Permalänk
Medlem

Ang. iMac

Tja!

Jag ska köpa en iMac, endast för att det är snyggt!

Så, nu har vi klargjort det, vidare till min fråga.

Ni som sitter på iMac, hur presterar den i spel? Tänker på 6970m 1gb varianten, 27". Specifikt tänker jag på Diablo 3 och Guild wars 2

Om den fungerar bra så blir det nog köp, annars väntar jag på nästa uppgradering, vilket iof borde vara snart enligt rykten?!

Tack på förhand

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av vexxan:

Tja!

Jag ska köpa en iMac, endast för att det är snyggt!

Så, nu har vi klargjort det, vidare till min fråga.

Ni som sitter på iMac, hur presterar den i spel? Tänker på 6970m 1gb varianten, 27". Specifikt tänker jag på Diablo 3 och Guild wars 2

Om den fungerar bra så blir det nog köp, annars väntar jag på nästa uppgradering, vilket iof borde vara snart enligt rykten?!

Tack på förhand

köp inte nu...:
http://buyersguide.macrumors.com/

där ser du att det är 479dagar sedan dom uppgraderade, d 2 senaste iMac har uppdaterats med 280dagars intervall

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Medlem

Instämmer med rekommendationen att undanhålla för inköp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av xReverenDx:

köp inte nu...:
http://buyersguide.macrumors.com/

där ser du att det är 479dagar sedan dom uppgraderade, d 2 senaste iMac har uppdaterats med 280dagars intervall

Åhh det kliar i mina fingrar, vill köpa. Men får gå efter the hard facts antar jag, tack så mkt för länktipset, hade ingen aning om att det var så längesedan den uppgraderades

Hoppas på att de klämmer in ett lite mysigare graffekort då!

Permalänk
Medlem
Skrivet av vexxan:

Åhh det kliar i mina fingrar, vill köpa. Men får gå efter the hard facts antar jag, tack så mkt för länktipset, hade ingen aning om att det var så längesedan den uppgraderades

Hoppas på att de klämmer in ett lite mysigare graffekort då!

avhållsamhet är en dygd

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Medlem

4850 kort i min och tycker det fungerar bra till Diablo 3. Dock är upplösningen hemskt stor så det sliter lite. En fantastiskt dator och skönast du kan få tag på anser jag.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Diablo3 kan du nästan köra på vad som helst. Om du känner att du har alldeles för mycket pengar över kan du ju alltid annars köpa en Macbook pro 15" och en thunderbolt skärm. Du får lite lägre prestanda men också en utmärkt bärbar dator, då för dubbla priset

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjarven:

4850 kort i min och tycker det fungerar bra till Diablo 3. Dock är upplösningen hemskt stor så det sliter lite. En fantastiskt dator och skönast du kan få tag på anser jag.

Ohh det låter lovande

Hade det inte varit för min avhållsamme vän pastor x så skulle jag köpt http://mobil.blocket.se/lund/IMac_27___Toppspecifikation__Til... men men

Permalänk
Medlem
Skrivet av vexxan:

Ohh det låter lovande

Hade det inte varit för min avhållsamme vän pastor x så skulle jag köpt http://mobil.blocket.se/lund/IMac_27___Toppspecifikation__Til... men men

amen brothah!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Guild wars 2 fungerar bra på min MBP med 6770, men inte på max.
1440x900 och medium/high.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Hur stor skillnad är det mellan 6770m och 6970m?

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

Hur stor skillnad är det mellan 6770m och 6970m?

Kolla notebookcheck, 6970 är en bra bit snabbare.
http://www.notebookcheck.net/AMD-Radeon-HD-6970M.43077.0.html

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Kolla notebookcheck, 6970 är en bra bit snabbare.
http://www.notebookcheck.net/AMD-Radeon-HD-6970M.43077.0.html

Tack! Det ser ju ut som om 6970m är rätt hyfsat i alla fall.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Sötast

För snart 3 år sen fick jag ett liknande infall som du, blev totalt kär i iMac fastän jag visste att det var ett ologiskt nedbyte för en gamer.

Köptarmen var dock inte intresserad av logik så jag sålde gamingriggen och köpte en iMac.

Var apnöjd i ett par veckor men snart så insåg jag att den hade ungefär en tredjedels prestanda av min gamla pc.

Inom en månad så var den på tradera

Förvänta dig inget mirakelgreaffekort i nästa version, det händer inte på Apples datorer tyvärr.

Permalänk
Medlem

Jag har den senaste 27" Imac, med 6970m, 1GB. Jag tycker den duger helt okej för de spel jag spelar. Dock så lirar jag inte de absolut nyaste, men Skyrim flyter på bra i 2560x1440, CS:GO likaså. Kör dock ingen AA men känner inte riktigt att jag behöver det i den upplösningen. Den presterar märkbart bättre än min tidigare 3.6GHz Core 2 Quad med ett 4890 1GB, men nog inte så konstigt

Men ja, den är inte lika kraftfull som en riktigt byggd spel-PC med det senaste i grafikväg. Och jag skulle också vänta tills nästa uppgradering, bör komma rätt snart.

Permalänk

Köpte den första 27" när den kom 2009. Valde den största modellen med 2.8GHz i7, och har i efterhand tryckt i SSD och 16GB RAM. Är fortfarande idag nästan tre år senare toknöjd med datorn fortfarande, känns som att det var igår jag köpte den.

Men någon spelmaskin är det inte, det Radeon 4850M som sitter i orkar väl Diablo 3, men med tanke på upplösningen på 2560x1440 så är det knappast optimalt för att spela på.

Men som de andra säger, vänta om du inte absolut måste ha en dator nu.

Permalänk

Jag har en mac. Och jag tycker inte om att spela på den.. Den blir ganska varm och så.. Tycker mer om att spela på min PC. Jag har en macbook pro 13".

Jag har kört LoL på den. Grafiken är faktiskt bra för att va mac.

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk

Vänta på dom nya Imacarna som kanske kommer i höst/vinter med Retina display, det är mitt råd. Då sitter det troligen en Ivy bridge i dom samt bättre grafikkort, man brukar kunna configa dom rätt bra också.
Min Imac är så gott som knäpptyst, det är bara hårddisken som låter lite, men väljer du en med SSD så får du en jäkligt tyst och stabil dator.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.