Kan inte ringa med min iphone 4 olåst det säger ogitligt Sim.kort och ingen service.

Permalänk
Avstängd

Kan inte ringa med min iphone 4 olåst det säger ogitligt Sim.kort och ingen service.

Hej efter ett tag märkte jag att jag inte kan ringa med min iphone 4 så jag gick in i inställinigar och kollade på telefon sen det stog ogtiligt simkort och öperatör ingen service kan inte ringa eller nåt har micro sim kortet i den är olåst köptes från comviq hemsida och funkade perfekt och ringa med osv.Innan detta hände allså.Tacksam för svar

Permalänk

Testat med något annat simkort?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rillepille:

Testat med något annat simkort?

nja har ingen annan och vet inte vart man köper en tror du det skulle funka med en ny simkort fast med samma telefon nummer ?

Permalänk
Skrivet av damoloni123:

nja har ingen annan och vet inte vart man köper en tror du det skulle funka med en ny simkort fast med samma telefon nummer ?

Du kan testa med ett nytt simkort och fungerar inte det är det nog telefonen som har något fel.
Du borde kunna beställa ett nytt med samma nummer från din operatör, första gången är det oftast gratis med.

Permalänk
Medlem

Hur länge sen var det du köpte den? Har nog garanti kvar, lämna in den på service och få det fixat.. har du inget kvitto eller den är stulex så är det säkert pga att den rättmätiga ägaren han gjort en tegelsten av den ^^ Men annars är det bara att lämna in den på rep

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk

Har du testat att bara ta ur och stoppa i sim igen? Självklart stänga av telefonen först Ibland kan man råka "slå till" telefonen så att sim rubbas lite och då tappar kontakten, råkat ut för det själv nämligen (inte bara på iPhone). Hoppas det löser sig.

Visa signatur

MVH Daniel D

[MB:Asus maximus vi] [CPU: Intel I7 4770K] [RAM: 16GB Corsair Vengeance] [GPU: ASUS 7970 DCII @1200MHz] [Nätagg: Corsair AX 860i] [Chassi: Corsair Obsidian 800D] [Custom vattenkylning till CPU & GPU]

Permalänk
Avstängd

verkar inte funka.Några mer tips tror inte jag har garanti då jag köpte den 2010.

Permalänk
Medlem

Rent konkret så går det inte säga mycket mer än att du borde prova ett annat SIM kort.

Permalänk
Medlem

Är det ett Comviq/Tele2 kort som du testar med eller en annan operatör?

Visa signatur

be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450-A PRO | Ryzen 5 5600X | Corsair 32GB DDR4 3600MHz | Asus RX 6700XT| Corsair HX850 | Samsung 970 EVO

Permalänk
Avstängd

Hade liknande på en 3GS. Fick bytas ut.

Permalänk

Har du beställt nytt simkort? Jag beställde nytt, då avaktiverade de nuvarande för att det nya var aktiverat! inget ord att så skulle ske (Tele2)

prova att nå dom via nån av kanalerna. https://www.comviq.se/om-comviq-kontakt.aspx

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hibos:

Är det ett Comviq/Tele2 kort som du testar med eller en annan operatör?

JA jag har comviq/tele2 kort vet inte vart jag skaffar ett till.

Permalänk
Avstängd

Mm verkar som att jag behöver ett nytt simkort hittade lite info från comviq detta. Varje gång ett nytt värdebevis tankas förlängs giltighetstiden i ytterligare ett år. Om kortet inte tankas inom 12 månader blir det ogiltigt och kan inte aktiveras igen. Innestående pengar och bonus går då förlorade. Behöver skaffa ett nytt. Vart ifrån ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av damoloni123:

JA jag har comviq/tele2 kort vet inte vart jag skaffar ett till.

Beställ nytt kort med samma nummer genom att kontakta kundtjänst. Comviq har en bra chattsupport på deras sida! Det är konstigt att telefonen säger "ogiltligt SIM-kort" då detta oftast betyder att luren är låst. Om det endast hade stått "ingen service" så är antingen sim-kortet trasigt eller telefonen stöldspärrad.

Visa signatur

be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450-A PRO | Ryzen 5 5600X | Corsair 32GB DDR4 3600MHz | Asus RX 6700XT| Corsair HX850 | Samsung 970 EVO

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hibos:

Beställ nytt kort med samma nummer genom att kontakta kundtjänst. Comviq har en bra chattsupport på deras sida! Det är konstigt att telefonen säger "ogiltligt SIM-kort" då detta oftast betyder att luren är låst. Om det endast hade stått "ingen service" så är antingen sim-kortet trasigt eller telefonen stöldspärrad.

Den har ingen abonomang har har inte ringt med den på länge faktiskt

Permalänk
Medlem
Skrivet av damoloni123:

Den har ingen abonomang har har inte ringt med den på länge faktiskt

Ring Comviq eller Tele2, där du nu köpte telefonen. Be dem skicka dig ett nytt Micro-SIM med ett nytt nummer.
Om inte det nya kortet fungerar, ring dom igen och säg att det inte fungerar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XrOo:

Ring Comviq eller Tele2, där du nu köpte telefonen. Be dem skicka dig ett nytt Micro-SIM med ett nytt nummer.
Om inte det nya kortet fungerar, ring dom igen och säg att det inte fungerar.

Tackar.