Displayskydd för iPhone 5

Permalänk
Medlem

Displayskydd för iPhone 5

Vart köper jag skärmskydd för iPhone 5, det är ju slut på lager överallt.

Någon som vet vart det finns att köpa just nu?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem

Ebay är grymt för iPhonetillbehör, GRYMT! Många skal finns för 1$ med fri frakt.
Här har du screen protector för 0.99 USD med fri frakt.
http://www.ebay.com/itm/WHOLESALE-ANTI-GLARE-CLEAR-PRIVACY-FR...

Permalänk
Medlem

Vem orkar betala på internet och sen vänta på leverans i några dagar. Kan inte gå hur länge som helst med iPhonen utan varken fodral eller displayskydd. Vet du någon butik som säljer dessa?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem

Det enda skyddet jag har varit nöjd med på min iPhone 4 är Zagg, resten är fan skräp. Billig kvalite, skärmen får konstiga reflektioner och allmän konstig känsla när man ens använder telefonen.

Zagg är lätt bäst, kostar en slant men fan värt!

http://www.zagg.com/invisibleshield/apple-the-new-iphone-5-ca...

Finns på CDON också http://cdon.se/hemelektronik/invisibleshield_-_iphone_5_scree...

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Det enda skyddet jag har varit nöjd med på min iPhone 4 är Zagg, resten är fan skräp. Billig kvalite, skärmen får konstiga reflektioner och allmän konstig känsla när man ens använder telefonen.

Zagg är lätt bäst, kostar en slant men fan värt!

http://www.zagg.com/invisibleshield/apple-the-new-iphone-5-ca...

Hört talas om Copter TROLL?! xD

Visa signatur

Intel i9 14900K @ 5,8 ghz, Corsair Hydro H150i PRO RGB, Corsair Vengeance Pro 64GB DDR5 6400mhz , Asus TUF OC RTX5080 16GB GDDR7X, MK ASUS ROG Z690 MAXIMUS HERO , HDD1 Samsung 990 Pro 2TB, HDD2 Samsung 990 Pro 4TB , Creative Sound BlasterX AE-5 Plus, Asus Hyperion™ GR701 =)

Permalänk
Medlem
Skrivet av skydiver:

Hört talas om Copter TROLL?! xD

Just precis det jag har köpt till min iPhone 4 och iPad 2. Fyfan säger jag, värre skit får man leta efter. Inte alls nöjd med det, känslan är allmänt konstig när man drar fingret på skärmen. Låter weeirdo, men så är det. Samtidigt så blir det konstiga reflektioner om man lutar telefonen så man ser prickar på skärmen. Skit jobbigt att titta på, med Zagg så är det inte så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Just precis det jag har köpt till min iPhone 4 och iPad 2. Fyfan säger jag, värre skit får man leta efter. Inte alls nöjd med det, känslan är allmänt konstig när man drar fingret på skärmen. Låter weeirdo, men så är det. Samtidigt så blir det konstiga reflektioner om man lutar telefonen så man ser prickar på skärmen. Skit jobbigt att titta på, med Zagg så är det inte så.

Högst märkligt då ZAGG är en direkt kopia av just Cotper...

Visa signatur

Intel i9 14900K @ 5,8 ghz, Corsair Hydro H150i PRO RGB, Corsair Vengeance Pro 64GB DDR5 6400mhz , Asus TUF OC RTX5080 16GB GDDR7X, MK ASUS ROG Z690 MAXIMUS HERO , HDD1 Samsung 990 Pro 2TB, HDD2 Samsung 990 Pro 4TB , Creative Sound BlasterX AE-5 Plus, Asus Hyperion™ GR701 =)

Permalänk
Medlem
Skrivet av skydiver:

Högst märkligt då ZAGG är en direkt kopia av just Cotper...

Vi kanske har olika preferenser, gynnar oss konsumenter! Det är mina erfarenheter om Copter iaf, finns säkert de som hatar Zagg!

Permalänk
Medlem

Köpte själv ZAGG igår fullbody till min 5:a men hade likväl kunnat köpa Copter om dom haft dom i lager

Visa signatur

Permalänk
Jubileumsmästare

Dustin har stort utbud redan. Beställde skärmskydd i form av invisible shield, samt ett skydd. Så ta en titt där

Visa signatur

You have come a long way, baby!

Permalänk
Medlem

Polaren skulle ha ett till sitt för någon dag sen. Då gick vi in på närmaste köpcentrum och frågade i affärerna. Antingen var det slutsålt eller så hade dom inte fått in det än förutom på ett ställe, teliabutiken. Så testa köpcentret.

Permalänk
Medlem

Ok ska testa Telias butik.

Så dumt att ingen har fått in dom än när iPhone 5 redan släppts för drygt 1 vecka sen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Telenors och Tre butikerna har skärmskydd på lager. DOCK så vill jag inte ha ett skärmskydd som inte skyddar skärmen till 100%, dvs. vill inte ha dom som är skarvade runt homeknappen samt ovanför hör lilla facekameran där uppe.

Telenor hade Belkin och Copter - Belkin skarvade och Copter har jag testat och tyvärr så tar fingret stopp ganska snabbt på touchskärmen, dvs. för hög friktion.

Tre har ZAGG på lager vilket är en kombination av allt det negativa :), dvs både skarvade och samma gummikänsla som Copter.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av King D:

Telenors och Tre butikerna har skärmskydd på lager. DOCK så vill jag inte ha ett skärmskydd som inte skyddar skärmen till 100%, dvs. vill inte ha dom som är skarvade runt homeknappen samt ovanför hör lilla facekameran där uppe.

Telenor hade Belkin och Copter - Belkin skarvade och Copter har jag testat och tyvärr så tar fingret stopp ganska snabbt på touchskärmen, dvs. för hög friktion.

Tre har ZAGG på lager vilket är en kombination av allt det negativa :), dvs både skarvade och samma gummikänsla som Copter.

Vilket skydd är bra då? Är också ute efter ett till min 5a. Om Belkin, Copter och ZAGG e dåligt, finns där något bra kvar? haha

Permalänk
Avstängd

Får man fråga vad det är som gör att ni känner behovet av ett skärmskydd? Har haft min SGS3 sen början av sommaren och den har inte en repa ännu.

Provade att köra med skydd i början men insåg att känslan och glidet aldrig kan bli detsamma som utan skydd. Sen är det väl inte hela världen om man får en repa eller två?

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av King D:

Vem orkar betala på internet och sen vänta på leverans i några dagar. Kan inte gå hur länge som helst med iPhonen utan varken fodral eller displayskydd. Vet du någon butik som säljer dessa?

Jag har aldrig haft displayskydd och aldrig fått en repa.

hur slarviga är folk egentligen?
slänger de sina telefoner i högar med spik eller?
spelar de boule med dem på asfalt?

det finns inget bättre än en naken iphone

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

Jag har aldrig haft displayskydd och aldrig fått en repa.

hur slarviga är folk egentligen?
slänger de sina telefoner i högar med spik eller?
spelar de boule med dem på asfalt?

det finns inget bättre än en naken iphone

Har sett skräckexempel på många telefoner, men iPhone hör till den största skaran skräckexempel. Det är något otroligt vad dessa telefoner repas lätt jämgört med konkurrenternas enligt min uppfattning.

Kjelle har f.ö Copter till ifån5.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pliind:

Har sett skräckexempel på många telefoner, men iPhone hör till den största skaran skräckexempel. Det är något otroligt vad dessa telefoner repas lätt jämgört med konkurrenternas enligt min uppfattning.

Kjelle har f.ö Copter till ifån5.

Det är samma typ av glas på de flesta high-end smartphones, "Gorilla Glass" från Corning. Så nej, iPhone repas inte lättare än andra.

Ställer mig till skaran som tycker det är helt onödigt med skydd för display:en. Skall mycket till innan man repar den, och plastskydd förstör otroligt mycket av touch-känslan.