Bästa skyddet för Samsung Galaxy S3?

Permalänk

Bästa skyddet för Samsung Galaxy S3?

Räcker det med bara display skydd eller bör man ha skydd (plastfilm) runt om hela mobilen?
Vad är det bästa skyddet? (Det som märks av minst, det ska vara så osynligt som möjligt).

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Behöver man verkligen skydd?
Aldrig haft skydd på någon telefon, man har ju inte plasten kvar på nya soffan hemma.

Permalänk

Jag vet inte, kanske det inte behövs?

Permalänk
Medlem

samsung s3 har gorilla glas,det krävs mycket för att det ska bli repor. Men själva skalet kan väl bli slitet. Men det händer ju oundvikerligen.

Permalänk
Medlem

det enda skydd som behövs för dagens mobiler är ett riktigt bumpercase.
Gorillaglas och deras jämlikar räcker gott och väl när det kommer till repor osv.
Såvida du inte jobbar i en fabrik och vet att du kommer ha skit i fickorna (tex järnfilspån osv)

Jag har ett Belkin cleargrip och copter displayskydd på min S3 då jag jobbar i en fabrik.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

Det var kul att höra att dagens mobiler har reptåliga skärmar.
Men skalets baksida har fått några repor efter en halv dag, den har inte ens varit utanför dörren, verkar räcka att andas på den för att den ska repas.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Det var kul att höra att dagens mobiler har reptåliga skärmar.
Men skalets baksida har fått några repor efter en halv dag, den har inte ens varit utanför dörren, verkar räcka att andas på den för att den ska repas.

Undrar vad du gör med din telefon, min är repfri efter ett 1½ vecka.

Permalänk
Medlem

Kanske denna passar dig?
http://www.youtube.com/watch?v=TrnW1jooFcQ

Man byter ut plastbaksidan helt. Då spelar det mindre roll om du råka skrapa den. Bara byta ut eftersom.

Permalänk
Medlem

Har haft telefonen och flip cover i ca 2 veckor snart. Har även en skyddsfilm på skärmen.

Om man jämför med iphone som jag hade innan så känns skärmen mycket mer reptålig och jag tror att en skyddsfilm duger bra (man tappar den ibland oavsett om man vill eller inte).

Angående det där flip cover så är själva skyddet som man viker för skärmen av helt bedrövlig kvalitet. Efter ca 2 veckors användning har "gummilisten" runt kanten på skyddet lossnat nästan helt och det mjuka materialet på fram och baksidan av flärpen börjar separera...

Så spar pengarna och köp bara en skyddsfilm till skärmen säger jag. Telefonen bli tjockare med flip cover också.

Permalänk
Medlem

Förstår verkligen inte folk som sätter plastfilm på sina skärmar, förstör ju helt touch-känslan enligt mig.

Som någon nämnde så klarar dagens glas sig utmärkt mot repor. Det var länge sen jag slutade vara petig om min iPhone 4 men har fortfarande inte en enda liten repa på skärmglaset. Trots att jag flertalet gånger kommit på mig själv att lägga ner telefonen i fickan tillsammans med nycklar och liknande.

Om man skall ha något skydd (vilket jag inte tycker) så är det ju isåfall något som hjälper om du tappar den i marken för det klarar de fortfarande inte alls bra.

Permalänk

Efter mycket surfande på swedroid kom jag fram till att det var onödigt med skärmskydd eftersom den inte blir repig, dock kan den spricka rätt lätt om man tappar den så den landar på en hörna.

De flesta användarna där är överens att ska man ha skydd är det ett ROCK quicksand som gäller från ebay, kostar under 10$ inc frakt så har ett ex på väg hem om någon är intresserad av hur det är.

Största anledningen till att jag väljer att skaffa ett skydd är för att telefonen är så förbaskat hal, är livrädd att tappa den varje gång ja håller i den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

samsung s3 har gorilla glas,det krävs mycket för att det ska bli repor. Men själva skalet kan väl bli slitet. Men det händer ju oundvikerligen.

Blev en repa i min hur enkelt som helst. Kanske slitstarkt vid tryck och sprickor men repor är inget problem. Har heller ingen aning var repan kommit från då jag alltid har den i en tom ficka, och det är ingen fis-repa utan en repa som man ser och känner mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Förstår verkligen inte folk som sätter plastfilm på sina skärmar, förstör ju helt touch-känslan enligt mig.

Som någon nämnde så klarar dagens glas sig utmärkt mot repor. Det var länge sen jag slutade vara petig om min iPhone 4 men har fortfarande inte en enda liten repa på skärmglaset. Trots att jag flertalet gånger kommit på mig själv att lägga ner telefonen i fickan tillsammans med nycklar och liknande.

Om man skall ha något skydd (vilket jag inte tycker) så är det ju isåfall något som hjälper om du tappar den i marken för det klarar de fortfarande inte alls bra.

Fast till slut blir det alltid någon repa hur än bra glas du har. Jag förstår att man vill vara på den säkra sidan när man köper en mobil för 5papp +.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Fast till slut blir det alltid någon repa hur än bra glas du har. Jag förstår att man vill vara på den säkra sidan när man köper en mobil för 5papp +.

Då anser jag personligen det mycket värre att betala 5k för en telefon och så köra ett plastskydd som förstör touch-känslan, vilket är en viktig del i mina ögon. Körde med det något vecka precis efter jag hade fått min innan jag slet av det för att jag hatade känslan mot skärmen. Inget slår rent glas. Skall till mycket innan glaset repas om man är normalt försiktig.

Permalänk

Tycker det är dåligt av Samsung att de har designat kameralinsen så att den rör vid bordet när man ställer av mobilen på bordet, lär bli repig som tusan snabbt.

Är sugen på en sån här bumper: http://www.mytrendyphone.se/shop/samsung-galaxy-s3-202275c1.h...
Men skyddar den kameralinsen? Jag tror att kameralinsen är t.o.m. lite upphöjd på Galaxy S3?
Och finns det nån sån där bumper som inte är tvåfärgad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Då anser jag personligen det mycket värre att betala 5k för en telefon och så köra ett plastskydd som förstör touch-känslan, vilket är en viktig del i mina ögon. Körde med det något vecka precis efter jag hade fått min innan jag slet av det för att jag hatade känslan mot skärmen. Inget slår rent glas. Skall till mycket innan glaset repas om man är normalt försiktig.

Jag har också kört med det argumentet innan och har i stort sätt aldrig haft skydd på min mobiler, bara den senaste Lg Optimus 4X. Men antagligen kommer jag bara ha det i början när jag överbeskyddar mobilen, skärmen känns så enorm och värdefull och därför blev det skydd och jag tycker inte det påverkar Touchen i någon större usträckning faktiskt.

Men det är så jäkla tråkigt att få en fet repa över displayn på tex jobbet där tynga vassa material kan gå imot på konstiga sätt.

Permalänk
Medlem

Vad du än gör köp inte copters skärmskydd till S3an, det blir tusentals små svarta prickar på skärmen. Jag har pratat med expert där jag köpte det men dom säger att det är helt normalt att bilden blir sämre, tycker ändå det är extremt mycket. Det ser ut som döda pixlar men när man tar av skyddet är skärmen helt klar. Hade tagit en bild om jag hade en annan kamera än mobilens med mig.

Permalänk
Skrivet av S_Z:

Då anser jag personligen det mycket värre att betala 5k för en telefon och så köra ett plastskydd som förstör touch-känslan, vilket är en viktig del i mina ögon. Körde med det något vecka precis efter jag hade fått min innan jag slet av det för att jag hatade känslan mot skärmen. Inget slår rent glas. Skall till mycket innan glaset repas om man är normalt försiktig.

Jag är med dig.
Plastfilm är onödigt.

Har haft min desire HD i snart 2 år och har fortfarande inga synliga repor på skärmen när den är igång.
När den är avstängd går det att se några SMÅ repor i vissa vinklar, inte annars.
Bortkastade 200 kronor.

Som du säger, det förstör touch-känslan.
Kompisen som kör med plastfilm på samma mobil, det känns ju förfan som den är slöare bara pga filmen.

Skal går dock bra att ha men eftersom min mobil är i metall klarar den stötar bra, det är inte plast som spricker.
Har några skråmor på baksidan, men vad förväntar man sig efter 2 års användande och x antal tappningar i backen.

Skrivet av Holzzt:

Vad du än gör köp inte copters skärmskydd till S3an, det blir tusentals små svarta prickar på skärmen. Jag har pratat med expert där jag köpte det men dom säger att det är helt normalt att bilden blir sämre, tycker ändå det är extremt mycket. Det ser ut som döda pixlar men när man tar av skyddet är skärmen helt klar. Hade tagit en bild om jag hade en annan kamera än mobilens med mig.

Ska man ha skärmskydd ska det vara Zagg, utan tvekan det bästa. Kostar lite mer men man får valuta för den summan.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk

Någon som provat någon utav dom båda varianterna ifrån Otterbox ?
Otterbox Defender
Otterbox Commuter

Visa signatur

GD65-Gaming Z97 | Samsung 840 Pro | Corsair Vengeance Pro 1866MHz 16GB | Corsair AX760 Platinum | Noctua NH-U14S | i7 4770K | EVGA 780 Ti | Fractal R4 | BenQ XL2430T | Win10 64

Permalänk
Medlem

och så var det där med repor..., hade min s3a i bröstfickan på jackan, hade haft den nyss uppe och använt och kom ut från butiken och såg att min tvärbana som jag skulle åka med kom inrullandes och började då halvspringa lite sista biten för att hinna med, när jag nästan är framme så hör jag nått som slår i marken bredvid mig och kollar, min telefon som hoppat ur och givetvis landat med displayen nedåt och glidit lite på displayen, hade flipcover på men som vanligt så hade man max otur..., så har en del "små" repor i displayen, syns mest när telefonen är avstängd eller mörka partier när får man annat lyse på mobilen, känner lite gran att jag nog har 1 lite djupare, kollat på att byta displayen men kostar ju runt 2 lax och få det fixat, plus att man skall skicka iväg telefonen med posten till billigaste stället jag hittade, så har googlat lite gran osv men finns så många olika svar på hur man fixar repor, fick tips av en kompis om att teknikmagasinet hade nått medel men läste på deras sida att det ej rekommenderades för touch/pek skärmar, sen autosol för plast, men autosol tror jag inte kommer ge tillbaka glansen i skärmen utan att den kommer bli lite matt vilket man inte vill, några förslag på vad man kan göra eller är det bara bita i det sura och byta displayen?

Permalänk

Köpte ett flipcover till min S3a, är riktigt snyggt faktiskt, dock skulle jag önskat att det låg bättre på baksidan när man fällt bort det för att använda telefonen, ligger lite som en ramp på baksidan istället för att ligga platt mot batteriluckan, vilket gör det lite jobbigt att hålla telefonen med, skulle varit mycket bättre om man kunnat ta av de helt (Man får en ny batterilucka som de sitter på, så man måste ta av hela batteriluckan för att få av det, så inget man vill göra så fort man ska använda telefonen.

Dock mycket bättre än att ha plastfilm på skärmen som helt förstör känslan på skärmen, antingen ska man ha flip cover eller inget skärmskydd alls imo. Plastfilm känns lite som när alla köpte sina snygga iPod nanos för några år sen, och hade nästan centimetertjocka siliconskydd på dem som fick dem att se ut som gråa betongblock, som dessutom kändes helt vidriga att använda.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av soprano:

och så var det där med repor..., hade min s3a i bröstfickan på jackan, hade haft den nyss uppe och använt och kom ut från butiken och såg att min tvärbana som jag skulle åka med kom inrullandes och började då halvspringa lite sista biten för att hinna med, när jag nästan är framme så hör jag nått som slår i marken bredvid mig och kollar, min telefon som hoppat ur och givetvis landat med displayen nedåt och glidit lite på displayen, hade flipcover på men som vanligt så hade man max otur..., så har en del "små" repor i displayen, syns mest när telefonen är avstängd eller mörka partier när får man annat lyse på mobilen, känner lite gran att jag nog har 1 lite djupare, kollat på att byta displayen men kostar ju runt 2 lax och få det fixat, plus att man skall skicka iväg telefonen med posten till billigaste stället jag hittade, så har googlat lite gran osv men finns så många olika svar på hur man fixar repor, fick tips av en kompis om att teknikmagasinet hade nått medel men läste på deras sida att det ej rekommenderades för touch/pek skärmar, sen autosol för plast, men autosol tror jag inte kommer ge tillbaka glansen i skärmen utan att den kommer bli lite matt vilket man inte vill, några förslag på vad man kan göra eller är det bara bita i det sura och byta displayen?

Tur att du bor i Stockholm. Går att fixa ny skärm för 500 spänn, Samsung själva som har skrivit detta:
http://m.facebook.com/photo.php?fbid=443102519073169&id=16888...

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Tur att du bor i Stockholm. Går att fixa ny skärm för 500 spänn, Samsung själva som har skrivit detta:
http://m.facebook.com/photo.php?fbid=443102519073169&id=16888...

åh, vilken tur jag har ändå, för 500kr byter jag skärmen istället för att hålla på med medel osv, tack så jättemycket för den länken

Permalänk
Medlem

Lite sand i fickan och du kommer troligen ha repor på din skärm. Nycklar och mynt är inte ett problem, sandkorn är en helt annan femma. Om du inte tycker att det förstör känslan så skaffa ett skärmskydd.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Lite sand i fickan och du kommer troligen ha repor på din skärm. Nycklar och mynt är inte ett problem, sandkorn är en helt annan femma. Om du inte tycker att det förstör känslan så skaffa ett skärmskydd.

vilket är bästa skärmskyddet då?, jag har känt på många och får en känsla av segt gummi typ eller vad man skall beskriva, förstör känslan helt, känns nästan äckligt att använda på, hade iphone 4 förut och hade ett jättebra skydd på den, som inte kändes alls, men finns inte till samsung, bara Iphone...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Valiumballong:

Lite sand i fickan och du kommer troligen ha repor på din skärm. Nycklar och mynt är inte ett problem, sandkorn är en helt annan femma. Om du inte tycker att det förstör känslan så skaffa ett skärmskydd.

Håller med, många tror gorillaglas is da shit, men i verkligheten tål det ingenting när det gäller slipande material.

Skrivet av soprano:

vilket är bästa skärmskyddet då?, jag har känt på många och får en känsla av segt gummi typ eller vad man skall beskriva, förstör känslan helt, känns nästan äckligt att använda på, hade iphone 4 förut och hade ett jättebra skydd på den, som inte kändes alls, men finns inte till samsung, bara Iphone...

Jag kör på dom riktigt billiga skärmskydden från tex ebay. Visst håller dom inte lika länge men känslan är så mycket bättre än tex. invisible sheild.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av amius:

Blev en repa i min hur enkelt som helst. Kanske slitstarkt vid tryck och sprickor men repor är inget problem. Har heller ingen aning var repan kommit från då jag alltid har den i en tom ficka, och det är ingen fis-repa utan en repa som man ser och känner mycket.

Glaset på GS3 repas hur lätt som helst. Enorm skillnad från Lumia 800 som faktiskt har ett tåligt glas.

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Min Desire, 2 år drygt och inga repor, S3.. fixade en repa i helgen, förmodligen sand i en ficka, verkar inte lika tåligt som min desire..repmässigt då,. meeen byter väl glas vid tillfälle, varför köpa en S3 med najs bild och sedan klistra på en kondom så den ser ut som en gammal mobira cityman 300..

Permalänk
Skrivet av NiV3Rt:

Glaset på GS3 repas hur lätt som helst. Enorm skillnad från Lumia 800 som faktiskt har ett tåligt glas.

Vet du hur det är i jämförelse till SGS2? För min SGS2 använde jag i över ett år och tappade den ett par gånger, hade aldrig något skydd eller liknande, och har än idag bara några små små report

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk