Permalänk

Söker Gaming tangentbord

Sorry ifall det finns en sådan här tråd nånstans på forumet, men dock så hittade jag ingen.
Som titeln säger så söker jag efter ett gaming tangentbord. Har kollat en hel del på Logitech G19 och liknande eftersom detta märket har hållit för mig i alla år och har även testat på andra märken o fått erfarenhet av dom.

Så mina "krav" är juh att det är bakgrundsbelyst (hellst så att det går byta färger) behöver ej vara mekaniskt heller, den ska ha lite roliga finesser vilket jag älskar att sitta och pilla och modda med, men det ska även funka! Spelar väll mestadels League of Legends om detta skulle vara till någon nytta.

Min uppsättning är en Logitech G400 mus, SteelSeries musmatta, Razer Carcharias headset och en Toshiba Qosimo lappis, så nu vill jag ha ett härligt tangentbord ochså!

Min budget börjar väll på 650 kr kan nog gå upp 400 kr till om det verkligen skulle vara ett tangentbord jag gillar!

Tacksam för många bra svar!

PS: Bara att fråga ifall det är något ni undrar över

Visa signatur

Moderkort: Asus CG-8350, Intel i7-3770, Asus Nvidia GeForce 660 Ti 3 GB, 1 TB hårddisk, 12 GB DDR3
Skärm: BenQ XL2411T Tangentbord: SteelSeries 6GV2 Mus: SteelSeries Sensei Pro Fnatic Edition Musmatta: SteelSeries 4HD Headset: SteelSeries 7H Fnatic Edition Ratt: Logitech Driving Force GT

Permalänk
Medlem

689kr - kör på detta atm:
https://www.inet.se/produkt/6101691/qpad-mk-50-gaming-mechani...

helt fantastisk mekanisk tangentbord. bruna switchar, simple design och ser bra ut! mekaniska switchar är helt enkelt att föredra, oavsett gaming eller inte.

Visa signatur

Asus P8Z77-V LK | Intel i5 3570k | Corsair 8GB 1600Mhz | Samsung 840 Pro 246Gb + 3x 1Tb Samsung F3 | 970 Strix | Corsair 860i

Ljud: audio-technica ATH-a2000X | O2+ODAC

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/produkt/6101697/cooler-master-storm-quick...
https://www.inet.se/produkt/6101698/cooler-master-storm-quick...

Bättre kvalitet är svårt att hitta (särskilt för det priset), det är samma tangentbord som ett filco bara att det är mer branding på det vilket borde säga mycket.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Kartago bör förstöras

Permalänk

Säger som demnok, QPAD mk-50 är som en dröm dock ingen bakgrundsbelysning men mekaniskt är riktigt nice

Om inte annat skulle jag ta mk-85, som jag har. bakgrundsbelysning, mjukvara så du kan programmera om hela tagenbordet å spara det i massa profiler, samt gaming mode som stänger av Windows knappen!! Gött som få

Permalänk
Medlem

Tycker inte du ska ta qpad... Inte bra kvalité, Största problemet enligt mig är stabilisatorn. Quickfire Rapid är det bästa du kan få tag på just nu för det priset.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4, Moderkort: AsRock Z77 Pro4, PSU: Antec VP650PM 650W, CPU: Intel Core i5 3570K @ 4.3Ghz, HDD: 500GB Western Digital Caviar Green 3,5, SSD: Samsung 840 Pro Series 128GB, OS: Windows 7 Ultimate 64 Bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av TittaEnGet:

Säger som demnok, QPAD mk-50 är som en dröm dock ingen bakgrundsbelysning men mekaniskt är riktigt nice

Om inte annat skulle jag ta mk-85, som jag har. bakgrundsbelysning, mjukvara så du kan programmera om hela tagenbordet å spara det i massa profiler, samt gaming mode som stänger av Windows knappen!! Gött som få

Vill man kunna stänga av windowsknappen kan du lika gärna köpa ett G800V.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk

Hmmm... Har fått bra svar, men jag tror inte att det är direkt något av dessa som skulle passa riktigt mig, men kanske! Inte testat dessa ännu så.
Samt att om det är mekaniska så ska dom inte låta allt för mycket eftersom tjejen går i skola och ska upp tidigt då jag spelar en del när hon gått o lagt sig.
Jag ska absolut kika mer på era förslag som hittils har kommit in till mig!

Men mer förslag skulle uppskattas!

Visa signatur

Moderkort: Asus CG-8350, Intel i7-3770, Asus Nvidia GeForce 660 Ti 3 GB, 1 TB hårddisk, 12 GB DDR3
Skärm: BenQ XL2411T Tangentbord: SteelSeries 6GV2 Mus: SteelSeries Sensei Pro Fnatic Edition Musmatta: SteelSeries 4HD Headset: SteelSeries 7H Fnatic Edition Ratt: Logitech Driving Force GT

Permalänk
Medlem

Razer Black Widow Ultimate eller vanlig om du inte vill ha backlighting. Älskar mitt men inte för de som inte tycker om CHerry MX Blue.

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk

Hittade nu även "Ducky" tangentbord som tydligen ska vara väldigt bra, dock har jag ingen erfarenhet av detta företaget alls :S nån som har det kan juh självklart skriva lite här och förklara va det är samt om det är något o satsa på ens.

Sen glömde jag även skriva en sak innan med, detta gäller mekaniska knappar, vilken färg borde jag välja ? Har aldrig ens använt mig av ett mekaniskt, endast testat lite genom ett hål i nån kartong vilket knappast är samma sak. Men jag borde juh få köpa ett tangentbord och testa det och byta in det igen om det inte passar mig..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalle_Finnen:

Hittade nu även "Ducky" tangentbord som tydligen ska vara väldigt bra, dock har jag ingen erfarenhet av detta företaget alls :S nån som har det kan juh självklart skriva lite här och förklara va det är samt om det är något o satsa på ens.

Sen glömde jag även skriva en sak innan med, detta gäller mekaniska knappar, vilken färg borde jag välja ? Har aldrig ens använt mig av ett mekaniskt, endast testat lite genom ett hål i nån kartong vilket knappast är samma sak. Men jag borde juh få köpa ett tangentbord och testa det och byta in det igen om det inte passar mig..

Ducky är bra tengentbord, det är bättre kvalite än qpad Har själv ett ducky shine och rekommenderar det.
Det bästa du kan göra är att gå till butik och känna efter

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4, Moderkort: AsRock Z77 Pro4, PSU: Antec VP650PM 650W, CPU: Intel Core i5 3570K @ 4.3Ghz, HDD: 500GB Western Digital Caviar Green 3,5, SSD: Samsung 840 Pro Series 128GB, OS: Windows 7 Ultimate 64 Bit

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Kalle_Finnen:

Läs guiden som är i min signatur så får du en hel del matnyttig information om de olika switcharna.

Jag skulle inte rekommendera Qpad, Ducky däremot skulle jag rekommendera.

Och vill du ha ett tyst tangentbord så rekommenderar jag svarta eller röda switchar beroende på vilket motstånd du vill ha i switcharna, sedan köper du till ett par röda sånna här så kommer tangentbordet vara lika tyst som vilket som helst, och du kommer kunna spela hela natten lång om det är så att tjejen din sover.

Permalänk

Har haft både QPAD mk-80 och mk-85. Kan rekommendera båda! Men mk-85an är mer nice då jag föredrar röda switchar.

Permalänk
Skrivet av Red110:

Ducky är bra tengentbord, det är bättre kvalite än qpad Har själv ett ducky shine och rekommenderar det.
Det bästa du kan göra är att gå till butik och känna efter

Okey! Får nog fara in till Inet och kika lite på ett sådant tangentbord! Hade nämligen aldrig hört talas om det märket innan ens så det kändes bäst att fråga här!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av huttala:

Läs guiden som är i min signatur så får du en hel del matnyttig information om de olika switcharna.

Jag skulle inte rekommendera Qpad, Ducky däremot skulle jag rekommendera.

Och vill du ha ett tyst tangentbord så rekommenderar jag svarta eller röda switchar beroende på vilket motstånd du vill ha i switcharna, sedan köper du till ett par röda sånna här så kommer tangentbordet vara lika tyst som vilket som helst, och du kommer kunna spela hela natten lång om det är så att tjejen din sover.

Ska allt kolla igenom detta! samt finns det såna ringar för hela tangentbordet? ;D kommer nog bli lagom dyrt isf o.o

Visa signatur

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Kalle_Finnen:

Ska allt kolla igenom detta! samt finns det såna ringar för hela tangentbordet? ;D kommer nog bli lagom dyrt isf o.o

Ett "paket" är till för hela tangentbordet. Det jobbiga med de där är ju att man måste plocka loss varje tangent och sätta dig dem. Men det är ju bara en gång du behöver göra det, och när man fått in snitsen så är det inte speciellt jobbigt heller.

Permalänk
Skrivet av huttala:

Ett "paket" är till för hela tangentbordet. Det jobbiga med de där är ju att man måste plocka loss varje tangent och sätta dig dem. Men det är ju bara en gång du behöver göra det, och när man fått in snitsen så är det inte speciellt jobbigt heller.

Haha true Får allt gå runt o kika på fler mekaniska tangentbord

Visa signatur