Permalänk
Medlem

Skärmen blir svart vid nerladdning

Hej!

Som rubriken lyder så har jag, och har haft under en längre tid ett väldigt irriterande problem.

Om jag laddar hem någonting, det kan vara precis vilken typ av fil som helst och det pågår under en längre tid så slutar det alltid med att skärmen blir svart och jag måste starta om datorn.

Det är precis som att dne börjar tänka och det knastrar som sjutton i diskarna sen blir det bara svart. Men den är fortfarande igång.

Det går inte att starta upp den igen med tangentbords kommandon utan jag måste starta om den helt.

Den är inte igång mer än kanske mellan 15-30 minuter innan det händer och det är samma sak varje gång.

Jag har försökt att uppdatera alla drivrutiner, rensa registret, köra olika helth program o.s.v.

Bytt plats på minnen, kollat temperaturer och dom ligger kanon bra samt stängt av och på olika funktioner så som AHCI i bios och testat utan resultat.

Är det någon som har nån ide om var problemet kan ligga så vore jag oerhört tacksam!

/Wiggy

Permalänk
Hedersmedlem

Vilka delar?

Händer det enbart vid dessa tillfällen, aldrig annars? Om det är torrent eller ej och vilka hastigheter du kan hämta i kan också ha betydelse.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Det är inte torrents, om jag säger dc, exempelvis.

Och hastigheter kan jag tyvär inte svara på.

Delar, menar du komponenter i datorn ?

/Wiggy

Permalänk
Medlem

Kollat med bluescreenwievoch jag får dessa raporter..

Bug check code - 0x00000116
Parameter 1 - fffffa80`bf537010
Parameter 2 - fffff880`0ff621a4
Parameter 3 - ffffffff`c000009a
Parameter 4 - 00000000`00000004
Caused by driver - dxgkrnl.sys
Caused by adress - dxgkrnl.sys+5d000
Crash adress - ntoskrnl.exe+7f1c0

Jag har ett GeForce 460 gtx sitter i och har börjat misstänka att det är det som spökar.

Men jag har alla drivrutiner uppdaterade och bra temp på det o.s.v.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag hade börjat med ett dygn memtest. Får du blåskärmar är det bland det första man bör göra. Efter det kan det luta åt grafikkortet, kanske. Vilket nätagg har du? Ålder/modell?

Har du aldrig hört talas om ordet "delar"? Märkligt!

Komponenter är väl engelsk från början (components). Delar är parts på engelska, så det bör vara ett eget svenskt ord. Sweclockers är svenskt. Någon språkprofessor som kan klargöra?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Låter ju mera som att disken är slut eller håller på ge upp, är det samma sak om du tar ner säg en 2gb fil från nån filnedladdningshemsida typ som cnet eller så? om du vet vad jag menar

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul