Permalänk
Medlem

Ingen bild på datorn.

Tja, jag har en dator med följande komponenter https://www.inet.se/kundvagn/visa/1901380/2012-06-13
Från början så hade jag problem med att spel osv hängde sig, varav jag ställde ner PCI-E i BIOS till 2 generationen istället för 3e generationen som tydligen ska vara buggig.
Jag tänkte nu pröva byta tillbaka till 3e eftersom det kommit ut nya drivrutiner, varav jag bytte till 3e Generationen men nu får jag ingen bild på datorn, den startar upp som vanligt men det kommer aldrig upp någon bild.
Jag vet inte vad jag ska göra, Hjälp?
(Det enda jag ställde om var PCI-E i BIOS Från 2.0 till 3.0)

Permalänk

Det bästa du kan göra är att leta rätt på Clear CMOS-switchen och nollställa ditt BIOS/UEFI. Om du fortfarande inte får bild, koppla ur grafikkortet, och koppla skärmen till den inbyggda grafikkretsen på IO-panelen. Då bör du få tillräckligt med bild för att kunna ställa tillbaka PCIe till Gen 2.

Det kan inte vara så att du måste uppdatera ditt BIOS/UEFI för att tredje generationen ska fungera, eller är det bara upp till drivrutinen tro?

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.