Video: "Floskler från Apple-fanatiker"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Våga Vägra Apple!
... Så jag köpte mig en ny Xperia Acro S. Men frun, hon skulle absolut ha en iPhone.. :/

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

De enda jag inte hört än är "I love Apple", men lär väl dyka upp förr eller senare

Han säger det vid 3:11

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Stämmer så jävla bra på alla mina polare som är apple fanatiker..Lyssnar aldrig utan ser allt som apple gör som guda sänt..

Värre fanboys existerar ej tyvärr.

Kul video ska bli kul med reaktionerna från polarna nu hehe..Får väl låsa dörren innan apple maffian kommer på besök

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Intressant att sweclockers kan länka till en sådan här sak men när jag lägger upp den här i pc vs mac-tråden som jag får förresten en avstängning för, så är det plötsligt inte ok?

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karlzooon:

(...)
Har jag aldrig hört talas om, har du några referenser? Har däremot läst en undersökning där man jämförde Applefans med icke-applefans. Applefans hade en attityd som liknar av rasism emot icke-applefans. Sen att dom själva var så himla mycket trendigare osv.
(...)

Källa här
http://www.bbc.co.uk/news/business-13416598
http://www.youtube.com/watch?v=Zm7lwsZ_rm0

Kan inte hitta en mer seriös "studie" dock. Kanske inte har publicerats än?

Permalänk
Medlem

Sanslöst lågt och barnsligt av Sweclockers att posta en sån här grej. Vad är poängen? På vilket sätt hör det här hemma på nyhetssidan för ett datorforum?

Jag har aldrig rört en Apple-produkt i hela mitt liv och kommer aldrig att göra det. Känner jag något behov att spendera energi på att bry mig om vad folk som gillar Apple går omkring och tycker och tänker för det? Är det meningen att vi ska sitta och gotta oss i vår egen förträfflighet och skratta åt individer som uppenbarligen inte begriper bättre? På vilket sätt är detta humor? Att kalla detta omoget, båda vad gäller innehållet i videon och Sweclockers beslut att länka till det, kommer inte ens i närheten av sanningen.

Jag har länge hyst höga tankar om Sweclockers redaktionella arbete. Artiklar är professionellt skrivna, recensioner, nyhetsinlägg mm håller överlag hög kvalité, etc. Men detta är tamejfan helt obegripligt, och tillika något vettlöst oprofessionellt. I och med detta har ni sänkt er själva till samma låga nivå som vilken fanboy som helst, och därmed även åtminstone min uppfattning om er kompetens som skribenter.

Seriöst, vad fan håller ni på med?

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem

Härlig video, förstår dock inte varför vissa tror att mac inte kan få virus.

Permalänk
Medlem

Personligen föredrar jag *nix framför Windows och Linux uppfyller inte riktigt mina behov, därav blev det en Mac. Sen förstår jag inte alla fanatyker oavsett om det är Apple eller nvidia/amd osv. Har man inte vett i skallen så har man inte det, svårare än så är det inte :).

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Nyhetstorka kallas det

Skrivet av Utopolitan:

Sanslöst lågt och barnsligt av Sweclockers att posta en sån här grej. Vad är poängen? På vilket sätt hör det här hemma på nyhetssidan för ett datorforum?

Jag har aldrig rört en Apple-produkt i hela mitt liv och kommer aldrig att göra det. Känner jag något behov att spendera energi på att bry mig om vad folk som gillar Apple går omkring och tycker och tänker för det? Är det meningen att vi ska sitta och gotta oss i vår egen förträfflighet och skratta åt individer som uppenbarligen inte begriper bättre? På vilket sätt är detta humor? Att kalla detta omoget, båda vad gäller innehållet i videon och Sweclockers beslut att länka till det, kommer inte ens i närheten av sanningen.

Seriöst, vad fan håller ni på med?

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Han säger det vid 3:11

Syftade utanför videon i t.ex. diskussioner/nyhetskommentarer

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Den här videon är så jäkla mitt i prick.

Permalänk

Hahaha!!!! Klockrent, men de kund nöjt sig med 2 minuter.... Blev lika tjatigt som en Mac VS PC tråd från ett forum. Fanns det någon skojig poäng på slutet så missa jag den

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Mycket rolig om dock lite väl lång och tjatig video.

Men man ska ju komma ihåg att även om det är överdrivet så finns det ju en anledning till varför de (vi) som gillar apples produkter säger sådana saker

Jag tycker bara att man kan vara lite mer öppen och säga att det finns för och nackdelar med Apples grejer och att man bör prova för att se om det passar en själv. Personligen önskar jag att att jag gått över till Apples prylar många år tidigare för det passar väldigt bra för mig när det kommer till jobbdator och jobbmobil etc. Däremot har jag alltid gillat att tweaka och pilla med saker, annars hade man väl inte hängt på sweclockers... så till mer underhållningsprylar så känns ju inte Apple lika attraktivt för min del.

Personligen har jag aldrig någonsin sett en PC-baserad laptop som är något att ha för mig. Jag har ägt flera, och provat åtskilliga men alltid är det något som jag stör mig på. Dålig trackpad, dåligt tangentbord, dålig skärm eller whatever. Jag tycker att Apples macbooks är "good enough" på allt även om de är lite överprisade så det är därför ett naturligt val för mig.

Ska man däremot ha en stationär dator eller en htpc känns det inte lika viktigt. Då är det ju bara smaksak vilket OS man gillar. Och ska man spela är man ju faktiskt dum i huvudet på riktigt om man föredrar Mac

Men Macbooks är underbara jobbdatorer OM man har ett sådant jobb där den programvaran man behöver finns och det fungerar bra att jobba i det system man måste jobba i. Detta är ett stort fett men....

Permalänk

Detta hade ni kunnat länka på eran facebook-sida. Att ha det här på denna seriösa sida, får mig bara ännu mer att tappa förtroende för sweclockers.com..

Visa signatur

Ghost S1
Mitt bästa köp är min 3770K <3

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Solaris:

Intressant att sweclockers kan länka till en sådan här sak men när jag lägger upp den här i pc vs mac-tråden som jag får förresten en avstängning för, så är det plötsligt inte ok?

Det var inte specifikt för den videon du blev avstängd och det är du säkerligen medveten om.

Ta det lugnt med diskussionen nu.

Permalänk
Skrivet av lacrits:

Våga Vägra Apple!
... Så jag köpte mig en ny Xperia Acro S. Men frun, hon skulle absolut ha en iPhone.. :/

Dom okunniga vill ha en iphone för dom tror att allt annat är dåligt. Precis som med Xbox360. Alla Köper Nintedo oavsett vad dom pumpar ut, oavsett hur bra eller dåligt det är. fast i iPhones fall gäller det att folk tror dom måste köpa en telefon för 4-5k+ för tror att ingenting annat kan vara lika bra för ett lägre pris..

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utopolitan:

Min nivå av humor? Ah, just det... där fick du mig minsann.

Det är verkligen uppmuntrande att bli påmind om att man sysslar med en hobby till största delen delad av barnungar.

Sluta besök Sweclockers då. Skadar inte någon av oss andra, blir bara positiv effekt då man slipper människor som inte uppskattar lite humor en fredag eftermiddag.

Gå och besök Aftonbladet eller något, kanske någonting mer i din stil.

Till tråden: Jag uppskattar liknande inlägg! Dock kanske det borde finnas någon typ av extraflik för just liknande

Permalänk
Skrivet av Utopolitan:

Sanslöst lågt och barnsligt av Sweclockers att posta en sån här grej. Vad är poängen? På vilket sätt hör det här hemma på nyhetssidan för ett datorforum?

Jag har aldrig rört en Apple-produkt i hela mitt liv och kommer aldrig att göra det. Känner jag något behov att spendera energi på att bry mig om vad folk som gillar Apple går omkring och tycker och tänker för det? Är det meningen att vi ska sitta och gotta oss i vår egen förträfflighet och skratta åt individer som uppenbarligen inte begriper bättre? På vilket sätt är detta humor? Att kalla detta omoget, båda vad gäller innehållet i videon och Sweclockers beslut att länka till det, kommer inte ens i närheten av sanningen.

Jag har länge hyst höga tankar om Sweclockers redaktionella arbete. Artiklar är professionellt skrivna, recensioner, nyhetsinlägg mm håller överlag hög kvalité, etc. Men detta är tamejfan helt obegripligt, och tillika något vettlöst oprofessionellt. I och med detta har ni sänkt er själva till samma låga nivå som vilken fanboy som helst, och därmed även åtminstone min uppfattning om er kompetens som skribenter.

Seriöst, vad fan håller ni på med?

Håller helt klart med. Tappade precis väldigt mycket förtroende för redaktionen. Sorgligt.

Visa signatur

Ghost S1
Mitt bästa köp är min 3770K <3

Permalänk
Skrivet av Solaris:

Intressant att sweclockers kan länka till en sådan här sak men när jag lägger upp den här i pc vs mac-tråden som jag får förresten en avstängning för, så är det plötsligt inte ok?

Kan det ha något med "I'm a faggot" att göra?

Swec behover nog inte lägga upp någon "helgsnackis" idag!

Priceless video btw!

Visa signatur

Desktop: Chassi: NZXT H2(4+2 fläktar), Nätagg: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär, Moderkort: ASROCK Z68 Extreme4 GEN3, CPU: Intel Core I5 2500k, CPU-kylare: Corsair Hydro H80, Internminne: Corsair 8GB (2x4096MB) CL8 1600Mhz VENGEANCE, Grafikkort: MSI GeForce GTX 560Ti TF III 448 Core OC PE, SSD: Intel SSD 320 120GB, Hårdiskar: 1st Seagate Barracuda 7200rpm 120GB(Gammal), 1st Extern WD 1TB, Monitor: BenQ TFT 24" XL2420T 120Hz.

Permalänk
Medlem

Är 43 år och jag kunde se humorn i den..Vore roligt om det fanns en om Android och se om man känner igen sig i den

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av #enbom:

Haha! Rolig!

Hoppas de gör fler videor om exempelvis Windows, Android etc etc.

De kommer inga, många företag / produkter har fanatiker. Men apple har flest och syns mest. Så är de bara!

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Dom okunniga vill ha en iphone för dom tror att allt annat är dåligt. Precis som med Xbox360. Alla Köper Nintedo oavsett vad dom pumpar ut, oavsett hur bra eller dåligt det är. fast i iPhones fall gäller det att folk tror dom måste köpa en telefon för 4-5k+ för tror att ingenting annat kan vara lika bra för ett lägre pris..

" Dom okunniga vill ha en iPhone" hahahaha
Jag har iPhone för att den är bäst enligt mig helt enkelt, och JA jag har testat Android bl.a.

Håller med Grimmy med det han skriver.

Permalänk
Medlem

Du säger det http://www.youtube.com/watch?v=wvsboPUjrGc ....

Skrivet av Palme_570:

De kommer inga, många företag / produkter har fanatiker. Men apple har flest och syns mest. Så är de bara!

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Skrivet av XHI:

Jag gillar Apple. De gör mycket bra produkter och har otrolig kvalité. Men jag skulle inte klara mig utan en Windows baserad dator pga spel annars skulle jag nog ha en Apple baserad dator just för att de är snygga och inga jävla sladdar.

Jag äger ingen Apple dator men många Apple produkter. Jag jobbar däremot med en iMac 27" i7 med SSD, otrolig maskin.

Skulle du vilja förklara lite närmare hur macs har färre sladdar än andra datorer? Senast jag kollade, så behövde man en elsladd, nätverkssladd, sladd till hörlurar och högtalare osvosv vilken dator man än hade.

Om du syftar på trådlösa möss och tangentbord, och wifi, så kan jag meddela att det finns sånt till andra datorer också

Permalänk

Nu är det så att jag postar väl nästan aldrig i sådana här trådar, eller andra heller för den delen, och vill inte skapa något krig med apple användare, MEN.

Argument som "Mac kan inte får virus" får mig att bli skit förbannad..
För det första.. din "mac" kan inte få virus nej, men det är väl fan självklart när "mac" är det du ser och kan röra vid och "osx" eller liknande är det som kan bli infekterat.

Jag hade det här argumentet med en person som har varit lika hatiskt som jag mot apple, men som ändå valde att gå över till "the dark side".
Han sa till mig - "Så jävla värdelöst att köra windows, man får bara virus. Därför jag har mac"
Så jävla förbannad som jag vart sa jag.. - Jag kan göra ett virus åt dig om du vill?
Han svarade bara med ett skratt..
jag är en relativt erfaren linux användare och kan därefter samma system som en dum jävla mac användare sitter på.
Så det är väldigt enkelt att slänga ihop lite små virus i bash eller liknande.
Om ni har hört talats om att det går att skriva en mening i terminalen så sägs det en röst i högtalarna på macen, det använde jag i mitt "virus", samt ett ssh script som kördes med en uppdaterings kod som gjorde att jag fick information om han vart han än var. En trojan i stort sätt.

Hursomhelst, jag f'''''' upp hans dator, hans kväll med flickvännen.. hehe, hans document och framförallt hans j'''' f'''' rykte om den j'''' perfekta macen.

/Ninja

ord
Visa signatur
Permalänk

Om det är roligt eller inte är ju en smaksak...
Det som jag reagerar på är dock att Swec-rekationen väljer att lägga detta i sitt nyhetsflöde. En omogen video som garanterat endast kommer spä på bränsle till de omogna flame wars som härjar på forumet.
Jag känner att nivån på forumet är på väg åt fel håll, och såväl videos som denna och de diskussioner detta genererar, endast gräver Sweclockers djupare ner i avgrunden.

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Skrivet av Solaris:

Intressant att sweclockers kan länka till en sådan här sak men när jag lägger upp den här i pc vs mac-tråden som jag får förresten en avstängning för, så är det plötsligt inte ok?

Tror att det kan ha med personangrepp att göra, vilket är emot reglerna. Denna videon säger aldrig något dåligt om någon, utan radar bara upp lite dåliga argument Håller dock med om att du inte borde bli avstängd pga den bilden.

Skrivet av JesperOlsson:

Detta hade ni kunnat länka på eran facebook-sida. Att ha det här på denna seriösa sida, får mig bara ännu mer att tappa förtroende för sweclockers.com..

Det var ju i stället för deras vanliga "helg-snackis" förstår du väl?

Skrivet av evok:

Härlig video, förstår dock inte varför vissa tror att mac inte kan få virus.

En gång i tiden, för många många år sedan, så var det väldigt ovanligt att få virus på en mac, jämfört med en med windows, på grund av att ingen orkade göra virus till en plattforn som nästan ingen använde

Permalänk
Medlem

Meeeh... Nu kanske jag inte stöter på tillräckligt mycket Apple-fanboys och tycker definitivt om Apple mer än den genomsnittlige Sweclockersmedlemmen... Men jag tyckte att videon var rätt vek... Hade hoppats på något mycket roligare och med mer igenkänningshumor... Jag menar... "Det finns inte virus på mac" och "Det bara fungerar" är ju klockrena exempel som faktiskt inte alls stämmer

Men det var på tok för få "skämt" och dessutom kändes det som att de försökte fylla ut med "gestures"... Det var inte heller någon "Apple uppfann faktiskt ultrabooken" osv... Och varför upphöjdes inte värdelösa skitprogram som iTunes som fantastiska?

Nä... Jag har sett många mycket bättre "Shit [people] say"... För att inte tala om att det här memet är ganska gammalt. Det hade definitivt gjort sitt i februari...

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

"Jag skiter fullständigt i vad du har för religion eller tro, du får tro på vad du vill. Sålänge du inte trycker upp det i ansiktet på mig. Vad skulle du tycka om jag trodde på en stor penis-gud, skulle du vilja att jag körde upp den i ansiktet på dig?"

Tycker jag passar ganska bra här

Satt och...blev bara sur på killen i videon..mest för att jag känner ganska många som är allt för lika honom för att det ska va bekvämt

Vad har fanboy-ism med tro att göra? Jag har aldrig hört "Min Gud är bättre än din!"

Skickades från m.sweclockers.com