Permalänk

En Enkel anonym chatt

http://ezchat.dyndns.org
Ja, jag vet att jag har gjort många chatter, men här är en till!
Kan vara seg, pga mitt internet.
(Kan inte köpa host eftersom jag bara är 13 och inte har kreditkort ^^)
Edit: EJ KOMPITABEL MED INTERNET EXPLORER (jquery uppdaterar inte chatten)

Visa signatur

Nuvarande dator:Amd 8core 3.5ghz, GTX 780, 8gb ram
Gammal dator (nuvarande server):Amd 4core 4ghz (o 3.7ghz), GTX 580, 16gb ram
Jag har hållit på med html,php,css,js i 2 år nu, samt fl studio i 2 år.

Permalänk
Medlem

Får man fråga hur du gjorde den? Hehe är inte så insatt i programmering och sånt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: intel core i5-2500K @ 4.5 GHz GPU: AMD 280x Moderkort: MSI P67A-C45 B3 RAM: 8gb Corsair XMS3 1600 MHz SSD: Intel 520 120gb, Samsung 830 120gb HDD: random 1tb, random 320gb PSU: Corsair TX 650W V2 80+ Chassi: Cooler Master HAF 912.

Permalänk
Skrivet av HDkenna:

Får man fråga hur du gjorde den? Hehe är inte så insatt i programmering och sånt

Skickades från m.sweclockers.com

Ganska enkelt, lite php och mysql och ett jquery script, mysql bara sätter in det man skrivit i en data bas, sen tar den ut allt. så användarna kan se

Visa signatur

Nuvarande dator:Amd 8core 3.5ghz, GTX 780, 8gb ram
Gammal dator (nuvarande server):Amd 4core 4ghz (o 3.7ghz), GTX 580, 16gb ram
Jag har hållit på med html,php,css,js i 2 år nu, samt fl studio i 2 år.

Permalänk
99:e percentilen

Anonym? Du skriver ut hela IP-adressen utom de två sista siffrorna.

Dessutom, texten är centrerad! Big no-no!! Ta och fixa till designen också. På tok för stor text, och färgerna passar inte ihop. Att du överhuvudtaget kan skapa en fungerande chatt är dock coolt!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Skulle ju vara kul med mobilstöd, men jaja.
Annars har du gjort ett jättebra jobb!
Är själv lite intresserad av webbdesign och skapande, men jag är inte på din nivå än...
Är själv snart också 13, så det är ju kul.

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem

Skulle du kanske vilja dela med dig utav koden? Är rätt nyfiken på att se hur du gjort allt.

Permalänk
Avstängd

Node.js med socket.io is the shit för chat!

Visa signatur

Student, Webbutvecklare, Dj - Macbook Air i7
Nexus 7: Paranoid - 4.2.1 - M-Kernel - (500/700 GPU/LP) -200mv UV

Permalänk
Medlem

Skulle jag göra en realtidschatt så skulle jag inte spara det i en databas.
Håll allt i minnet och ta bort det som är x minuter gammalt men behåll minst y och max z antal poster. Där y är antalet poster som man kan se på en gång och z är maximal av vad minnet klarar av eller köra på x antal minuter. Gärna göra det dynamiskt beroende på hur mycket minne som ens lista tar upp.
Push-notifieringar till alla klienter.
Sidan borde inte laddas om när man postar.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk

Hörre ni alla "know-it-all's", killen(?) är 13 år.
Visst är det inte det ultimata sättet att göra det på, men när jag var 13 satt jag och pillade i frontpage.
Så, respekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yxskaftet:

Visst är det inte det ultimata sättet att göra det på, men när jag var 13 satt jag och pillade i frontpage.
Så, respekt.

Hördu du, vi vet inte inget om denna person, dom som skrev här gav bara den person tips och inget mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yxskaftet:

Så, respekt.

Så för att han är 13 år ska han inte få utvecklas?
Utan vi ska bara säga "åååå, wow det kunde inte jag när jag var 13. fett bra för din ålder!" eller?

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk

Precis vad jag ville få fram, är man 13 år ska man inte längre få utvecklas.
Personligen så skulle en klapp på axeln eller ett litet "bra jobbat" få mig att vilja fortsätta och vilja lära mig mer, utvecklas.
De två inläggen ovanför mitt första var tydligen mer motiverande för att lära sig mer och utvecklas.
Tycker själv inte att det var realistiska rekommendationer men får väl omformulera mig då, för att ge tips och att stödja framtida utveckling.
TS: Fel fel fel! Det du borde ha gjort är att installera node.js. Bygga en egen webbserver. Göra den kompatibel med WebSocket, alternativt använda lämpligt plugin. Pusha meddelanden till klienter.

Bättre?

Permalänk
Medlem

Var lite smått intresserad av programmering och design när jag var 13 sådär men nu är det mer hårdvara i huvudet på mig
Lycka till med chatten.

Permalänk
Medlem

När jag var 13 så hade vi lektioner i hur man skrev på skrivmaskin.

Visa signatur

Senior

Permalänk
Medlem
Skrivet av borrarensson:

http://ezchat.dyndns.org
Ja, jag vet att jag har gjort många chatter, men här är en till!
Kan vara seg, pga mitt internet.
(Kan inte köpa host eftersom jag bara är 13 och inte har kreditkort ^^)
Edit: EJ KOMPITABEL MED INTERNET EXPLORER (jquery uppdaterar inte chatten)

Kanske inte tänkt att jag ska kunna ta bort andras poster ^^
Tror det var nån med liknande IP.

Permalänk
Medlem

Det är jättebra att du utvecklar applikationer och lär dig, men jag vill bara säga att du inte ska förvänta dig att folk kommer att använda dem.

Dessutom så är anledningen att det inte fungerar i IE att du inte har definerat ditt type på ditt javascript.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yxskaftet:

Precis vad jag ville få fram, är man 13 år ska man inte längre få utvecklas.
Personligen så skulle en klapp på axeln eller ett litet "bra jobbat" få mig att vilja fortsätta och vilja lära mig mer, utvecklas.
De två inläggen ovanför mitt första var tydligen mer motiverande för att lära sig mer och utvecklas.
Tycker själv inte att det var realistiska rekommendationer men får väl omformulera mig då, för att ge tips och att stödja framtida utveckling.
TS: Fel fel fel! Det du borde ha gjort är att installera node.js. Bygga en egen webbserver. Göra den kompatibel med WebSocket, alternativt använda lämpligt plugin. Pusha meddelanden till klienter.

Bättre?

Nej. Deras inlägg var bättre, de gav tips på två förbättringar till nästa chatt. De sa inte att hans sätt var dåligt och fel, de berätta att det fanns ett bättre sätt. Jag tycker inte att det är samma sak som att säga att han har gjort fel.

Det finns inte så mycket annat han kan förbättra i chatten, där han lär sig något nytt och utvecklas. Visst kan man säga att han borde göra en finare design och använda mer AJAX, men det är ju saker han redan kan, inget som kommer få honom att utvecklas.

TS: Nice chat! Men det du borde göra till nästa chatt är att lära dig node.js (javascript med fler funktioner). Då slipper du använda PHP och databaser samt så kommer chatten blir snabbare. Det finns massa guider för att komma igång med node.js.

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.