Permalänk
Skrivet av jimstig:

Är det någon som vet om AMD har löst problemen med Enduro och 7970m i kombination med Clevo ?

Skickades från m.sweclockers.com

Vad jag förstått av länken postad tidigare i tråden så har AMD identifierat och löst problemet i sin nästa drivrutins-släpp, kanske lösningen finns ute om någon månad med lite tur.

Permalänk
Medlem

Har ni fått in någon mer modell än ? Jag ser att pc-konsulten har fått en 17,3" modell med möjlighet till 7970 crossfire eller gtx680 sli

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Jonathanknet:

Har ni fått in någon mer modell än ? Jag ser att pc-konsulten har fått en 17,3" modell med möjlighet till 7970 crossfire eller gtx680 sli

Hej, ursäkta sent svar.

Detta är på gång men inga konkreta modeller ännu. Vi uppdaterar så snart vi vet mer, troligen mot slutet av Oktober.

På tal om Enduro:
http://www.sweclockers.com/nyhet/15930-amd-catalyst-129-beta-...

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej, ursäkta sent svar.

Detta är på gång men inga konkreta modeller ännu. Vi uppdaterar så snart vi vet mer, troligen mot slutet av Oktober.

På tal om Enduro:
http://www.sweclockers.com/nyhet/15930-amd-catalyst-129-beta-...

Enduro har funnits till laptops ett tag nu? Det stod inget om att problemen är lösta, väl? Jag tog bara en snabb koll på artikeln, dock.

Visa signatur

Clevo P170EM: i7 3610QM - 8GB RAM - Nvidia GeForce GTX 680M - Plextor M3 Pro 128 GB SSD, 750 GB 7200 RPM - IC Diamond 7

Permalänk
Avstängd

När kommer skärmarna uppdateras? till 120hz? vill gärna kunna köpa mig en ny bra laptop med en bra skärm nån gång som inte kostar skjortan på grund av märket bara!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av ocr123:

Enduro har funnits till laptops ett tag nu? Det stod inget om att problemen är lösta, väl? Jag tog bara en snabb koll på artikeln, dock.

Vad vi förstått i våra diskussioner med AMD är det en stor del av uppdateringarna som det talas om här:
http://www.anandtech.com/show/6243/amds-enduro-switchable-gra...
Som lanserades i dagens drivrutin.

Framförallt intresant är då att kunna tvinga på diskret grafik som vi förstått det. MEN vi har inte hunnit testa själva ännu.

Skrivet av bicepscurl:

När kommer skärmarna uppdateras? till 120hz? vill gärna kunna köpa mig en ny bra laptop med en bra skärm nån gång som inte kostar skjortan på grund av märket bara!

Jag tror inte att vi kommer att kunna erbjuda det i år tyvärr.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Avstängd

Oki! synd 60hz skräp skärm is a no go.

Tack för svaret i alla fall!

Permalänk

Hej, köpte mig idag en webhallen config 0302, tänkte dela med mig av benchmark jag gjorde för jag blev lite fundersam över resultatet bara.

http://www.3dmark.com/3dm11/4509352

core o memory speed är så lågt? borde inte det stå 800/1200.

Är resultatet sjysst för övrigt? ursäkta en "noob"'s frågor i väntan på nedladdade spel

(najs dator so far, impulssköp is the shit.)

Edit:
Crysis 2 på max (ej nedladdade extrahigh res dock) check! (vet ej fps)
World of tanks på max check! (45-60 fps)

Permalänk
Avstängd

3Dmark visar så fel ta det med en nypa salt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nordtiger:

Hej, köpte mig idag en webhallen config 0302, tänkte dela med mig av benchmark jag gjorde för jag blev lite fundersam över resultatet bara.

http://www.3dmark.com/3dm11/4509352

core o memory speed är så lågt? borde inte det stå 800/1200.

Är resultatet sjysst för övrigt? ursäkta en "noob"'s frågor i väntan på nedladdade spel

(najs dator so far, impulssköp is the shit.)

Det där är precis vad andra har fått.

Visa signatur

Clevo P170EM: i7 3610QM - 8GB RAM - Nvidia GeForce GTX 680M - Plextor M3 Pro 128 GB SSD, 750 GB 7200 RPM - IC Diamond 7

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Hej, ursäkta sent svar.

Detta är på gång men inga konkreta modeller ännu. Vi uppdaterar så snart vi vet mer, troligen mot slutet av Oktober.

På tal om Enduro:
http://www.sweclockers.com/nyhet/15930-amd-catalyst-129-beta-...

Hej! Blev medlem här för att fråga detta :P. PC-Konsulten säljer den med dubbla grafikkort, men kommer ni också att använda er av Clevo P370EM barebone? Enligt reviews så är den plastig och har högljudda fläktar =/. Jag funderar på att beställa eran nuvarande P170EM modell pga dessa två anledningar. Bra byggkvalitet går före.

EDIT: Vissa reviews säger annat *suck*. Nån som fingrat på både P170EM och P370EM? Känns dom lika?

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPresident:

Hej! Blev medlem här för att fråga detta :P. PC-Konsulten säljer den med dubbla grafikkort, men kommer ni också att använda er av Clevo P370EM barebone? Enligt reviews så är den plastig och har högljudda fläktar =/. Jag funderar på att beställa eran nuvarande P170EM modell pga dessa två anledningar. Bra byggkvalitet går före.

EDIT: Vissa reviews säger annat *suck*. Nån som fingrat på både P170EM och P370EM? Känns dom lika?

Tack!

Nu har jag inte känt på en p370em men dom ser exakt likadana ut. Och den som säger att p170em är plastig är dum. p170em är väldigt välbyggd och känns verkligen inte plastig. Det enda som inte är av metall är ramen runt tangentbordet (samt undersidan) och den är väldigt matt och känns inte ens som plast.

Visa signatur

Clevo P170EM: i7 3610QM - 8GB RAM - Nvidia GeForce GTX 680M - Plextor M3 Pro 128 GB SSD, 750 GB 7200 RPM - IC Diamond 7

Permalänk
Skrivet av ocr123:

Nu har jag inte känt på en p370em men dom ser exakt likadana ut. Och den som säger att p170em är plastig är dum. p170em är väldigt välbyggd och känns verkligen inte plastig. Det enda som inte är av metall är ramen runt tangentbordet (samt undersidan) och den är väldigt matt och känns inte ens som plast.

Precis! Jag har typ bara hört positiva saker om P170EM. Hmm kanske man skulle vänta då och skaffa en P370EM med 2x 7970M från Webhallen :P.

Permalänk
Medlem

Hej Webhallen.

Roligt att se att även ni har fått erat egna märke.

Jag har en fråga, är väldigt sugen på 11'.
Jag köpte tidigare en UX32VD men det vara bara strul med den så asus valde själva att ta tillbaka den vilket gjorde mig mycket besviken på asus.
I alla fulla fall, jag köpte den endast pga av att den var liten och hade snyggt aluminum skal, sedan var ju också prestandan bra.

Min fråga angående 11 tummaren är, vad exakt är det för sorts chassi ni har? plast? Om man jämför 11,15 och 17 ' så ser ju dom andra bra mycket mer attraktiva ut, hur kommer detta sig? Nu klankar jag inte ner på er här utan jag vill bara veta exakt vad det är jag köper eftersom det inte finns en webhallen butik i närheten av mig :(. Hade hemskt gärna velat se en unboxing/recension av denna modell. Kommer ni att göra några ändringar på denna inom snar framtid som du vet om redan nu? För jag vill inte köpa denna och sedan 2 månader senare så har den förändrat sig på något vis.

Tack på förhand!
Vänliga hälsningar ts85

Permalänk
Webhallen

Hej.
11-tummaren har ett skal av soft grip plastic.
Det känns lyxigare än vanlig "billig dator plast" men vill man ha metall går det ju inte riktigt att jämföra.
Anledningen att den har det är att vi i dagsläget inte har något annat att välja på.

Vad det gäller nya modeller så är det svårt att lova något.
Normalt för alla PC-tillverkare är att man har en ny lineup av modeller var tredje månad. Vi kommer att lansera nya modeller snart men för just 11-tummaren har vi inget planerat då det helt enkelt inte finns någon bättre kombo att sätta ihop än den vi redan har (enligt vårt tycke).
Snarare blir det att vi kommer att lägga till en eller två modeller till jämte de tre vi redan kör på.

Skrivet av ts85:

Hej Webhallen.

Roligt att se att även ni har fått erat egna märke.

Jag har en fråga, är väldigt sugen på 11'.
Jag köpte tidigare en UX32VD men det vara bara strul med den så asus valde själva att ta tillbaka den vilket gjorde mig mycket besviken på asus.
I alla fulla fall, jag köpte den endast pga av att den var liten och hade snyggt aluminum skal, sedan var ju också prestandan bra.

Min fråga angående 11 tummaren är, vad exakt är det för sorts chassi ni har? plast? Om man jämför 11,15 och 17 ' så ser ju dom andra bra mycket mer attraktiva ut, hur kommer detta sig? Nu klankar jag inte ner på er här utan jag vill bara veta exakt vad det är jag köper eftersom det inte finns en webhallen butik i närheten av mig :(. Hade hemskt gärna velat se en unboxing/recension av denna modell. Kommer ni att göra några ändringar på denna inom snar framtid som du vet om redan nu? För jag vill inte köpa denna och sedan 2 månader senare så har den förändrat sig på något vis.

Tack på förhand!
Vänliga hälsningar ts85

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej.
11-tummaren har ett skal av soft grip plastic.
Det känns lyxigare än vanlig "billig dator plast" men vill man ha metall går det ju inte riktigt att jämföra.
Anledningen att den har det är att vi i dagsläget inte har något annat att välja på.

Vad det gäller nya modeller så är det svårt att lova något.
Normalt för alla PC-tillverkare är att man har en ny lineup av modeller var tredje månad. Vi kommer att lansera nya modeller snart men för just 11-tummaren har vi inget planerat då det helt enkelt inte finns någon bättre kombo att sätta ihop än den vi redan har (enligt vårt tycke).
Snarare blir det att vi kommer att lägga till en eller två modeller till jämte de tre vi redan kör på.

Tack för jätte snabbt svar.
Jag förstår absolut, men hur är det med leveransen då? Är ni på gång att få in nya 11 tums datorer snart?
Tycker det är konstigt att ingen har kommit med recension för som det verkar så har ni haft dem sen i juli (Har läst igenom hela denna tråd).

Sedan tycker jag att de är rätt roligt att den ända skillnaden mellan era 3 modeller är ju storleken på skärmen samt grafik kortet.

Sedan har jag en fråga till som ej framgår på eran sida, finns det inbyggd bluetooth i denna? Kanske är självkskrivet men jag frågar ändå :).

Tack.

Permalänk
Skrivet av ocr123:

Nu har jag inte känt på en p370em men dom ser exakt likadana ut. Och den som säger att p170em är plastig är dum. p170em är väldigt välbyggd och känns verkligen inte plastig. Det enda som inte är av metall är ramen runt tangentbordet (samt undersidan) och den är väldigt matt och känns inte ens som plast.

För att bygga vidare på detta. Nu har jag fått bekräftat att P370EM ÄR plastigare, tyvärr =/. Där P170EM har metall så har denna softgrip plastic på locket och handledsstödet. Aja jag får se hur jag gör. Den ser annars betydligt bättre ut.

Källa: http://forum.notebookreview.com/sager-clevo-reviews-owners-lo...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPresident:

För att bygga vidare på detta. Nu har jag fått bekräftat att P370EM ÄR plastigare, tyvärr =/. Där P170EM har metall så har denna softgrip plastic på locket och handledsstödet. Aja jag får se hur jag gör. Den ser annars betydligt bättre ut.

Källa: http://forum.notebookreview.com/sager-clevo-reviews-owners-lo...

Väldigt konstigt att de valde att göra så. Varför inte bara ta den som p170em? Den är ju perfekt

Visa signatur

Clevo P170EM: i7 3610QM - 8GB RAM - Nvidia GeForce GTX 680M - Plextor M3 Pro 128 GB SSD, 750 GB 7200 RPM - IC Diamond 7

Permalänk
Medlem

Tjo, Toppenservice med anställd hos Webhallen som tar av sin lediga tid för att svara på jobbiga kunders frågor
tummen upp!

vet inte om frågan ställts tidigare men finns det planer på att slänga in en Blue ray spelare i 17 tumms modellen framöver?

Om inte, Vad finns det för möjligheter att sätta in det i efterhand (utan att kompromissa garantin)? Och vad skulle det kosta?

danke schön på förhand

Permalänk
Webhallen
Skrivet av ts85:

Tack för jätte snabbt svar.
Jag förstår absolut, men hur är det med leveransen då? Är ni på gång att få in nya 11 tums datorer snart?
Tycker det är konstigt att ingen har kommit med recension för som det verkar så har ni haft dem sen i juli (Har läst igenom hela denna tråd).

Sedan tycker jag att de är rätt roligt att den ända skillnaden mellan era 3 modeller är ju storleken på skärmen samt grafik kortet.

Sedan har jag en fråga till som ej framgår på eran sida, finns det inbyggd bluetooth i denna? Kanske är självkskrivet men jag frågar ändå :).

Tack.

Nä som sagt, 11-tummaren har vi ingen uppdatering på gång av just nu.
Bluetooth är inbyggt i samtliga modeller för tillfället.

Skrivet av Hutter:

Tjo, Toppenservice med anställd hos Webhallen som tar av sin lediga tid för att svara på jobbiga kunders frågor
tummen upp!

vet inte om frågan ställts tidigare men finns det planer på att slänga in en Blue ray spelare i 17 tumms modellen framöver?

Om inte, Vad finns det för möjligheter att sätta in det i efterhand (utan att kompromissa garantin)? Och vad skulle det kosta?

danke schön på förhand

Jodå planer finns det alltid och om de inte materialiseras kan man alltid köpa en själv och byta ut utan att det bryter garantin. (Sålänge man sätter tillbaka originaldelar vid eventuella garantiärenden.)
Det är en helt standard slimline drive så det går att köpa vilken som helst.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Nä som sagt, 11-tummaren har vi ingen uppdatering på gång av just nu.
Bluetooth är inbyggt i samtliga modeller för tillfället.

Jag tror du missuppfattade min fråga där, jag mena när får ni in dom :)?
Står att det är just nu väldigt lång leveranstid.

Det var så jag mena :).

Tack igen för alla snabba svar.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av ts85:

Jag tror du missuppfattade min fråga där, jag mena när får ni in dom :)?
Står att det är just nu väldigt lång leveranstid.

Det var så jag mena :).

Tack igen för alla snabba svar.

De ser ut att komma in om cirka en vecka. Vi har dock ett ledigt exemplar i vår butik i Solna
beställer du på nätet så kommer den att reserveras åt dig (men då får du nog vara ganska snabb)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

De ser ut att komma in om cirka en vecka. Vi har dock ett ledigt exemplar i vår butik i Solna
beställer du på nätet så kommer den att reserveras åt dig (men då får du nog vara ganska snabb)

Ganska snabb var nog att ta i va ;), den verkar fortfarande finnas i lager.
Men jag har bestämt mig att jag vill nog se den innan jag bestämmer mig.
Så min fråga till dig är, jag skall köra förbi Linköping nästa fredag tror du att ni har hunnit få in den till butik i som sagt Linköping då?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Beror på vilken modell det är du beställt?

Det är GDDR3-varianten men det verkar som om de ibland skeppar GDDR5 då de har brist på GDDR3. Men utgå ifrån att det är GDDR3 iaf, det är det vi köper så att säga, sen om man får bättre är det bara att tacka och ta emot.

har varit inne och kollat på er 11 tummare eftersom jag länge suttit och varit sugen på en ultrabook men inte varit nöjd med prestandan eftersom jag vill kunna köra spel på den

jag undrar bara hur er 11 tummars känns kvalitetsmässigt jämfört med en ultrabook? är det ett plastskal eller är det lite kvalitetskänsla över den? hittar noll info om denna 11 tums clevo modell på nätet :/

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Uvania:

har varit inne och kollat på er 11 tummare eftersom jag länge suttit och varit sugen på en ultrabook men inte varit nöjd med prestandan eftersom jag vill kunna köra spel på den

jag undrar bara hur er 11 tummars känns kvalitetsmässigt jämfört med en ultrabook? är det ett plastskal eller är det lite kvalitetskänsla över den? hittar noll info om denna 11 tums clevo modell på nätet :/

Materialet är soft grip plast.
Känns bättre än blankplast men jämfört med en macbook air eller asus zeenbook så känns den såklart inte superlyxig.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conditioned:

Det där grafikkortet är alldeles för snabbt för processorn, dvs ofta kommer spel vara begränsade av cpu:n med låg gpu användning.

Webhallen: Om ni tillbringar lite mindre tid här kanske man kan få den service man förtjänar hos er.

Det där var inte alls trevligt sagt. Föreslår att du kommer med någon konstruktiv kritik istället för att spy galla över vår SweClockers-representant.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

De ser ut att komma in om cirka en vecka. Vi har dock ett ledigt exemplar i vår butik i Solna
beställer du på nätet så kommer den att reserveras åt dig (men då får du nog vara ganska snabb)

Nu har jag tagit mig i kragen och beställt den, mycket tack vare att jag ringde och fick ett väldigt
gott bemötande av en begåvad
support som svarade på alla mina frågor och gjorde mig såld i datorn ;).
Nu sitter man och längtar till nästa vecka :).

Permalänk

Matt skärm till 11-tummaren

Hej!

Någon chans att ni kan få till matt skärm till 11-tummaren också?
Finns det fortfarande någon rabatt på den? Verkar bli 11000kr just nu?

/MrK

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrKnackebrod:

Hej!

Någon chans att ni kan få till matt skärm till 11-tummaren också?
Finns det fortfarande någon rabatt på den? Verkar bli 11000kr just nu?

/MrK

Hej. Jag kan ge dig ett snabbt svar till dig, jag talade med supporten om detta idag och han sade att dom endast hade den där rabatten på första versionen eftersom det var en första lanserings release rabatt av deras nya modeller som dom nu tyvärr tagit bort. Jag kan förstå att det känns dyrt men jag lägger hellre 1000 kr extra än att chansa med ett företag utomlands alt välja ett mindre etablerat företag. Men om du fortfarande är osäker så skall jag göra en liten mini recension samt att jag kommer att vara öppen för alla frågor om just den modellen då jag får den i början av nästa vecka.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MrKnackebrod:

Hej!

Någon chans att ni kan få till matt skärm till 11-tummaren också?
Finns det fortfarande någon rabatt på den? Verkar bli 11000kr just nu?

/MrK

Hej, i dagsläget kan vi bara få tag i 11-tums blank skärm tyvärr.

Rabatten hade vi som ett introduktionserbjudande för befintliga medlemmar fram till sista augusti så det var över en månad sedan vi tog bort det. Inga fler kampanjer är planerade just nu.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch