Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Lansering - Samsung Galaxy Note 2

Permalänk
Medlem

Lansering - Samsung Galaxy Note 2

Hej,

Samsung Galaxy Note 2 visas ju 29onde augusti, jag ser fram emot att få reda på hur mycket de satsar på den, ettan blev ju en succé. Gissar på att den släpps med en fyrkärnig processor, bättre batteritid, gissar även på att de satsat mycket på mjukvaran.

Teaser video från Samsung;

Vad tycker ni? Ser ni fram emot det? Hur stor blir skärmen? Andra specs?

Edit:

Samsung Unpacked Event IFA Berlin

Permalänk
Medlem

Awesome, har redan snackat med killen som fixar telefoner åt oss på jobbet och han lägger in en beställning så fort den kommer hos vår leverantör. Det är den fantastiska PENNAN man vill åt, prestandan och batteritiden i den här besten gör ju inte saken sämre. Att den inte får plats i fickan får man ta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av armara:

Hej,

Samsung Galaxy Note 2 visas ju 29onde augusti, jag ser fram emot att få reda på hur mycket de satsar på den, ettan blev ju en succé. Gissar på att den släpps med en fyrkärnig processor, bättre batteritid, gissar även på att de satsat mycket på mjukvaran.

Teaser video från Samsung;

http://www.youtube.com/watch?v=5P3divJBqlI&feature=player_emb...

Vad tycker ni? Ser ni fram emot det? Hur stor blir skärmen? Andra specs?

PS. Säg till om det finns en liknande tråd jag missat.

Tycker trailern var skit.

Men ser fram emot lanseringen då jag äger en Galaxy Note. Är det nog stor skillnad mellan Note och Note 2 kommer jag nog uppgradera.
Nu när jag är van vid att använda pennan vet jag inte vad jag kommer göra i framtiden om jag skulle vara utan en penna.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Inaktiv

Något stor för min smak. Är lite rädd för att jag ska flyga iväg.
Föredrar SIII. Men det är min personliga åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Awesome, har redan snackat med killen som fixar telefoner åt oss på jobbet och han lägger in en beställning så fort den kommer hos vår leverantör. Det är den fantastiska PENNAN man vill åt, prestandan och batteritiden i den här besten gör ju inte saken sämre. Att den inte får plats i fickan får man ta.

Vet inte, jag känner att storleken på SGS3 är perfekt men ska testa noten i butikerna för att se hur det känns. Pennan har jag dock hört är magisk, funderar nästan på att byta min SGS3 med en kompis som har note i någon vecka bara för att få testa pennan! Speciellt om de kommer med mjukvaruuppdateringar.

Skrivet av Pimpim666:

Tycker trailern var skit.

Men ser fram emot lanseringen då jag äger en Galaxy Note. Är det nog stor skillnad mellan Note och Note 2 kommer jag nog uppgradera.
Nu när jag är van vid att använda pennan vet jag inte vad jag kommer göra i framtiden om jag skulle vara utan en penna.

Trailern var skit, men det är väl det som är meningen? Så att man suktar efter mer.

Skrivet av MrNeikter:

Något stor för min smak. Är lite rädd för att jag ska flyga iväg.
Föredrar SIII. Men det är min personliga åsikt.

Håller med.

Permalänk
Medlem

Finns det några butiker var man kan förbeställa än?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy Note II

Tror att den kommer avslöjas imorgon den 29e på mobil mässan.

Jag har redan bestämt mig sedan länge att det blir min nästa telefon. Har en Galaxy S2 idag.

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem

Jag tänker precis som dig, dealerovski. Jag har en S2a idag och har verkligen inte kännt någon anledning att uppgradera förrens nu, när jag läser ryktena om Note II. Det är penna i kombination med riktigt bra prestanda som lockar mig. Hoppas att den får LTE som funkar i Svea Rike.

Permalänk
Avstängd

Min syster har en Note och jag måste säga att den känns väl stor för användning varje dag, om nu note 2 får större skärmstorlek och det påverkar yttermåtten så blir det svårt att motivera ett köp...

Permalänk
Medlem

Galaxy Note II [The Tråd]

Vad tycker ni? Ser ut att vara en solid telefon, även om det inte blir en uppgradering från min nuvarande Note.
Gillar att den har 4G och stöd för 64GB minne, men det känns inte tillräckligt för att få mig att uppgradera. Skillnaden mellan Quad- och Dualcore är försumbar då nästan inga appar skalar högre än en eller två kärnor. Dubbleringen av RAM känns riktigt bra, även om jag inte har nått maxanvändning med 1 GB. Vissa föredrar att 16:9 på skärmen men jag gillar 16:10 mer. Dels för att fler pixlar aldrig är fel, men även för att jag lade många timmar på att konvertera mitt wallpaperbibliotek på 40.000+ bilder till 16:10. Det skulle var jobbigt att behöva göra det igen.

Den har även en ny pixelteknik. Det är varken Pentile eller RGB utan verkar vara någon sorts blanding. Jag är nyfiken på hur färgåtergivningen kommer bli med den nya tekniken.

Vad tycker ni?

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Avstängd

Plastig, usch.

Visa signatur

Student, Webbutvecklare, Dj - Macbook Air i7
Nexus 7: Paranoid - 4.2.1 - M-Kernel - (500/700 GPU/LP) -200mv UV

Permalänk
Avstängd

det är borstad alu

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

det är borstad alu

Nej, det är det inte.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag skiter fullkomligt i färgåtergivning! Ge mig en telefon som jag kan göra samma saker på som en pc förutom spela så är jag nöjd.

s2 funkade nästan men kommer bli skönt med en telefon där man inte måste luta sig fram eller hållla telefonen 3 dcm från ögat för att läsa lite nyheter eller titta på youtube.

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem
Skrivet av dealerovski:

Jag skiter fullkomligt i färgåtergivning! Ge mig en telefon som jag kan göra samma saker på som en pc förutom spela så är jag nöjd.

s2 funkade nästan men kommer bli skönt med en telefon där man inte måste luta sig fram eller hållla telefonen 3 dcm från ögat för att läsa lite nyheter eller titta på youtube.

Jo det är sant! Dock så känns det inte så kul att gå till en lägre pixeltäthet. Speciellt inte på en sådant stor skärm. Dock så känner man ett visst ha-begär, men jag klarar nog mig på min Note ett tag till.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Coldfire2143:

Jo det är sant! Dock så känns det inte så kul att gå till en lägre pixeltäthet. Speciellt inte på en sådant stor skärm. Dock så känner man ett visst ha-begär, men jag klarar nog mig på min Note ett tag till.

Må jag påminna att en standard 24" 1080p skärm har en pixeltäthet på ~91, jag tror inte man kommer se någon större skillnad på 267 och 285, det är fortfarande typ 3 gånger så mycket. Fast å andra sidan, jag gillar när dom pushar gränser så lite trist är det

Permalänk

Givet köp för min del i varje då jag har väntat på den här telefonen i ett halvår.

Permalänk
Medlem

Batteritiden är en viktig fråga när det gäller smartphone val. Min S2a är riktigt usel så jag hoppas det blir en förändring med det. Vad man kan döma av bilderna på baksidan är att det gärna kunde varit ett ännu större batteri, finns gott om utrymme för det. Men kanske vikten blev en avgörande faktor...?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Apple försöker väl stoppa den också:
http://www.zdnet.com/au/apple-targets-galaxy-siii-note-in-us-...

Men det gäller väl inte i Sverige får man hoppas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnh3:

Apple försöker väl stoppa den också:
http://www.zdnet.com/au/apple-targets-galaxy-siii-note-in-us-...

Men det gäller väl inte i Sverige får man hoppas.

Syftar du på Galaxy Note 2?
Den verkar inte beröras av källan du nämner. Troligtvis eftersom den inte ens har lanserats eller så kan det vara så att den inte retar upp Apple.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Har också gott och väntat på denna lur, då jag är sugen på något rejält & har tröttnat ur ordentligt på Apples patentfasoner.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Leedow:

Syftar du på Galaxy Note 2?
Den verkar inte beröras av källan du nämner. Troligtvis eftersom den inte ens har lanserats eller så kan det vara så att den inte retar upp Apple.

Det verkar beröra dessa modeller:

"Apple is targeting 21 devices released between August 2011 and August 2012: Galaxy S III, Verizon Galaxy S III, Galaxy Note, Galaxy S II Skyrocket, Galaxy S II Epic 4G Touch, Galaxy S II, Galaxy S II T-Mobile, Galaxy S II AT&T, Galaxy Nexus, Illusion, Captivate Glide, Exhibit II 4G, Stratosphere, Transform Ultra, Admire, Conquer 4G, Dart smartphones, Galaxy Player 4.0, Galaxy Player 5.0, Galaxy Note 10.1, Galaxy Tab 7.0 Plus, and Galaxy Tab 8.9."

Permalänk
Medlem

Ibland tror jag dom bara stämmer varann för att få tillbaka lite på alla miljoner dom spenderar på advokater i dom här stora bolagen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har Note nu och det blir definitivt en upgrade när man har råd. Hatar dock fortfarande deras plastiga utseende, på baksidan då. Man ska inte kunna ta och böja på batteriluckan så pass mycket som man kan på en så dyr telefon...har inget emot att telefonen väger några g extra utan det tillför istället ett mer gediget kvalitetsintryck.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnh3:

Det verkar beröra dessa modeller:

"Apple is targeting 21 devices released between August 2011 and August 2012: Galaxy S III, Verizon Galaxy S III, Galaxy Note, Galaxy S II Skyrocket, Galaxy S II Epic 4G Touch, Galaxy S II, Galaxy S II T-Mobile, Galaxy S II AT&T, Galaxy Nexus, Illusion, Captivate Glide, Exhibit II 4G, Stratosphere, Transform Ultra, Admire, Conquer 4G, Dart smartphones, Galaxy Player 4.0, Galaxy Player 5.0, Galaxy Note 10.1, Galaxy Tab 7.0 Plus, and Galaxy Tab 8.9."

Galaxy Note 2 berörs alltså inte som det ser ut nu.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedow:

Galaxy Note 2 berörs alltså inte som det ser ut nu.

iPhone har ju ingen produkt i storleken note. Det är en helt egen familj som Samsung lyckats ta fram. Helt perfekt i min mening.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av dealerovski:

iPhone har ju ingen produkt i storleken note. Det är en helt egen familj som Samsung lyckats ta fram. Helt perfekt i min mening.

Galaxy note är dock med på listan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Har Note nu och det blir definitivt en upgrade när man har råd. Hatar dock fortfarande deras plastiga utseende, på baksidan då. Man ska inte kunna ta och böja på batteriluckan så pass mycket som man kan på en så dyr telefon...har inget emot att telefonen väger några g extra utan det tillför istället ett mer gediget kvalitetsintryck.

Tycker du det är värt en upgrade från ettan till tvåan? Det man får då är väl lite större skärm, lite bättre batteritid, lite färre pixlar. Det mesta av mjukvaran skulle man ju kunna använda sig utav även på den första Noten. Tycker inte det känns värt pengarna.

Den kanske inte ens blir kompatibel med LTE i Sverige, vi får se! SGS3 är ju inte det, vilket suger.

Skrivet av dealerovski:

Note är med på listan, kanske är pga mjukvaran de stämmer dem.

Permalänk
Medlem

Den verkar helt underbar, allt förutom upplösningen som gärna hade fått vara bättre än på den första Noten.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem

Intressant. Har en SGS2, och efter att ha känt på arbetspolarens Note har jag insett att alla andra telefoner är för små. Synd att Note II har samma fula design som SGS3, men nu är det ju inte utseendet som styr.

Me want!

Visa signatur

9950X3D | 5080