MoP - World server is down

Permalänk
Medlem

MoP - World server is down

Alla på servern blev dc:ade och fick meddelandet "World server is down".
Bara Outland eller är det alla servrar?

Visa signatur

| I7 950 @ 4.0GHz w/ Corsair H50 PnP Scythe 120 GT 1850 |
| Gigabyte GeForce GTX 470 SOC | Fractal Design R3 |
| Acer GD245HQ 120Hz |
--------------------------------------------------------------------------
| Burson HA-160D > Audeze LCD-2 Rev. 1 |

Permalänk

Samma här på silvermoon.
Funkade ett tag, sen när jag skulle använda hs till sw so fick jag "instance not found" och sen world server is down......

Visa signatur

5800X3D / Corsair 2X16GB 3600Mhz / 990 Pro / RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterForce / Lian Li O11 Dynamic Evo

Permalänk

Stormscale växlar mellan Offline och high hela tiden och disconnectar alla på servern :/ Lika stabilt som vanligt Blizzard...

Visa signatur

Speldator:
MSI Pro X870-P | AMD Ryzen 7 9800X3D | 32GB DDR5 | Gigabyte RTX 3070 VISION OC | 1TB NVMe | be quiet! 850W Platinum | NZXT Switch 810 White |
Tangentbord: KBD67 Lite R4 Box Jade | Ducky Premier DK9008P MX Green | Pok3r White Nordic MX Clear

Permalänk
Medlem

Har varit fast på login skärmen i 5 minuter samt dc:at 2 gånger därifrån...

Visa signatur

| Acer GD245HQ 120Hz |

Permalänk
Medlem

Stormscale, auchidoun, Twisting Nether, Outland & Sylvanas är ett par av de servrar som dör lite då och då nu.

Du blir DCAD OCH;

DC;

server går offline, servern startar, servern går från recommended>low>mid>high>locked>offline; rince & repeat.

Sitter fortfarande och trycker enter manisk tills man lyckas logga magen!

Nu packade hela logging-servern ner. Nu är det hela kaputt.

Visa signatur

öh öh har den äran!

Permalänk
Medlem

Jävla fucking CP Blizzard.
Vi hann med 1 instance, nu kör alla andra quest och drar ifrån.

Kommer inte in igen, ta ner hela skiten för fan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Jävla fucking CP Blizzard.
Vi hann med 1 instance, nu kör alla andra quest och drar ifrån.

Mm, lika besviken blir man varje gång. När det inte är login servrarna är det något annat!

Visa signatur

| Acer GD245HQ 120Hz |

Permalänk
Medlem

Kuken... Lämnade in alla dailys jag hade och när jag zoonade ut från firelands så kukade zoonen ur... Nu kommer jag inte in igen.. Defias Britherhood Ally.....

Permalänk

men ni tror inte detta är väntat ? varit så här varje år och varje major update

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D][MB: Asus ROG Strix B650E-F Gaming]
[GPU: Power Color RX 9070xt Red Devil 16GB -70mV/-10PL/2668MHz Vram OC]
[Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 Stealth][RAM: G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000MTs CL30]
[PSU: Asus ROG Strix 1000W Aura][Case: Lian Li O11D Evo RGB Black]
[DAC/Amp: Asus Xonar Essence One][Lurar: Sennheiser HD650]

Permalänk
Inaktiv

AP down, outland överfull, kommer fan inte in........................

sökes: MoP SweC guild, 20år +

Permalänk

Outland måste lotta för att få spot 90% load sen dc efter 5-10 har kompisar som snart e 86
dem sitter och väntar på dung runs jag o tankne kommer inte in haaahaaa ha

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk
Medlem

Om min polare köper MoP just nu digitalt, kommer han kunna lira panda och se nya areas etc? Undrar alltså om expansionen är igång redan eller om det är senare idag? Hittar tyvärr ingen info.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av tOPO:

Om min polare köper MoP just nu digitalt, kommer han kunna lira panda och se nya areas etc? Undrar alltså om expansionen är igång redan eller om det är senare idag? Hittar tyvärr ingen info.

Tack på förhand

ja, allt är live nu.

men är inte spelbart atm, för mkt lagg och d/c och KÖÖÖÖ!

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 5 7600 RAM » Kingston DDR5 5200MHz 32GB MOBO » ASUS TUF Gaming B650-Plus GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black PSU » Corsair RM750e 750W

Permalänk
Medlem

Efter 5 ti 11 alt f4 så kom jag in på defias men nu hängde sig skiten på väg till pandaria... har väntat 3 min. på att åka dit nu.....

Permalänk
Medlem

Vad förväntade ni er?
Jag försöker igen vid 01.30/02.00 tiden, går det inte då så går jag och lägger mig.
Vill minnas att wotlk var spelbart runt 01.00-tiden.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Jag skulle gissa att alla servrar håller på såhär. Jag kan inte logga in på varken Stormscale eller en lowpop server... Går å lägger mig istället å hoppas att det e bättre imorgon

Permalänk
Medlem

Ni tror att det är så enkelt att ta emot ca 9 miljoner folk som vill in 00.00?

Från en ekonomisk synpunk så finns det ingen idé att köpa in extraservrar för att hålla allt uppe 1 dag var anat år.

Gå och lägg er och sov istället, imorgon är en ny dag då ni kan få spela erat MoP ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Ni tror att det är så enkelt att ta emot ca 9 miljoner folk som vill in 00.00?

Från en ekonomisk synpunk så finns det ingen idé att köpa in extraservrar för att hålla allt uppe 1 dag var anat år.

Gå och lägg er och sov istället, imorgon är en ny dag då ni kan få spela erat MoP ^^

No way, känslan vid release med all lagg och alla disconnects är underbart och jag har längtat efter detta i 1.5 år nu!

Permalänk
Medlem

Ni kan seriöst inte vara förvånade,
det är näst intill OMÖJLIGT att hålla upp servrar med så mycket trafik som det har just nu efter en expansion.

Visa signatur

Macbook Pro 15'' Early 2013 2.4Ghz Core i7, 8GB RAM, 256GB SSD kopplad till Belkin Thunderbolt express.
Dell U2711, AKG K712 Pro, Beyerdynamic DT-1350, Audiolab M-DAC, ELAC AM-180 Aktiva Högtalare.
Ducky TKL PBT Engraved Cherry Brown, Logitech G700

Permalänk
Medlem

Vilket kaos det är där man lämnar in questen, vilke jävla miss!

Visa signatur

| Acer GD245HQ 120Hz |

Permalänk
Medlem

det är ju stormwind/org som krashar, står man i en annan zon kan man fortsätta spela och köa MOP instancer - > profit

Visa signatur

Topkek

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fernlund:

Ni kan seriöst inte vara förvånade,
det är näst intill OMÖJLIGT att hålla upp servrar med så mycket trafik som det har just nu efter en expansion.

Ta ner hela skiten ist då, "server firsts" kommer bli till nån som lyckas hålla sig online och inte den som är snabbast.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Pye:

det är ju stormwind/org som krashar, står man i en annan zon kan man fortsätta spela och köa MOP instancer - > profit

Nope, provade att logga in på min lvl 45 rogue i badlands men fick en rlig 90%-loadin screen...

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Entusiast
Skrivet av LeVvE:

Ta ner hela skiten ist då, "server firsts" kommer bli till nån som lyckas hålla sig online och inte den som är snabbast.

Det är just därför "Realm first" är ett achievement som bara handlar om tur, det är inte vem som är snabbast och har aldrig varit det men trots det så försöker alla desperat att få det.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Det är just därför "Realm first" är ett achievement som bara handlar om tur, det är inte vem som är snabbast och har aldrig varit det men trots det så försöker alla desperat att få det.

Cataclysm va nere lite i början på våran server men efter 30min funkade det att komma in igen np. Gått över 1 timme nu och kommer inte en medans ANDRA är inne.

Blir så jävla förbannad. Skit spel.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av LeVvE:

Cataclysm va nere lite i början på våran server men efter 30min funkade det att komma in igen np. Gått över 1 timme nu och kommer inte en medans ANDRA är inne.

Blir så jävla förbannad. Skit spel.

Jag kommer in lite till och från men det dröjer inte länge tills man blir DC:ad... (Ravencrest, alliance)
Jag har full förståelse för detta men visst blir man lite irriterad, jag ska hålla ut till 02:00.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Varför i helvete gjorde dem bara ett start område för lvl 85? lärde dem sig inte från tbc :S. Riktigt besviken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Nope, provade att logga in på min lvl 45 rogue i badlands men fick en rlig 90%-loadin screen...

får samma nu jag med, men funkade skitbra första halvtimmen efter releasen

Visa signatur

Topkek

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Jag kommer in lite till och från men det dröjer inte länge tills man blir DC:ad... (Ravencrest, alliance)
Jag har full förståelse för detta men visst blir man lite irriterad, jag ska hålla ut till 02:00.

Jag är inte LITE irriterad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Vilket är enligt mig anledning till att denna achiv inte borde få finnas, den är så extremt orättvis.
Eller så borde de fixa extra server kapacitet vid en t.ex release.
En achivement borde inte få baseras på "tur", det är iaf vad jag tycker