Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frasse013:

Du har säkert rätt men jag skulle i så fall uttrycka det som att "ett annat liv" eller "ett nytt liv" börjar när man får barn. Annars låter det som (i mina öron i alla fall) att allt annat är meningslöst och oviktigt.

Det är väldigt personligt hur man uppfattar sen när man får ungar.
Men kollar man t.ex dom som jag känner.

inte en människa spelar längre t.ex.
Så man kan säga att det blir ett "nytt" liv.

Själv kan jag nog gissa på att mitt spelande kommer minska drastiskt pga omställningen.
Sen om man lyckas knuffa in ungen i det hela är ju bara trevligt ;P

men som sagt, allt är vad man gör det till.
Mitt liv nu är inte "onödigt" , men det kommer bli ett annan liv när man får en kid.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Vill inte skaffa barn någongång! Ser bara negativa saker med det just nu. Fast jag tror att min ålder är orsaken till att jag har den åsikten. Är bara 18 år just nu så.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Skrivet av j0ckeeh:

Vill inte skaffa barn någongång! Ser bara negativa saker med det just nu. Fast jag tror att min ålder är orsaken till att jag har den åsikten. Är bara 18 år just nu så.

Jag är 29 och vill av olika skäl inte heller skaffa några barn. Jag vill varken uppmuntra någon annan att skaffa eller att inte skaffa barn, men om man inte vill så ska man inte känna någon press för att det "ska vara" så. Jag tror det finns många som aldrig riktigt funderat över möjligheten att leva ett liv utan barn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredofrans:

Jag är 29 och vill av olika skäl inte heller skaffa några barn. Jag vill varken uppmuntra någon annan att skaffa eller att inte skaffa barn, men om man inte vill så ska man inte känna någon press för att det "ska vara" så. Jag tror det finns många som aldrig riktigt funderat över möjligheten att leva ett liv utan barn.

Så är det. Bara att leva sitt liv som man själv vill leva det. Ser själv verkligen inte nöjet i att man efter att ha jobbat 8 timmar om dagen ska gå hem och sköta om sina barn. Känns på något vis som att man skulle få så lite tid att göra det man själv vill pyssla på med. Jag gillar att leva ett fritt liv som jag gör just nu och det tänker jag göra tills jag känner att jag vill ändra på det

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Mycket klassas som "vuxen poäng" när man skaffar barn.
Har själv inga, men kollar man mitt liv nu, så är precis allt fortfarande lek och stoj.
Och när man skaffar unge blir det en enorm omställning för många, och jag räknar själv att mitt liv "börjar" då, förälder, passa ungen, se så inte hon/han skaffar crappy tjej/kille , sitta med baseballträ vid köksbordet när ungen inte kommer hem i tid

thats life hehe

Låter som livet slutar då...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Låter som livet slutar då...

Beror på vad man gör livet till
Men visst, så kan man se på saken

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Ungar är toppen, älskar att passa syrrans småbarn. 4st har hon.

Permalänk
Medlem

Småbarn, uscha. När dom växer upp så är det nog bättre skulle jag gissa. Men skrikiga jobbiga småbarn, nej det längtar jag inte till!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Kalium:

Småbarn, uscha. När dom växer upp så är det nog bättre skulle jag gissa. Men skrikiga jobbiga småbarn, nej det längtar jag inte till!

Annan sak när det är dina:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Annan sak när det är dina:)

Det är det säkert, men eftersom jag inte har hunnit så långt ännu så är min personliga åsikt än så länge att alla småbarn är jobbiga

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Kul att läsa alla inlägg här, syns ganska så tydligt att många av inläggen kommer i från en något yngre skara...

Är själv 45 år och trebarnspappa. Det jag kan säga är att livet börjar inte när man får barn utan ett annat sorts liv börjar.
Levde själv som ungkarl fram tills jag var 27, hade några kortare förhållanden men mest var det "grabbliv" med krogröj som gällde. Träffade då min nuvarande fru och vi har i dag 3 barn. Det enda jag kan säga är att få barn är något mycket speciellt, utan att låta för blödig kan jag säga att den kärleken man känner för sina egna barn går inte att beskriva med ord.
Hela tankeverksamheten förändras, det som man tyckte kändes jobbigt med barn innan man hade barnen känns inte konstigt alls när man väl är förälder. Att vara där och visa, hjälpa, stödja är hur naturligt som helst. Visst är det jobbigare vissa veckor men det är ju så det är bara.
Det hela är jävligt knepigt att förklara, jag kan bara hoppas att så många av er som möjligt får uppleva det jag känner.

Sedan kan jag nämna att det där med att spela och bygga dator förändras ingenting när barnen kommer, jag spelar troligen mer nu än vad jag gjort tidigare, bla bf3 med min son, skitkul. Handlar bara om prioriteringar... fråga min fru... )

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk
Medlem

Vi började kl 10 på 'skolan' i måndags samt igår, var helt säker på att vi börja 7 idag. Så var jag visst 3h för tidig.... fml

Man kanske borde lyssna mer på lärarna

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

kom till skolan, och har 2 timmar håltimma... typiskt... kunde ju sovit

Också lite ledsen för att en dejt som inte blev av igår... men får väll ta och komma över det med.

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

En kopp kaffe till, sitta och vänta på nissen som ska leverera mins möbler ringer mellan 09 - 15.....suck

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Blir så förbannad på idioter till busschaffisar. Skulle kliva på bussen, och den är proppfull som vanligt, nästan som i Japan där man nästan hänger utanför bussen. Nåväl, gubbjäveln släppte på två stycken, ca 5 stycken gick av. Då kan man ju tycka att han ska släppa på de som vill på, men icke sa nicke. Utan när chaffisen åker förbi tittar han bara nonchalant med nästan i vädret. Blir bara så förbannad på dryga busschaufförer. Har man köpt ett årskort för flera tusen vill man förhelvete att man ska kunna utnyttja det, och komma i tid.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Blir så förbannad på idioter till busschaffisar. Skulle kliva på bussen, och den är proppfull som vanligt, nästan som i Japan där man nästan hänger utanför bussen. Nåväl, gubbjäveln släppte på två stycken, ca 5 stycken gick av. Då kan man ju tycka att han ska släppa på de som vill på, men icke sa nicke. Utan när chaffisen åker förbi tittar han bara nonchalant med nästan i vädret. Blir bara så förbannad på dryga busschaufförer. Har man köpt ett årskort för flera tusen vill man förhelvete att man ska kunna utnyttja det, och komma i tid.

Känner igen mig där lite. Stod och väntade på bussen som skulle ta mig hem, som var redigt försenad .15-20 minuter försenad. Har Ca. 30 minuter hem, det var mitt i vintern runt 20 grader kallt ute. När bussen väl kommer så kör jäveln bara förbi utan att ens titta. Var då tvungen att ringa efter min farsa som kunde hämta mig efter jobbet, som jag då var tvungen att vänta nästan 1 timme på. Så den dagen så kom jag hem nästan 2 timmar senare än vad jag hade gjort om bussjäveln hade stannat.

Det blev lite frustrationer bland alla som stod och väntade.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredofrans:

En kompis ska ha sitt första barn om några veckor och skriver något på fb om att det börjar närma sig nu. Inget fel i det men en av kommentarerna blir: "Härligt, snart börjar livet". Alltså jag blir så jävla irriterad, arg och rentav ledsen. Som om barn var det enda som räknades? Ja det finns väl iofs de som tycker, och det får de göra, men hallå...

He, min gamla barndomsvän ska bli pappa om ung. tre månader. Är väl något av de ljusa punkterna för mig nu.

Var på begravning igår. Hemskt men på något sätt skönt då jag först nu kunnat förstå vad som hänt. Hon var väl ingen jättenära vän, men hon var en person som funnits i min umgängeskrets i flera år. Det var alltid lite tråkigt att jag inte kände henne bättre, men nu tråkigare än någonsin eftersom man vet att det aldrig kommer hända. 21 år gammal. Trots att jag börjar förstå, känns det fortfarande som jag en fredagskväll kommer gå förbi hennes och hennes närmsta väns stammishak. Jag går in och hälsar (om jag kommer in, hatar vakterna på det stället), men säger att jag ska vidare till krogen bredvid för att träffa någon annan polare men att vi ses sen. Vilket vi oftast gjorde. Inte längre.

Ville bara skriva av mig lite, tack.

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk

Bra början på veckan. Började jobba idag efter ett par dagars ledighet, då säger chefen att jag ska börja lära mig backa pizzor... ifall pizza bagaren är sjuk så ska jag/anställda börja laga pizzor.

Låter rimligt då jag för tillfället städar där och har varken intresse eller kunskap om pizza lagning.

Satan asså nu börjar jag bli riktigt jävla förbannad.

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Önskar bara jag kunde sova bättre. Även om jag lägger mig i tid så sover jag så jävla dåligt och vaknar trött dagen efter. Hur fan ska man klara av jobbet då?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

zzz hemma sjuk nu sen lördags med 38.5c feber, halsont, huvudvärk, jobbig hosta, nästäppa och ont satan i kroppen.
Går mellan säng och dator för vila, kan inte ligga och vila längre stunder pga tinnitus blir jobbig när jag inte "gör" något.

5 dagar sjuk nu, tycker skiten ska gå över snart, trött på detta!

Permalänk
Medlem

Sova som bara den är den bästa medecinen Nivity.

Visa signatur

Stationär 1: Cooler Master Cosmos 1000,IntelCore Quad Q6600@2,40ghz,Raptor 74Gb, Win7 64bit, Gigabyte Ga-Ep Ds4, Ati Radeon HD 4870.

Stationär 2: Fractal Design Define XL, Intel Core I7 2600K@3.40GHZ, Intel 320 Series 80GB SSD,Noctua NH-U12P Win7 64bit, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Asus Hd 6870.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

zzz hemma sjuk nu sen lördags med 38.5c feber, halsont, huvudvärk, jobbig hosta, nästäppa och ont satan i kroppen.
Går mellan säng och dator för vila, kan inte ligga och vila längre stunder pga tinnitus blir jobbig när jag inte "gör" något.

5 dagar sjuk nu, tycker skiten ska gå över snart, trött på detta!

är i samma sits som dig.. Har varit sjuk från och till i 3 veckor snart, jävligt jobbigt att ena dagen känna sig frisk och sen andra dagen ligga i feber.. idag blir det att dra sig till vårdcentralen för att fixa sjukintyg..

Mycket vätska, sömn och köp lite vitaminer och peta i dig. Mycket solbrist denna sommar så antar att hela befolkningen går runt med sämre immunförsvar just nu.

Permalänk
Medlem

åkt på en dyngförkylning, borde eg. vara hemma och kurera mig men det går inte...har inte råd att ta en karensdag från jobbet så det är bara att bita ihop resten av natten.... snorpapper och nässpray är mina vänner under natten...hualigen *sniff & snörvel"

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

zzz hemma sjuk nu sen lördags med 38.5c feber, halsont, huvudvärk, jobbig hosta, nästäppa och ont satan i kroppen.
Går mellan säng och dator för vila, kan inte ligga och vila längre stunder pga tinnitus blir jobbig när jag inte "gör" något.

5 dagar sjuk nu, tycker skiten ska gå över snart, trött på detta!

Sov mycket och drick mycket vatten. Det brukar funka för mig. Drick så pass mycket vatten att du måste gå och pissa två gånger i timmen, så sköljer du rent i kroppen

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Grejjade A-teorin igår, bara uppkörning kvar

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av akka:

Grejjade A-teorin igår, bara uppkörning kvar

Grattis!!

En annan sitter å småtjurar för att asen ändrar Åldersgränsen för A-kort från 21-24 år i januari,

Jävligt kul när man väntat med att ta kortet tills man fyller 21 och så ändras gränsen 3 månader innan man fyller :@

Visa signatur

"Mod är vad den fege tar till när han inte törs"- Sven-Erik Ivar Marklund

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjebbosten:

Bra början på veckan. Började jobba idag efter ett par dagars ledighet, då säger chefen att jag ska börja lära mig backa pizzor... ifall pizza bagaren är sjuk så ska jag/anställda börja laga pizzor.

Låter rimligt då jag för tillfället städar där och har varken intresse eller kunskap om pizza lagning.

Satan asså nu börjar jag bli riktigt jävla förbannad.

Det är väl bra att lära dig göra det?! Jag själv strävar alltid efter mer kunskap inom allt!

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

Det skulle garanterat fungerat lika bra i sverige också på de flesta produkter. Men klippet var väldigt roligt ändå!

På tal om förkylningar så samma här, ont i halsen på morgonen i två veckor och jag bara ser mig framför hur en förkylning kan bryta ut.

Skrivet av Bjebbosten:

Bra början på veckan. Började jobba idag efter ett par dagars ledighet, då säger chefen att jag ska börja lära mig backa pizzor... ifall pizza bagaren är sjuk så ska jag/anställda börja laga pizzor.

Låter rimligt då jag för tillfället städar där och har varken intresse eller kunskap om pizza lagning.

Satan asså nu börjar jag bli riktigt jävla förbannad.

Att gå ifrån städare till pizzabagare är inte fel! Denna merit kan hjälpa dig till fler arbeten, även om du så planerar vara kvar i städbranschen.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Skrivet av jonazz:

Det är väl bra att lära dig göra det?! Jag själv strävar alltid efter mer kunskap inom allt!

Ja jo, när jag sökte/fick jobbet var det allt i allo(mestadels städning). Jag utgår från att det kan tillkomma småsaker att göra, men att göra pizza utan vare sig intresse eller kunskap ser jag som ett stort nej.

Det var heller inget val, nu är detta inte hela anledningen till att jag är/var arg. Min bror som även jobbat där fick uppgiften att leta pant i en kontainer, jag har måstat komma tillbaka till jobbet och göra grejer som jag fick reda på efter jag slutade. Jag är sur på stilen och bara för att man är ny inom arbetslivet så är iaf jag inte desperat och tror allt är godkänt. Kan även tillägga att jag efter 35-40 arbetsdagar i steck bad om ledighet för 4 dagar, dom fyra dagarna blev det inte mycket städa

Jag har nu pratat med chefen och sagt att säg tycker det är helt fel att jag ska måsta laga pizzor, däremot att hjälpa med att handla osv kan jag göra

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607