Permalänk
Medlem

Bra skärminspelingsprogram.

Tjenare! Jag söker ett skärm inspelnings program som man samtidigt kan spela in ljud från micken.

Länka gärna.

Kolla gärna på min youtube där jag ska lägga upp minecraft videos.

Den heter How1mine2raft

Hoppas ni kan hjälpa mig.

Visa signatur

PC-DATOR: CPU:Intel Core i5 2500k 3,3ghz RAM:8gb CorsairVenganceE MODERKORT:Asus P8Z68-Vpro gen 3 GPU:Asus Nvidia gforce GTX560ti LAGRING:2* WD diskar 500gb i RAID0 SKÄRM: LG IPS 226 TANGETBORD:TESORO Durandal Ultimate GN1L MUS: RAT7
Bärbart: Privat LaptopMacBook Retina Late 2013 8gb, 256gb SSD SkoldatorHP EliteBook 2540p 4gb, 320gb HDD TelefoniPhone 5 16gb

Permalänk
Skrivet av aaabbbccc:

Tjenare! Jag söker ett skärm inspelnings program som man samtidigt kan spela in ljud från micken.

Länka gärna.

Kolla gärna på min youtube där jag ska lägga upp minecraft videos.

Den heter How1mine2raft

Hoppas ni kan hjälpa mig.

Fraps

Visa signatur
Permalänk

dxtory kan jag varmt rekommendera, långt bättre än fraps enligt mig

Permalänk
Skrivet av klonklonk:

Rätt kul att om man söker på google efter dxtory.com så kommer man in på en asiatisk sida och måste klicka på en länk "english" för att få de på svenska...xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av klonklonk:

Snälla berätta varför det är bättre, har aldrig förståt det :/

Permalänk
Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klonklonk:

det kostar ju

Visa signatur

PC-DATOR: CPU:Intel Core i5 2500k 3,3ghz RAM:8gb CorsairVenganceE MODERKORT:Asus P8Z68-Vpro gen 3 GPU:Asus Nvidia gforce GTX560ti LAGRING:2* WD diskar 500gb i RAID0 SKÄRM: LG IPS 226 TANGETBORD:TESORO Durandal Ultimate GN1L MUS: RAT7
Bärbart: Privat LaptopMacBook Retina Late 2013 8gb, 256gb SSD SkoldatorHP EliteBook 2540p 4gb, 320gb HDD TelefoniPhone 5 16gb

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av aaabbbccc:

det kostar ju

Det gör Fraps också, du angav inte att det skulle vara gratis.
MSI Afterburner som jag tipsade om är dock det.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

De stora youtube människorna använder Fraps.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem

Fraps=hög kvalité, dålig prestanda
Msi afterburner= tillräcklig kvalité, omärkbar prestandaförlust

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk

Msi afterburner, det bästa inspelnings programmet,kan vara svårt att använda dock.

Visa signatur

Nuvarande dator:Amd 8core 3.5ghz, GTX 780, 8gb ram
Gammal dator (nuvarande server):Amd 4core 4ghz (o 3.7ghz), GTX 580, 16gb ram
Jag har hållit på med html,php,css,js i 2 år nu, samt fl studio i 2 år.

Permalänk
Medlem

Ja, bästa är väl att ha kanske en tom 1TB disk och använda fraps för att spela in på den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av borrarensson:

Msi afterburner, det bästa inspelnings programmet,kan vara svårt att använda dock.

Jag vågar inte röra afterburner för att grafikkortet kan strejka om man ändrar där

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaabbbccc:

Jag vågar inte röra afterburner för att grafikkortet kan strejka om man ändrar där

que? Var har du hört det?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av aaabbbccc:

Inställningar för överklockning är helt separata från inspelningen om det är vad du syftar på. Inget du kommer röra av misstag.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheik Yerbouti:

que? Var har du hört det?

Alla vet väl att om man ändrar spänningen på kortet kan det strejaka

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaabbbccc:

Det är rätt svårt att ändra spänningen utav misstag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sassa46:

Det är rätt svårt att ändra spänningen utav misstag.

Ja, speciellt eftersom standardinställningen i MSI Afterburner är att det typ inte går att ändra :/. Vidare kan tilläggas att du efter att ha låst upp spänningsmätaren, först måste ändra reglaget och sedan trycka på en "Apply" knapp. Ända sättet man kan "ändra av misstag" är om man e hög som ett hus och inte vet vad man gör. Då får man skylla sig själv.
Använder själv Afterburner efter att ha använt både det och Fraps. Tycker inte att Fraps är värt det. Båda funkar dock och gör jobbet. Spelar man Minecraft så kanse den performance drop man får av Fraps inte spelar så stor roll och om du har en otroligt stor hårddisk kanske du inte bryr dig om utrymmet filerna tar före de är behandlade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaabbbccc:

Men vafan ska du i spänningen att göra om du ska spela in?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheik Yerbouti:

Fraps=hög kvalité, dålig prestanda
Msi afterburner= tillräcklig kvalité, omärkbar prestandaförlust

Skickades från m.sweclockers.com

Din autocorrect rättade lite fel...

Fraps= hög kvalité, dålig prestanda
Msi afterburner= hög kvalité, bra prestanda

Varför? Jo för båda kan filma i samma kvalité men afterburner använder alla dina trådar tillskillnad från fraps som använder en.

Mer som äger med afterburner?

Du kan välja i vilken kvalité filmerna ska spelas in i, väldigt bra om man inte har en 2TB hårddisk.

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Medlem

Kan man tanka ner och köra MSI Afterburner enbart för att ha som program att spela in desktop med? Exempelvis spela in föredrag om man följer sådana via internet? Är det möjligt och/eller lämpligt?
Jag har ingen MSI-produkt över huvudet taget i datorn.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av khol:

Kan man tanka ner och köra MSI Afterburner enbart för att ha som program att spela in desktop med? Exempelvis spela in föredrag om man följer sådana via internet? Är det möjligt och/eller lämpligt?
Jag har ingen MSI-produkt över huvudet taget i datorn.

Vad jag vet är det bara spel som fungerar i Afterburner, och möjligtivs endast d3d.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Snälla berätta varför det är bättre, har aldrig förståt det :/

Fler valmöjligheter till stor del varför den är bättre fraps kan du tja... Spela in thats it.

Med dxtory kan du bland annat skicka vidare inspelade som en video feed till andra program T.ex. Xsplit för video streaming ( detta är bland annat hur så got som alla som streamar mer proffesionelt gör om de inte har extern hårdvara ) Varför de gör detta är för att Xsplit är ganska dålig överlag på att screen capture utan att totalt döda prestanda.

Du kan även spela in direkt, då kan du bland annat välja vilken codec du kan använda dig av för t.ex. Realtids encoding ifall du inte bryr dig om kvaliten på det inspelade. Vill du spela in raw så kan du det också.

Du kan välja screen regesions, upplösning o.s.v. Inte bara full/halverad o.s.v.

Det finns långt mer saker du kan göra en detta men tja vill bara påpeka dom.

Detta är bara några få punkter där Dxtory totalt utplånar fraps på. Men vist dxtory är förvisso dyrare ~30 kr dyrare.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.