Permalänk

Fråga angående tryckluft på burk

Hej! Idag så blåste jag rent datorn med tryckluft. Har aldrig använt tryckluft förut. Visste inte att den aldrig ska vinklas så det kom nog ut lite vätska på kanske fläktblad osv men inte på några känsliga komponenter. Min fråga är att ifall jag låtit datorn stå nu i 25 minuter är det okej att koppla in och köra?

Permalänk
Medlem

Har hänt mig flera gånger utan att jag har fått problem. Dock så gör du det som vanligt på egen risk

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Skrivet av BrusE:

Har hänt mig flera gånger utan att jag har fått problem. Dock så gör du det som vanligt på egen risk

Hur länge brukar du datorn låta stå isf? Jag VET att det inte har kommit något på processorn eller dylikt men kan ha kommit lite på en grafikkortsfläkten. Vill egentligen bara vara säker på det jag gör nu.

Permalänk
Medlem

Jag tror det nog avdunstar ganska så snabbt och efter 25 min torde allt vätska vara borta

Visa signatur

Citera för svar
|i7-920|Asus P6T SE|Asus DCII HD 6970|12GB G.Skill 1600MHz|Intel X25-M 80GB|Asus Xonar Dx|Fractal Design Newton R2 650W|Noctua NH-U9B SE2|Fractal Design Define R2 Titanium USB3 mod|

Permalänk
Medlem

Hände mig med min första dator också, dock ingen fara. Körde på 5-10 min senare som vanligt. Speciellt om de kommit på fläkten är de ingen fara, värre med typ modekort.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Skrivet av Eric:

Hände mig med min första dator också, dock ingen fara. Körde på 5-10 min senare som vanligt. Speciellt om de kommit på fläkten är de ingen fara, värre med typ modekort.

Kom lite på exhaust fan bakre top och ena gpu fläkten typ