Permalänk

iOS 6

Hejsan, nu när iOS 6 har släppts så tänkte jag bara fråga vad folk har för spontana tankar kring det? Själv är jag positiv till de nya uppdateringarna, sitter för tillfället med de nya kartorna os fascineras.

Permalänk
Medlem

Har den installerad nu och det flyter på bra Dock har autimatisk ljusstyrka ballat ur och fungerar inte.

Visa signatur

Nzxt H7 Flow || ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI || Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB Gaming OC || AMD Ryzen 7 7800X3D || Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL40 Vengeance RGB AMD EXPO || NZXT Kraken Elite RGB 360 || Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB & 2TB || ASUS ROG Strix Aura 850W

Permalänk
Medlem

Hur känns det i menyer, navigering osv, mjukare/rappare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mine.craft:

sitter för tillfället med de nya kartorna os fascineras.

Tänkte precis ta och uppdatera min 4S

Hur funkar den nya kart-appen för oss som bor i sverige? Verkar allt funka bra?

*Stavnings polisen var framme*

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Tänkte precis ta och uppdatera min 4S

Hur funkar den nya kart-appen för oss som bor i sverige? Värkar allt funka bra?

Verkar* om jag får be.

Installerade just iOS6 på frugans iPhone, verkar rulla på som förut! Har inte hunnit prova på kartorna än dock!

Permalänk
Medlem

Hoppas det är ett stort kliv från förra iOS eftersom jag eventuellt skaffar den nya iPod touchen. Riktigt najs att man kan välja färger nu och den har 4", bra kamera osv. Blir ett stort steg från min gamla iPod 3rd gen

Permalänk

Kom just att tänka på att youtube integrationen hade tagits bort så nu är appen på väg ner. Spännande!

Permalänk

Hmm, är det någon mer som har problem med iMessage? När jag ska skriva in något så börjar den tro att jag vill ha det på turkiska :/ Detta gäller bara iMessage nu och inte SMS även Appar så som Flightradar24 funkar perfa. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av mine.craft:

Hmm, är det någon mer som har problem med iMessage? När jag ska skriva in något så börjar den tro att jag vill ha det på turkiska :/ Detta gäller bara iMessage nu och inte SMS även Appar så som Flightradar24 funkar perfa. :/

Funkar fin fint för mig..

Menar du de du skriver, tangentbordet, menyer?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtntwg:

Hur känns det i menyer, navigering osv, mjukare/rappare?

på 4S ja, på ipad (3) nej, snarare tvärtom.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Trevlig uppdatering, inget revolutionerande men ett behövligt ansiktslyft och att flikar synkroniseras är guld!

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

Har iPhone 4S, antingen så spökar min hjärna med mig eller så känns det som om att det flyter på bättre faktiskt. Sjukt enkelt att ta panoramabilder, jämför man med andra panorama appar så är den medföljande gudomlig!

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • RTX 3060 •

Permalänk
Medlem

Något jag märkte nu när jag lekte runt med den nya "maps" är att den berättar vägen åt en på svenska!

Det är inte perfekt med alla åäö:n men det kanske betyder att Siri lanseras på svenska snart!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Daavido:

Funkar fin fint för mig..

Menar du de du skriver, tangentbordet, menyer?

Japp men det löste sig genom efter två omstarter.

Skrivet av Daavido:

Något jag märkte nu när jag lekte runt med den nya "maps" är att den berättar vägen åt en på svenska!

Det är inte perfekt med alla åäö:n men det kanske betyder att Siri lanseras på svenska snart!

Det hade ju vart skoj med Siri på svenska!

Permalänk
Skrivet av Snoffa:

Har den installerad nu och det flyter på bra Dock har autimatisk ljusstyrka ballat ur och fungerar inte.

samma här, har en vanlig 4'a

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Inte för att göra dig besviken men det samma gäller Google maps navigation (Svensk röst alltså)

Permalänk
Medlem

Tänkte dra in det på min iPad3 imorrn, är det något speciellt jag behöver tänka på? Står en rekommendation om att jag ska säkerhetskopiera hela alltet etc. Vad händer om något går fel och jag tappar alla appar? Måste jag köpa om dom? Kan jag förhindra det på något sätt? Blåser den allt och jag måste börja om eller är det bara en uppdatering som alla andra?

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Nej apparna kan du alltid tanka hem igen.

Min upplevelse hittills är mest positiv. Massa små förbättringar som gör hela upplevelsen trevligare.
Snabbare tom på min gamla 3GS. Ipad 2 blev väldigt mycket snabbare i webläsaren.

Kartappen måste dock vara ett skämt. Den må vara bra för navigering men satelitbilderna i malmö ser ut som fan. Inga 3d kartor eller street view finns det heller. Underkänt. Måtte google släppa en app för maps också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Nej apparna kan du alltid tanka hem igen.

Så uppdateringen tömmer alltså enheten?

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Willhelm:

Så uppdateringen tömmer alltså enheten?

Nej, inget kommer försvinna (förutsatt att inget går fel).

Permalänk
Medlem

Polare till mig uppdaterade nu, och han säger att det blev typ sämre. Han säger att den kan vara lite laggig på olika ställen.

Enda jag kunde få ur han just nu, men får se vad han något mer.
Någon mer som har fått något liknande?

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Har testat iOS6 nu lite och än så länge är jag nöjd med det förutom en sak. Satellitbilderna över där jag bor (Borlänge) har blivit sämre i kart-appen, väldigt pixliga jämfört med Googles. Men kollar man över Stockholm så ser det självklart bra ut.

Annars så är jag mest nöjd med att man slipper kastas ut till skrivbordet när man installerar/uppdaterar en app från App Store!

Visa signatur

Stationär: EVGA X299 Micro | Intel Core i7 7740X | GeForce GTX 1060 6GB | Kingston HyperX 16GB 2666 MHz | WD Blue 3D NAND SSD 500GB
Tillbehör: 3 x LG 21,5" | Corsair Vengeance K65 | Deathadder | Astro A40
Bärbart: MacBook Pro 13" -10 | iPad 2 16Gb

.: Citera för svar :.

Permalänk

Ska bli spännande att prova men måste ju komma jailbreak innan man kan köra det

verkar eventuellt redan finnas, sjukt

Permalänk
Medlem

Nice! Har nu fått in iOS6 och ser fram emot att få leka med Siri imorrn

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackan_93:

Ska bli spännande att prova men måste ju komma jailbreak innan man kan köra det

verkar eventuellt redan finnas, sjukt

Källa?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av mtntwg:

Källa?

Skickades från m.sweclockers.com

Hej,

Kollade lite snabbt på google och under detta klippet fanns några länkar som verkade vara givande för jailbreak (är själv inte insatt i det över huvud taget så därför så får ni ursäkta okunskapen).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Det tror jag nog. Android är ju flerspråkig nu på sina sökfunktioner så det skulle inte förvåna mig om Siri också blev det.
Tror inte jag kommer använda mig utav Siri, kommer nog bara leka med den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Polare till mig uppdaterade nu, och han säger att det blev typ sämre. Han säger att den kan vara lite laggig på olika ställen.

Enda jag kunde få ur han just nu, men får se vad han något mer.
Någon mer som har fått något liknande?

Nej både min 3gs och min ipad2 blev snabbare

Permalänk
Medlem

min iPad 2 hängde sig när den skulle uppdatera, kom fram till progressbaren och sedan hände inget mer, batteriet dog och nu får vi se vad som händer när jag startar den ikväll

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk

Jag tycker att de har lyckats bra, allt känns lite snabbare (4s) och även så gillar jag temat mer, även AppStore blev bättre enligt mig... Kartor tror jag blir bra men om de ej samarbetar med Google så kommer det nog ta ett tag innan det blir någon gatu vy... Hoppas på bättre satellitbilder också. Ios 6 stannar jag på, det är bättre än iOS 5

Edit safari blev mycket snabbare

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000