Permalänk
Medlem

2 nät agg i speldator?

Kan man koppla 2 nätagg i sin dator jag tänkte ha ett nätagg till moderkort och hårddiskar och ett till endast grafikkort. För ja är på super låg budjet och kör på testbench. Och jag vill klocka grafikkortet mer utan dator crash . Tex ett 550 tiöl grafikkort och ett 550 till moder och hårddiskar.

Permalänk
Medlem

hur mycket saker har du om du behöver 1100 watt?!

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

Vad har du tänkt köra för grafikkort? Du behöver kanske köra en 3-4st high-end kort i SLI för att behöva 500W

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Processor: Intel i7 2700k @ 4,6 GHz | Kylare: Thermalight Silver Arrow | Grafikkort: Asus GTX 560Ti DirectCU II TOP | Chassi: NZXT H2 | Mobo: MSI Z68-GD55 (B3) | RAM: Corsair Vengance Black Low Profile 16 GB | HDD: 2x 1 TB Segate Barracuda 7200 RPM | SSD: N/A | Nätagg: Corsair 560 W

Permalänk

Grabben har antagligen allt redan i datorn och det fungerar uppenbarligen så vad fan skulle du ens vilja ha 2 nätagg för?

Permalänk
Skrivet av troxiz:

Kan man koppla 2 nätagg i sin dator jag tänkte ha ett nätagg till moderkort och hårddiskar och ett till endast grafikkort. För ja är på super låg budjet och kör på testbench. Och jag vill klocka grafikkortet mer utan dator crash . Tex ett 550 tiöl grafikkort och ett 550 till moder och hårddiskar.

Även om jag också ifrågasätter om det är genomtänkt så det snyggaste sättet är ju att tillverka eller köpa något som denna: http://www.frozencpu.com/products/5637/cpa-167/Lian_Li_Dual_P...

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattsingen:

Även om jag också ifrågasätter om det är genomtänkt så det snyggaste sättet är ju att tillverka eller köpa något som denna: http://www.frozencpu.com/products/5637/cpa-167/Lian_Li_Dual_P...

Att göra en sådan med lite skräp kablar är ju rätt så lätt, så slipper han lägga ner några pengar

Vi vill med andra ord säga att det går bra att göra det, men för att starta agget som inte är inkopplat med 24 pinnarn så måste du sluta kretsen mellan svart och grön (vilken svart duger bra)

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Skrivet av Haptic:

hur mycket saker har du om du behöver 1100 watt?!

Han kanske använder 600-700w? och då räcker ett inte med 550w eller?
han kanske kör två grafikkort med en amd 8150 eller liknande och då tror jag inte 550w räcker till och då blir det billigare att köra två billigare nätagg istället för att köpa ett helt nytt med mer watt

Dock verkar detta krångligt och skulle inte rekommendera det men har ingen personlig erfarenhet av detta

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Yes det går som någon annan tidigare redan skrivit. Det går utmärkt faktiskt. Men för att starta agget vars 24 pins kontakt du inte tänkt anslutit till moderkortet så behöver du rigga någon anordning som, när du startar datorn, sluter strömmen mellan den gröna sladden på 24 pins kontakten till valfri svart kontakt. En enkel vickströmbrytare borde fungera bra men blir tråkig i längden.

Måhända går det att koppla in denna brytare till datorn startknapp så när du trycker på den så sluts även kretsen för det andra nätagget och på så sätt startar.

Permalänk
Medlem

Eller koppla in en brygga på 24-pin, stoppa i kontakten i en grendosa med strömbrytare och problemet är löst hur man får igång agg nr 2. Bara trycka på burken och externa samtidigt.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K