Permalänk

Acer laptop till TV.

Tjena!

Nu är det så att jag har försökt koppla in farsans Acer-laptop till TV:n för att se lite klipp. Jag kan koppla in min stationära men det är rätt klumpigt och jobbigt att ta in den till vardagsrummet, hans laptop är mycket smidigare. Men_jag_lyckas_inte_ koppla in den. Blir galen. Jag använder en HDMI-sladd och utgången är "HDMI3" som TV:n är inställd på så det är rätt källa i alla fall. Men TV:n säger "Ingen signal" och jag hittar inte TV:n på bildinställningar där det ska visas en till skärm.

Kan någon duktig förklara för mig hur jag ska göra för att lyckas få laptop(fan) att fungera i TV:n? Förövrigt är det ett "ATI Mobility Radeon HD 4570"-grafikkort i datorn, eller ja det står så utanpå men inne i datorn står det hd 3200....

Mycket tacksam för den hjälp jag kan få!

Mvh

Permalänk
Medlem

Har exakt samma problem, så det var synd att det inte har kommit några svar. Har en ny zenbook ux31a som jag försöker koppla in i min Pioneer Kuro. Har köpt en kabel "micro-hdmi till normal-hdmi" och kopplat in, men problemet är att datorn inte ens hittar en "skärm 2" när man går in i "skärmupplösning" och ska aktivera tv-skärmen. Har senaste drivrutinerna (till Intel HD4000) och allting. Vad är problemet? Har googlat runt som fasiken, men ingen annan verkar ha just detta problem.

Är det hdmi-kabeln som är fel? Ska det vara nån speciell sort eller vadå? Eller är det nåt annat som jag har missat?

Visa signatur

Projekt Rokushou: Intel i5 3570K : Asus P8H77-I : be quiet! Straight Power E9 480W 80+ Gold Modulärt : Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB : Noctua NH-U9B SE2 : Intel 520 SSD 120GB : Samsung Spinpoint F1 1TB

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

Testat starta Skärmdelning/spegling?
Kör Windows Flaggan + P.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Testat starta Skärmdelning/spegling?
Kör Windows Flaggan + P.

Jo, win + p är jag väl medveten om. Det vara bara det att det bara fanns en skärm att välja mellan, nämligen laptopskärmen.

Dock är problemet löst nu. Tydligen var man tvungen att aktivera vissa hdmi-portar i teven, bland annat den som jag petade in laptopen i... D'oh!

Visa signatur

Projekt Rokushou: Intel i5 3570K : Asus P8H77-I : be quiet! Straight Power E9 480W 80+ Gold Modulärt : Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB : Noctua NH-U9B SE2 : Intel 520 SSD 120GB : Samsung Spinpoint F1 1TB