Samsung Galaxy S III uppdateras med Android 4.1 "Jelly Bean"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gender Bender:

Går du in på inställningar och programhanteraren så kan du deaktivera program där, och avinstallera dom helt också. Jag har tagit bort i stort sätt alla program som är Samsungs egna, t.ex. S Voice, S Memo och ChatON m.m., sen om man känner för att installera dom igen så är det ju bara att gå in i programhanteraren igen.

Jag vill te.x ta bort facebook appen men det går inte, jag kan rensa programdata och inaktivera det men inte avinstallera. Kan du det? Hur går du i sådana fall, finns fler appar som jag verkligen skulle vilja ta bort än om det bara är för principens skull.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morkul:

Jag vill te.x ta bort facebook appen men det går inte, jag kan rensa programdata och inaktivera det men inte avinstallera. Kan du det? Hur går du i sådana fall, finns fler appar som jag verkligen skulle vilja ta bort än om det bara är för principens skull.

Såg nu att det bara var program jag installerat själv som gick att avinstallera, och alla officiella går bara att inaktivera. Någon Facebook app kom min dock inte förinstallerad med, utan jag var tvungen att fixa det själv, så det kanske är Tre som bestämt att alla med Tre ska ha Facebook på telefonen?

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morkul:

Jag vill te.x ta bort facebook appen men det går inte, jag kan rensa programdata och inaktivera det men inte avinstallera. Kan du det? Hur går du i sådana fall, finns fler appar som jag verkligen skulle vilja ta bort än om det bara är för principens skull.

Flasha samsung stockrom med odin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Flasha samsung stockrom med odin.

Eller roota telefonen och plocka väck dom med root explorer eller dylikt.

Permalänk
Medlem

Här är planeringen för alla samsung updates:

https://www.facebook.com/samsungsverige/app_208195102528120

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | ASUS X570 | AMD RYZEN 3950X | RX 7900 XTX | G.SKILL 3600MHZ 32GB | SAMSUNG 980 PRO 2TB | WD 16TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | LG 34GK950F | LG OLED77G1 |

Permalänk
Medlem

Haft JB på min S2 nu sen lanseringen. Smooth är den så folk kommer tycka om uppdateringen. Nu behöver MTP bara bli användbart i operivsystemen.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Eller roota telefonen och plocka väck dom med root explorer eller dylikt.

Precis. Är man orolig över flashräknaren så kör man bara chainfires triangle away som man hittar på gplay.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gender Bender:

Såg nu att det bara var program jag installerat själv som gick att avinstallera, och alla officiella går bara att inaktivera. Någon Facebook app kom min dock inte förinstallerad med, utan jag var tvungen att fixa det själv, så det kanske är Tre som bestämt att alla med Tre ska ha Facebook på telefonen?

Nu är det en telefon som är helt utan abonnemang eller bindning (beställd direkt från Samsung via jobbet).

Skrivet av Boss302:

Flasha samsung stockrom med odin.

Ja hade det inte varit så att jag fått telefonen från jobbet och kommer antagligen bli påtvingad en ny telefon inom en månad eller två så skulle det vara ett alternativ. Egentligen skit samma tycker bara det är irriterade att jag själv inte får välja vilka appar jag ska ha installerade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krushy:

Det kan man ju inte skylla på OSet då det är tillverkan av just din telefon som lägger in sina saker/vägrar ge ut det så snabbt som det är färdigt och dom frå det till deras kontor.

Nej givetvis inte så för att var extra tydlig: detta är generellt sett en sak som är dålig med telefoner som använder operativsystemet android.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignostic:

Nej givetvis inte så för att var extra tydlig: detta är generellt sett en sak som är dålig med telefoner som använder operativsystemet android.

Vad har du att välja på då???

Apple släpper ios med samma versionsnummer men inte alla funktioner till äldre modeller. (nytt os i samband med ny telefon)
WP lurarna går inte att uppdatera till WP8 alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Vad har du att välja på då???

Apple släpper ios med samma versionsnummer men inte alla funktioner till äldre modeller. (nytt os i samband med ny telefon)
WP lurarna går inte att uppdatera till WP8 alls.

Va f*n spelar det för roll i sammanhanget hur wp eller ios gör? Jag tycker att uppdateringarna till android telefoner går ut för långsamt.
Alla har inte android vs ios krig som hobby.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignostic:

Va f*n spelar det för roll i sammanhanget hur wp eller ios gör? Jag tycker att uppdateringarna till android telefoner går ut för långsamt.
Alla har inte android vs ios krig som hobby.

Tagga ned.
Du tyckte det var en dålig sak med telefoner som använder android. Ville inte starta något krig. Menade bara att det är bara att gilla läget. Eller köpa en nexus som alltid funkar med bleedin edge. (Även om man kanske får installera mjukvaran själv om man vill ha den på dagen den släpps)

Permalänk
Medlem

någon som kanske vet när jelly bean släpps till galaxy tab 2 10.1 ? hittar inget på nätet tänke bara höra om det är ngn som hittat ngt om det här

Visa signatur

i5 3570K 3.8 Ghz / AGG 650 W / Msi Nvidia GTX 970 / 8 GB DDR3