MBA är inte direkt snyggare bara för att den är tunnare. Dock får amn ju bättre kylning och batteritid om man har en något tjockare dator.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Jag är bara nyfiken, varför vill man ha en supertunn laptop? Jag personligen ser inga fördelar med det. En vanligt Mac Book PRO är nog snygg och MBA är inte direkt snyggare bara för att den är tunnare. Dock får amn ju bättre kylning och batteritid om man har en något tjockare dator.

Jag gillar blandningen mellan storheten och ändå att den är liten.
Ta samsungs series 9 tex. Den har tydligen inga värme problem. (vad jag läst)
Och I den har de lyckats trycka i en 15tums skärm, i ett 14tums chassi.
Så "kanterna" på skärmen blir as tunna

och att den får bättre batteritid är ju inte säkert. Det beror på företag till företag och dator till dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Jag gillar blandningen mellan storheten och ändå att den är liten.
Ta samsungs series 9 tex. Den har tydligen inga värme problem. (vad jag läst)
Och I den har de lyckats trycka i en 15tums skärm, i ett 14tums chassi.
Så "kanterna" på skärmen blir as tunna

och att den får bättre batteritid är ju inte säkert. Det beror på företag till företag och dator till dator.

Ja alltså ju större batteri man kan trycka in i datorn desto länge batteritid.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Jag är bara nyfiken, varför vill man ha en supertunn laptop? Jag personligen ser inga fördelar med det. En vanligt Mac Book PRO är nog snygg och MBA är inte direkt snyggare bara för att den är tunnare.

Vad som är snyggt är ju en smaksak. Däremot är det väl ingen som nekar till att tunnare och lättare är bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perc:

Vad som är snyggt är ju en smaksak. Däremot är det väl ingen som nekar till att tunnare och lättare är bättre.

Nu har jag aldrig haft en MBA, men jag har haft en MBP och har en liten lätt netbook. Ett problem som min lilla lätta netbook har är att den är för lätt. På andra laptops kan jag öppna locket med en hand, på netbooken lyfter datorn om jag försöker öppna locket, för den är helt enkelt för lätt, så jag måste hålla hast datorn med ena handen och öppna locket med andra.

Sen säger det sig självt att försöker man trycka in ungefär lika kraftfull hårdvara i en jättetunn dator som en något större så kommer värme bli ett problem. Kanske inte från start, men efter du använt den ett tag så har damm samlat sig och de små små kanalerna för luftflöde i datorn täpps till. Inte heller kan du få lika bra batteritid eftersom du inte får plats med lika stort batteri.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av BoLLeN:

Eftersom de just släppt en ny så tror jag inte att de släppa släppa en till några månader efter...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Nästa sommar kommer det nog nya

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Nästa sommar kommer det nog nya

Jag menade bara att det kan vara ett jävla skit batteri också.
även om det är större ^^