Permalänk
Medlem

HTPC+Seedbox i ett?

Hejsan!
Så att jag återigen funderar på en HTPC, dock kommer jag inte ha något behov av den förns om ca 6månader tidigast. Men tills dess vill jag ha en seedbox (När jag "bygger" om den till en htpc sen vill jag fortfarande att den ska funka som seedbox med). Skulle man kunna bygga båda i ett eller skulle det ta för mycket plats med alla hårddiskar? (Funderar på minst 10TB i min seedbox).

Visa signatur

Poff

Permalänk
Medlem

Ja, det är väl bara du som bestämmer vad som räknas med för mycket plats.

Förstår inte riktigt din frågeställning. Försök att förtydliga ditt inlägg lite, vad är det du vill veta?

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

Jag vill ha min htpc i samma storlek som en receiver max. Så min fråga är, kommer jag få plats med tvkort, nätverkskort 10TB lagring minnen osv osv i den storleken eller måste jag göra två separat?

Visa signatur

Poff

Permalänk

Fractal Designs Array är väl så nära du kan komma. Fler än 6 diskar kan bli knivigt i den storleken. Den kanske är för hög dock?

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppezon:

Jag vill ha min htpc i samma storlek som en receiver max. Så min fråga är, kommer jag få plats med tvkort, nätverkskort 10TB lagring minnen osv osv i den storleken eller måste jag göra två separat?

Det är väl bara välja valfritt "HTPC"-chassi med ~5st 3,5". Eller köpa 4TB diskar för större valmöjlighet.

Tråden bör förmodligen ligga i "Chassin och nätaggregat".

Skrivet av Tejprullen:

Fractal Designs Array är väl så nära du kan komma. Fler än 6 diskar kan bli knivigt i den storleken. Den kanske är för hög dock?

Trådskaparen verkar vilja ha både nätverkskort (tolkar det som ett extra och ej det interna nätverkskortet) och TV-kort vilket kan bli lite lurigt med ITX.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonw:

Det är väl bara välja valfritt "HTPC"-chassi med ~5st 3,5". Eller köpa 4TB diskar för större valmöjlighet.

Tråden bör förmodligen ligga i "Chassin och nätaggregat".

Trådskaparen verkar vilja ha både nätverkskort (tolkar det som ett extra och ej det interna nätverkskortet) och TV-kort vilket kan bli lite lurigt med ITX.

Mm det vill jag ha. Men tack för svaren iaf!

Visa signatur

Poff