Vad var ditt bästa drop idag? [Diablo III]

Permalänk

Bästa idag, funderar på att använda det till min farmande barb, but idk.
Om det är någon som vill köpa så är det bara att skicka iväg ett pm!

Visa signatur

Chassi: NZXT Switch 810 | Nättag: NZXT Hale90 1000w | Grafikkort: Gigabyte Geforce GTX 680 2 gb | Processor: Intel i7 3820 3.6 ghz | Moderkort: MSI X79 GD-45 (8D) | Ljudkort: ASUS Xonar DX | RAM-minnen: Corsair 16 gb Vengeance CL9 1600 Mhz | SSD: Samsung 830 128 gb Corsair Force 3 120 gb | Processorkylare: NZXT Havik 120 Kringutrusting: Monitor: Benq XL2410T 24'' 120 Hz|Tangentbord: QPAD MK-50|Mus: QPAD 5k|Headset: Sennheiser HD 598

Permalänk
Medlem

Jag är glad! försa set item!

Permalänk
Medlem

Första set item, ingen aning om hur mycket den är värd? nån som har lust att hjälpa ?

Permalänk

5 min farm ungefär

Visa signatur

CPU: Amd Phenom 955 4.1 ghz | MODERKORT: ASrock 970 | Chassi: Corsair Carbide 500R |
GFX MSI 280X 1200/6400 | RAM Corsair och Adata 8GB | Nätagg Corsair TX 850 |

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2247296

Permalänk
Medlem

http://i45.tinypic.com/126ejnk.jpg

Droppade som första drop direkt efter ja installerat patchen....av d första elite packet.

Liknande på AH såldes för 10-12 M, satte ut min för 6 mille, gick på 10 min....skulle no satt ut den lite högre.

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

Droppade som första drop direkt efter ja installerat patchen....av d första elite packet.

Liknande på AH såldes för 10-12 M, satte ut min för 6 mille, gick på 10 min....skulle no satt ut den lite högre.

Påminner mig om min amulett ^^

Den där hade nog lätt varit värd en 15-20mille

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

Påminner mig om min amulett ^^

Den där hade nog lätt varit värd en 15-20mille

Aufan, ja se där....trodde ja skulle få problem att sälja den för 10 M eftersom d som låg ute på ca 10-12 M hade typ 3-6 timmar kvar bara....dessutom hade ja typ bara 50K i cash kvar efter lite vapen köp, så behövde cash...5,5M var ju rätt välkommet då

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

Hade betalat 6 om inte också 12 miljoner till dig. :/

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Medlem

Jag har nu i augusti fått lite hjälp av några vänner. Dom tankar på som fan mot elite-packs och jag går lugnt och stilla med mitt MF-gear och plockar ner standard mobs. Vi har kört mestadels Act3. Detta upplägget har ungefär 35 timmar pre-patch och 5 timmar efter 1.04. Jag har dock inte hittat ETT ända gear över level 58. Allt jag får är bara en djävla massa vendor-trash.

Alltså .En liten enkel fråga. Var fan får ni sådana drops. Är det en speciell act , ställe eller har ni mycket MF.
Eller har jag bara inte någon tur alls.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Jag har nu i augusti fått lite hjälp av några vänner. Dom tankar på som fan mot elite-packs och jag går lugnt och stilla med mitt MF-gear och plockar ner standard mobs. Vi har kört mestadels Act3. Detta upplägget har ungefär 35 timmar pre-patch och 5 timmar efter 1.04. Jag har dock inte hittat ETT ända gear över level 58. Allt jag får är bara en djävla massa vendor-trash.

Alltså .En liten enkel fråga. Var fan får ni sådana drops. Är det en speciell act , ställe eller har ni mycket MF.

Jag måste få gnälla lite oxå, körde igenom hela act 2 & 3 igår, TVÅ ggr. utan ett enda intressant drop...
Visst fick jag några lvl 63 items, men en yxa med 430 dps och utan relevanta stats är ju inte det man hoppas på eller..???

Visa signatur

Fractal Design C; Corsair RM750X; ASUS Prime Z370 A ll; I9 9900K; Celsius S24 ; Corsair 16GB; Samsung 970 evo 500GB; RTX 2080 TI; Dell U3415W; W10

Permalänk
Skrivet av Twoedge:

Kör ni i inferno? Jag har farmat act1 några timmar och hittar ganska ofta ilvl63.

Visa signatur

i7-6700K | ASUS Z170 Pro Gaming | MSI GTX 1060 Gaming X 6GB | HyperX Fury 16GB | Sandisk Ultra II 960GB | BeQuiet Pure Rock | Fractal Design R5 | Corsair RM750x | Qpad Mk-50 | Qpad 8K | Dell 2412m

Permalänk
Medlem
Skrivet av djlasseman:

Kör ni i inferno? Jag har farmat act1 några timmar och hittar ganska ofta ilvl63.

Jag glömde nämna att det är inferno, på mer en ett sätt

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem

En fråga, varför "får" man inte lägga ut erbjudanden om försäljning här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Kört i Akt 3 och jag har nog bara fått fem-tio stycken blå items under 60 och några få rares, tycker bara det är höga levels på itemen jag hittar, brukar plocka och köra salvage på det mesta som är 60+ för att få matts att sälja. Nu har jag kört 2-3 levlar på paragon ungefär så ett antal timmar har det blivit iaf. Och givetvis, i Inferno.
Inte hittat något superbra dock, en hel del tvåhandsvapen med roliga stats men låg skada. Får se hur mycket det blir i helgen när man är gräsänkling nästan..

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av devour:

Kört i Akt 3 och jag har nog bara fått fem-tio stycken blå items under 60 och några få rares, tycker bara det är höga levels på itemen jag hittar, brukar plocka och köra salvage på det mesta som är 60+ för att få matts att sälja. Nu har jag kört 2-3 levlar på paragon ungefär så ett antal timmar har det blivit iaf. Och givetvis, i Inferno.
Inte hittat något superbra dock, en hel del tvåhandsvapen med roliga stats men låg skada. Får se hur mycket det blir i helgen när man är gräsänkling nästan..

Körde sista questet Act 3 igår och fick 2-3st hyffsade rares som sålde för 200-500k styck samt e nlegendary WD helm som ligger på AH och är värd några miljoner. Detta utan något MF.

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem

Jag har ingen MF heller. Inte mer än vad NV och PL ger. Hade drygt 200% på barbaren innan 1.0.4 när jag körde MF, går iof att fortsätta med det också, man får ju bara mer bonus nu än då så länge man inte hetsar/har brådis att komma till level 100 så.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_svahn:

Körde sista questet Act 3 igår och fick 2-3st hyffsade rares som sålde för 200-500k styck samt e nlegendary WD helm som ligger på AH och är värd några miljoner. Detta utan något MF.

Ah-ha . Det är du som tar allt , din jävel :).

Utan att vilja uppröra eller kasta skit på någon så verkar det som om dom bättre utrustade blir bättre utrustade. Jag har då inte under 300 timmars spel hittat något som man har kunnat sälja för några miljoner. Förrutom en x-bow som gick för 17mill. Men den hade jag fått från en bekant som la av.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fick en 2h yxa igår. 189% crit dmg och 1600 LoH. 1000 dps. Märker stor skillnad på dropsen efter patchen. Får nog 2-4 hellion-bows i veckan på act 1. 2st med över 1300 dps hittils.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk

Inget superhäftigt men bättre än genomsnittet av dagens loot...

Permalänk
Medlem

Borde plugga men kunde inte motstå en runda act3 i natt. Resultatet blev ett par miljoner guld till

Permalänk
Medlem

Helt ok rolls på den.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_weird:

Inget superhäftigt men bättre än genomsnittet av dagens loot...

http://www.qtl.se/upload/loot3.png

Skrivet av lanbonden:

Borde plugga men kunde inte motstå en runda act3 i natt. Resultatet blev ett par miljoner guld till

http://img502.imageshack.us/img502/3034/d3shoulders.jpg

Skrivet av Gramner:

När man är på toppen blir man tydligen blasé fort. Hade jag hittat sådant hade jag varit gudaglad.:(

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

När man är på toppen blir man tydligen blasé fort. Hade jag hittat sådant hade jag varit gudaglad.:(

Testa joina tradechatten ingame, kvittar vad du länkar, allt är "skit"....
Länkade min 1280 dps xbow, med 93% crit och 130 dex och fick veta att den va värd ca 5 millar.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

Länkade min 1280 dps xbow, med 93% crit och 130 dex och fick veta att den va värd ca 5 millar.....

Jag har ju hur mycket rares som helst , men jag får inte sålt en enda sak trots att mitt utgångspris är vendor + 1000. Det ÄR skit ovasett om det är ilevel 60 eller 63.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

Allt är skit så länge det inte är dom själva som äger den.

Permalänk
Medlem

Kanske dags att hålla posterna till det som tråden handlar om. Och inte massa annat som inte hör hit!

Visa signatur

CPU: Intel 2600K@ 4.5ghz, ASUS P8P67 Deluxe, 8 gb Corsair Vengeance 1600mhz, AMD 7970 3gb, Asus Full hd LED, 2 x OCZ Vertex2 60gb raid-0, 4TB HDD. Logitech G500, W7 Enterprise

Permalänk
Medlem

Mitt andra set item, trillade ner från en minion när jag inte hade min MF-gear på så hade bara 113% just då, sabbade nog rollsen lite, men kul ändå

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | i5 2500K @ 4,5 Ghz| Asus P8P67 Deluxe | Cooler Master Hyper 212+| 4x2 Gb DDR3 @ 1600 MHz | Samsund 850 EVO 250 Gb | Intel x25 g2 80 Gb (Win7 + mjukvara) | 2 x Sapphire Radeon HD 7970 Crossfire | Seasonic X-750 | LG W3000h 30" IPS |

Permalänk
Medlem

Grymt. Väntar fortfarande på min första set. Mängden mf har inget med stats rullningen att göra.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Grymt. Väntar fortfarande på min första set. Mängden mf har inget med stats rullningen att göra.

Har läst om att MF hjälper med hur många affix ett item kan få, Kanske inte hjälper på legendary/set men på rares iaf. Har inga källor att backa upp det med nu dock och kan inte söka på det förän jag sitter där hemma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimbaktu:

Har läst om att MF hjälper med hur många affix ett item kan få, Kanske inte hjälper på legendary/set men på rares iaf. Har inga källor att backa upp det med nu dock och kan inte söka på det förän jag sitter där hemma

Ja, magic och rare items är indelade i olika kvaliteter enligt hur många affixes de har och det påverkar MF. Legendaries/set items har dock ingen sådan gradering utan där handlar det enbart om hur väl affixen rollas, vilket MF inte har någon påverkan på.

En bra källa finns här