Fredagspanelen 43: Nya Geforce, Iphone 5, Experts konkurs och SweClockers podcast

Permalänk
Medlem

hehe, en till AMD PR fuckup? :3

Permalänk
Medlem

Att titta på Fredagspanelen är ett givet nöje!
Ni har samma slags humor som jag, min fru förstår inte alls varför jag sitter och småskrattar framför datorn när "två torrisar" pratar...
Hon är inte så värst intresserade av något i Fredagspanelen för den delen.

Jag har ett förbättringsförslag:
Jag som många andrar jobbar på företag som kanske inte ser med blida ögon att man sitter och surfar på arbetstid.
Så jag använder ett program, Freecorder, för att ladda ner Fredagspanelen så jag kan titta på den när jag tar tåget hem.
Jag skulle vilja föreslå att ni gör Fredagspanelerna tillgängliga för nedladdning för oss pendlare.
Detta är nog något som folk med slöa linor oxå skulle uppskatta.

Ha nu trevliga helger alla!

Permalänk

tänk ivybridge 10:28, klippt? eller är det bara min player som fuckar ur?

Btw sony har uppdaterat xperia s och p till ICS

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk

Åhh, fredagsnöje

Ett önskemål från min sida, kan inte Emil köra ett helt avsnitt på östgötska?

Permalänk
Medlem

Östgötska <3 Kan ju vara det bästa någonsin, saknar sin hemstad Norrköping när man hör din perfektion till östgötska. (Y)

Visa signatur

Fractal Design Arc | Asus P7P55D | Intel core i5 @ 4.0 ghz | Corsair h50, Corsair 650W | Gigabyte 6950 Windforce | Corsair DDR3 4GB @ 1600 mhz 9-9-9-24 XMS3 | Corsair Force 3 Series 60GB |

Permalänk

Den där AMD f*ckupen under NDA är juh intressant, ni får uppdatera oss sen!

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem

Alltid trevligt med fredagspanel.

OT: Jonas borde klippa håret strax bakom öronen.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Använder definitivt vänster tumme för mellanslag! Myah!

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk

Å snälla lägg upp en bf 1942 server

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk

Fredagspanelen efter att ha pluggat i 6 timmar, ljuvligt.

Permalänk
Medlem

HAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHHAHA litet e motsatsen till stort X'D..... ._.

Visa signatur

Processor: Intel Core i5-3570K 3.4GHz. CPU Fläkt: Xigmatek Aegir. Moderkort: Asus P8Z77-V Pro. Grafikkort: Gigabyte Nvidia GTX 680 Windforce X3 RAM: G.Skill Ripjaws x 1600Mhz. Chassi: Cooler Master HAF X. Nätaggregat: FSP Aurum 700W 80-Plus Gold. Hårddisk: Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB SATA-3. Mus: Saitek Cyborg R.A.T 7. Tagentbord: Saitek Cyborg V7. Musmatta: Champion Black. Monitor: LG IPS225V Ca 10700:- för datorn utan tillbehör

Permalänk
Medlem

Innan Jul? XD Vilken Jul?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Grymt! uppskattas självklart.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DragonRapide:

tänk ivybridge 10:28, klippt? eller är det bara min player som fuckar ur?

Btw sony har uppdaterat xperia s och p till ICS

Jaha?! Och det hade med denna fredagspanel att göra för att...?!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Allt som saknas är en redaktionsmedlem från Norrbotten som pratar rejäl norrländska och som man kan sympatisera med

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

-Det är motsatsen till stort
Varpå jag gapskrattar och dunkade pannan i bordet.. Aj

Permalänk
Medlem

Blomkålsmos med fläsk och fredagspanelen vid sidan om, denna kväll blev bättre än väntat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Jaha?! Och det hade med denna fredagspanel att göra för att...?!

Skickades från m.sweclockers.com

De säger specifikt i detta avsnitt att det är värdelöst att sony inte uppdaterat till ICS, och nu säger någon motsatsen. Är detta då inte relevant?

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Jaha?! Och det hade med denna fredagspanel att göra för att...?!

Skickades från m.sweclockers.com

Kollade du ens på videon?

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av DragonRapide:

tänk ivybridge 10:28, klippt? eller är det bara min player som fuckar ur?

Btw sony har uppdaterat xperia s och p till ICS

Jodå, är medveten om det, hade själv en Xperia P ett tag. Nu handlar det dock om en annan modell (Sola), där uppdateringen lyser med sin frånvaro - trots tidigare löften/info. Att fortfarande ha 2.3 på 2012-modeller när vi snart når ICS första födelsedag (10 oktober) känns inte okej, oavsett om det gäller Sony eller andra. Uselt uppdateringsstöd från tillverkarna är enligt mig ett av Androids allra största problem, precis som jag sade i videon.

Skrivet av Justbecause:

Jaha?! Och det hade med denna fredagspanel att göra för att...?!

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Virre39:

De säger specifikt i detta avsnitt att det är värdelöst att sony inte uppdaterat till ICS, och nu säger någon motsatsen. Är detta då inte relevant?

Skrivet av FribBe:

Kollade du ens på videon?

Som sagt, det kommenterades i videon, därför får det anses vara relevant.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Virre39:

De säger specifikt i detta avsnitt att det är värdelöst att sony inte uppdaterat till ICS, och nu säger någon motsatsen. Är detta då inte relevant?

Skrivet av FribBe:

Kollade du ens på videon?

I så fall ber jag om ursäkt, har inte haft tillfälle att kolla på panelen än, men såg inte att de skulle ta upp det över huvud taget när jag läste vad de skulle gå igenom

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Jodå, är medveten om det, hade själv en Xperia P ett tag

Inte lust att lägga upp lite borderlands 2 co-op gameplay på sweextra?

Permalänk
Medlem

Lite funderingar:

Jag har NFC i min två år gamla Nokia så det verkar vara mjukvaruutvecklarna som avgör om en mobiltelefon blir framgångsrik eller inte. I och för sig har iPhone fått mycket kritik för deras nya egna kartapp i iOS 6.

Rekommenderar att spela "Leon-versionen" i demot av Resident Evil 6 som är (enligt mig) bästa co-op spelet!

Ska ni gå över till 1080p när ni bytt kamera?

Skrivet av DragonRapide:

Btw sony har uppdaterat xperia s och p till ICS

Efter att JB hade släppts ja!

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Relik 📜

Ser att det är någon glitch vid 10:22, ingen aning om var den kommer ifrån. Det enda jag säger är att man ska tänka övergången som Sandy Bridge till Ivy Bridge, att det är samma princip.

Skrivet av Texaco:

Inte lust att lägga upp lite borderlands 2 co-op gameplay på sweextra?

Vi får se, beror på vilka som lirar tillsammans och om någon orkar filma/redigera.

Skrivet av Calle2003:

Ska ni gå över till 1080p när ni bytt kamera?

Som det ser ut, nej, oavsett vad kameran har stöd för. Vi anser inte att det är värt den extra filstorleken, redigeringstiden och komprimeringstiden för att se oss tjöta i högre upplösning. Förhoppningsvis blir det ett snäpp bättre kvalitet för 720p, dock.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Tycker det är synd att favorisera men två fredagar i månaden är lite bättre än dom andra! Tack för en Grym fredags panel! Ni slutar aldrig att leverera

Är det något fel på mig? Kör mellanslag med vänster tumme, höger och vänster pekfinger!

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Som det ser ut, nej, oavsett vad kameran har stöd för. Vi anser inte att det är värt den extra filstorleken, redigeringstiden och komprimeringstiden för att se oss tjöta i högre upplösning. Förhoppningsvis blir det ett snäpp bättre kvalitet för 720p, dock.

OK, ni kommer att stanna kvar vid 720p för videorecensionerna också då antar jag? De är uppskattade i alla fall!

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Calle2003:

Lite funderingar:

Jag har NFC i min två år gamla Nokia så det verkar vara mjukvaruutvecklarna som avgör om en mobiltelefon blir framgångsrik eller inte. I och för sig har iPhone fått mycket kritik för deras nya egna kartapp i iOS 6.

I så fall är den kritiken väldigt obefogad, för det är ett rejält lyft ifrån Google's buggiga ouppdaterade BETA som va innan och den är väldigt snabb på att hitta var du är (vilket Google Maps inte var) och hittar mig exakt var jag är (vilket Google Maps inte heller gjorde de flesta gångerna), den är även väldigt bra att navigera efter och realtids uppdateringarna på trafikinformation fungerar fint

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk

Emils face på 37:00 xd

Visa signatur

Asus P8P67 PRO / Intel i5 2500K / Nvidia Gigabyte GTX 670 Windforce 3X 2GB 2-Way SLI / Corsair Vengence 8GB 1600MHz Black / Corsair TX 750W / Fractal Design R4 Black

Permalänk
Medlem

Brukar inte kommentera fredagspanelen men gör ett undantag, det här var den mest avspända på länge. Jättekul! Plus för dialekten också .

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone