Iphone 4s skärmskydd bak+fram tips till er.

Permalänk
Medlem

Iphone 4s skärmskydd bak+fram tips till er.

Hej, har ni som jag funderat på displayskydd till era ajfånar? Jag har kollat och har inte orkat lägga ner hundratals kronor på det så hittade denna http://www.tillbehorskungen.se/product.php?id_product=87

Det är osynligt skydd fram+bak, kostar 30kr GRATIS FRAKT. Så bara slå till om ni funderat på det, 30kr är inte mycket att bråka om. Som sagt bara ett tips, tänkte det var så billigt osv och var faktiskt lite svårt att hitta så varför inte tipsa alla. Sen hur kvalitén är det är en annan femma, men bättre än inget, och lär ju inte va så kass iallafall.

Mvh.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theunit:

Du vet att typ kjell har 3 fram o baksidor för 70 spänn va? Blir en del billigare.

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggboxx:

Du vet att typ kjell har 3 fram o baksidor för 70 spänn va? Blir en del billigare.

Nej, klart jag inte visste det Skadar aldrig att tipsa iallafall.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Permalänk

Skulle avråda alla billiga skärmskydd. Gick också på denna lätta precis när jag fick min "fån". Det höll i cirkus en vecka sen började det lossna i hörnen. Det ser inte bara väldigt fult ut, utan det är också väldigt störigt.
Köpte detta Copter och det har nu hållit i 2 år. Lite dyrar men väldigt smidigt och enkelt att applicera.

Mitt tips till er!

EDIT: Så först nu att dem ger en livstids garanti!

Permalänk
Medlem

Själv hatar jag copter och invisible sheild.
Det blir så dålig känsla när man drar på skärmen med dom skydden. Känns som gummi.
Samt att dom syns mycket och fingeravtryck är svåra att få bort utan medel.
Jag har provat 6st olika sorters skydd än då länge och det bästa jag hittat är Artwizz.
Det kostar typ 100kr bara för 3framsidor och en baksida.
Det sitter SKIT BRA och syns inte alls.
Men den största fördelen med det är att man inte förlorar känslan på skärmen när man drar med fingret.
Det känns som vanligt utan skydd.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk

Jag hatar Copter och Invsible Shield jag med, hur kul är det att dra fingret över ett apelsinskal flera gånger om dagen? Inte så kul. Då rekommenderar jag sgp, har ett skydd på fram och baksida som jag har haft på i snart två år.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Själv hatar jag copter och invisible sheild.
Det blir så dålig känsla när man drar på skärmen med dom skydden. Känns som gummi.
Samt att dom syns mycket och fingeravtryck är svåra att få bort utan medel.
Jag har provat 6st olika sorters skydd än då länge och det bästa jag hittat är Artwizz.
Det kostar typ 100kr bara för 3framsidor och en baksida.
Det sitter SKIT BRA och syns inte alls.
Men den största fördelen med det är att man inte förlorar känslan på skärmen när man drar med fingret.
Det känns som vanligt utan skydd.

Skrivet av Nordblom:

Jag hatar Copter och Invsible Shield jag med, hur kul är det att dra fingret över ett apelsinskal flera gånger om dagen? Inte så kul. Då rekommenderar jag sgp, har ett skydd på fram och baksida som jag har haft på i snart två år.

Okok, detta svar är till er båda. Kan någon länka vart man köper sådanna skydd?

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kristiansson:

Fast nej med frakt går det på runt 60kr.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Skrivet av Theunit:

Okok, detta svar är till er båda. Kan någon länka vart man köper sådanna skydd?

Javisst, http://www.spigen.com/cell-phone/apple-iphone/iphone-4s.html

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem

Kolla på devdef istället för zagg och copter. Finns likadana youtube-videos när dom dremlar den utan att den pajar men det har glidkänsla som att inte ha något skydd i princip. Mitt har även suttit på i snart 2 år utan minsta tillstymmelse till att degraderas.

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Själv hatar jag copter och invisible sheild.
Det blir så dålig känsla när man drar på skärmen med dom skydden. Känns som gummi.
Samt att dom syns mycket och fingeravtryck är svåra att få bort utan medel.
Jag har provat 6st olika sorters skydd än då länge och det bästa jag hittat är Artwizz.
Det kostar typ 100kr bara för 3framsidor och en baksida.
Det sitter SKIT BRA och syns inte alls.
Men den största fördelen med det är att man inte förlorar känslan på skärmen när man drar med fingret.
Det känns som vanligt utan skydd.

http://www.macoteket.se/Categories/iPhone/Fodral__Skydd/Artwi... hittade den tror jag?

Kollade och jag hittade det märket Artwizz, dock så kostade framsidan runt 119kr och baksidan 79kr, och då bara 1 av varje så vart hittar man den för 100kr?

Hittade inte där? Kan vara jag som suger på att leta dock.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontus669:

Skulle avråda alla billiga skärmskydd. Gick också på denna lätta precis när jag fick min "fån". Det höll i cirkus en vecka sen började det lossna i hörnen. Det ser inte bara väldigt fult ut, utan det är också väldigt störigt.
Köpte detta Copter och det har nu hållit i 2 år. Lite dyrar men väldigt smidigt och enkelt att applicera.

Mitt tips till er!

EDIT: Så först nu att dem ger en livstids garanti!

Hade copter på min, drog bort det efter ca ett halvår... blev ful missfärgning (beige brun ovanför skärmen, har vit iphone) och den lossnade vid hemknappen... =/

En kompis hade ett skydd på sin ipad, ett skydd som var relativt hårt och hade en skrovlig yta, vilket gjorde att fingret gled mycket lätt på ytan även om man hade lite handsvett Riktigt gött skydd!!
någon som har sett ngt liknande till iphone?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theunit:

http://www.macoteket.se/Categories/iPhone/Fodral__Skydd/Artwi... hittade den tror jag?

Kollade och jag hittade det märket Artwizz, dock så kostade framsidan runt 119kr och baksidan 79kr, och då bara 1 av varje så vart hittar man den för 100kr?

Hittade inte där? Kan vara jag som suger på att leta dock.

Det står 3 framsidor och en baksida på den du länka för 119kr på macoteket.
http://www.macoteket.se/Categories/iPhone/Fodral__Skydd/Artwi...
Jag har köpt mina skydd på mac butiken i örebro.
Och där har det alltid följt med 3 framsidor och en baksida.
Jag skrev in det på prisjakt och hittade flera olika. Tex denna med 3 framsidor och en baksida för 119:
http://www.mobian.se/artwizz-scratchstopper-iphone-44s-3996.h...

Men köp den som heter scratchstopper, inte den som har antifingerprint.
Du kommer inte bli besviken iallafall

Skrivet av Primary:

Hade copter på min, drog bort det efter ca ett halvår... blev ful missfärgning (beige brun ovanför skärmen, har vit iphone) och den lossnade vid hemknappen... =/

En kompis hade ett skydd på sin ipad, ett skydd som var relativt hårt och hade en skrovlig yta, vilket gjorde att fingret gled mycket lätt på ytan även om man hade lite handsvett Riktigt gött skydd!!
någon som har sett ngt liknande till iphone?

Kolla på samma märke som jag sa Artwizz. Fast kolla på den som heter Anti Fingerprint. Den är lite "suddig" till utseendet det är nog en sådan du är ute efter.
Själv tycker jag dock att deras vanliga Scratch stopper är bättre. Den får skärmen att kännas som att du inte har något skydd alls.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die