Vad stör du dig på i WoW?

Permalänk
Medlem

Det som stör mig mest är inte spelet i sig utan folket som spelar. Det råder en äcklig besserwisser-attityd och spydighet som jag aldrig har sett maken till! Jag och mina bekanta har alltid varit extrema World of Warcraft-nördar, och med tiden blev vi äckligt bra på spelet.

Hamnade vi i en grupp med människor gav vi gärna råd utan att se ner på någon. Och det mottogs alltid på två sätt:

"Fck u ? lol i own un00b" eller "Oh, okay! Gonna try that out! :)".

Samtidigt, när någon är ny, osäker och inte har dålig attityd är de bättre spelarna sällan sjyssta nog att förklara - även om det inte krävs mycket - och svarar istället med "kick this scrub nub mothafaaaakaaahhh lol".

Mitt tålamod har också en gräns, och visst finns det totalidioter som aldrig kan lära sig de enklaste saker. Och visst ragar jag över sånt ibland - men då får de minsann springa i elden bra mycket.

World of Warcraft är ett kul spel. Det är bara den totala avsaknaden av solidaritet och förståelse som gör det till en tråkig plats.

Permalänk
Medlem

Fick lite lägre FPS nu efter Mop Patchen -.-

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk

Att allt blir enklare och enklare för varje patch.
Behovet och känslan att döda slutbossen på hc avtar drastiskt när man redan gjort alla bossar i lfr medans man lagade mat ute i köket :S
Jag har spelat wow nonstop i 6 år (som minst 3 raider x4 timmar i veckan) och guilden nu rankad top 50 i europa.
Hela den sociala känslan har bleknat om man jämför med äldre expansioner.
Mop blir grymt kul för morsan som lullar runt i wow och blir överlycklig när hon får fina nya stavar och pets men mop känns redan gammalt för min del.
Kan dock tänka mig att det kan vara riktigt roligt för nya spelare

Visa signatur

5800X3D / Corsair 2X16GB 3600Mhz / 970 Evo / RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterForce / Lian Li O11 Dynamic Evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av j0ckeeh:

Fick lite lägre FPS nu efter Mop Patchen -.-

Testa uppdatera dina addons, dem brukar vara bovarna när det kommer nya patcher

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem

Det ända jag riktigt har stört mig på sen jag började med wow för ca 6 år sedan är attityden på folk,men sen 5.0.4 släpptes så är jag inte lika nöjd. Gillar verkligen inte account-wide achivements och mounts.

Visa signatur

Notebook: Macbook Pro 15'' Mid 2015 AMD M370X
För svar, citera relevant inlägg.

Permalänk
Medlem

Det som stört mig mig absolut mest - ända sedan öppna betan faktiskt - är att man straffas så hårt om man på en server spelar den mindre fraktionen. Det kan ta tid men på åtskilliga servrar har den mindre sidan dött ut helt och hållet pga detta. Silvermoon horde var den första som bet i gräset - sedan följdes det av Maghteridon Alliance. Och de har följts av åtskilliga fler.

Blizzards attityd till detta har varit minst sagt vidrig, de har oftast inte velat kännas vid det överhuvudtaget eller så har de trott att "cross-server" har varit lösningen på alla problem. Och det har det inte varit på långa vägar. Det har varit sorgligt att se så många guilds kollapsa - helt enkelt för att det inte har funnits spelare att rekrytera när populationen på servern stadigt krympt.

Hade fraktionerna varit jämnstarka så hade många av de förändringar som tog livet av världs-PvP aldrig behövts införas, såsom arenor - dishonor kills, mass spawning av höglvl vakter etc.

Visa signatur

AMD Ryzen R7 3800x, XFX rx 480 4 Gb, AX370-Gaming K3, 16 Gb Corsair DDR4 3000M, Seasonic Prime 750W Platinum, Seagate Barracuda 7200.12, Fractal Design Core 3500: OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Startade upp mitt konto i helgen efter ca ett års uppehåll och det jag stör mig grymt mycket på nu är att man endast kan loota den senaste mobben som man dödat...

Inget mer questande genom att AoEa en massa mobbs längre då...

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Skrivet av sQuille:

Startade upp mitt konto i helgen efter ca ett års uppehåll och det jag stör mig grymt mycket på nu är att man endast kan loota den senaste mobben som man dödat...

Inget mer questande genom att AoEa en massa mobbs längre då...

Tror det är AOE looting nu. Så du behöver bara loota ett monster sen får du alla grejor från dom andra med.

Permalänk
Medlem

Det jag stör mig på -efter att ha kommit tillbaka efter 2 års uppehåll - är att spelet har blivit så hub-aktigt. Alla sitter i städerna och väntar på att bli taleportad till instance/raid. Ingen är ute i världen och härjar. Spelet är typ dött.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Dagens ilandsproblem men det som stör mig just nu är, då jag är kass på pvp och vill ha lite koll på om jag ensam i zonen utöver "fienden", är att jag inte får upp de som lirar på min sida när jag kör /who efter crosserver om de är från annan server.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Det jag stör mig mest på är att de fucking delar ut epics gratis. tycker att dom borde skippa hela jävla systemet med justice points så man får hålla sig till att geara i instancer/raids som det ska vara.
Extra irriterande är det när man lyckats cleara en hel raid och tycker sig ha bra grejer. så kommer nästa raid och helt plötsligt blir gearen du kämpat för tillgängligt både via drops i de nya hcs som kommer (iaf när de gällde cataclysm) och justice points. Och ännu värre de poängen du får ifrån raids och daily hc, som ger dig loot motsvarande den NYA raiden.

Det jag stör mig näst mest på är det DPS krav folk har, istället för fokus på taktik och CC och långsamma pulls ska man helt plötsligt pulla hela världen och AOEa och pumpa dps nonstopp för att vara en bra spelare.
Men visst, man behöver inte ha extremt låg för det men saknar CC-tiden

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av astrob0y:

Det jag stör mig på -efter att ha kommit tillbaka efter 2 års uppehåll - är att spelet har blivit så hub-aktigt. Alla sitter i städerna och väntar på att bli taleportad till instance/raid. Ingen är ute i världen och härjar. Spelet är typ dött.

Dock tog dom bort mass summon så nu måste du röra på dig annars kommer du ingenstans och i MoP i början finns inte flying så det är awsome.

Men jag HATAR att det finns epics i 5 man HC etc, det borde BARA finns EPICXZor items i HC / Hardmode raids.

Så att innebörden att ha epic som typ i vanilla när man såg någon med full T2 och bara OMG fy fan va coolt gear.

Nu så kollar alla bara itemlvl +achiv + spec har du 1 fel glyph så dissar dom dig typ.

Eller att du socketar 1 item fel, dom borde ta bort sockets och bara ha enchanting och så borde dom nerfa lvl 1-85 scaling med gear då min lvl 80 mage kan göra 120k Burst dps som fire i ICC på tex rotface och sen stanna på 70-85k end phase (Balanserat NOOT !)

Och så borde dom fixa low lvl BGs då det är helt broken för att tex hunter dödar alla och rogues som vanligt.

Jag har redan gjort kanske 20-35 posts på forumet om vad blizzard borde hotfixa / ändra, för atm är spelet helt jävla f*cking broken.

Så seeya out in WoW !!!! MoP here i come !

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av sQuille:

Startade upp mitt konto i helgen efter ca ett års uppehåll och det jag stör mig grymt mycket på nu är att man endast kan loota den senaste mobben som man dödat...

Inget mer questande genom att AoEa en massa mobbs längre då...

Precis som nån mer sa är det aoe-looting nu. Testa döda bara en och loota jämfört med att döda tio mobs innan du lootar. I senare fallet ser du att mängden loot/guld du får är större då du lootar alla kroppar inom en vis radie med bara ett klick.
En bra funktion som underlättar mycket tycker jag.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Håller med.
I TBC var man tvungen att följa 'vägen' du pratar om.
Kara, Gruul, Mag, Tk, SSC, MH, BT, SWP.

Detta gjorde att alla guilder kunde progressa framåt.
Dåliga guilder tog sig inte dit av en enkel anledning - DE VAR INTE TILLRÄCKLIGT BRA.
Endgame SKA vara svårt - och det är endast personerna som är determinerade nog som ska 'farma' topgrejerna.

I tbc var du allt som oftast en utav de få (inte i slutet av tbc) när du stod med din ZA björn och 4 delar t6.
Folk såg upp till dig, det fanns en strävan att helt enkelt vara bäst.

Var du som ensam spelare tillräckligt duktig kunde du komma in i topguilderna också.

Utöver detta gjorde ju även badgesystemet på den tiden att det var värt att gå tillbaka och köra Kara, gruul osv.
Vilket är bra.

Sen gillade jag Quel Danas dailiesen också

TBC <3

Jag har tänkt och diskuterat med en nära vän många gånger om vad vi faktiskt gillande med Wow, båda han och jag slutade lira ca 2 månader efter Cataclysm släpptes.

Mycket av det du säger ovan stämmer överens med vad vi gillade med Wow. Att man som spelare hade en strävan efter något, och att attityden på spelare generellt var bättre på TBC tiden.
Nu vill jag vara tydlig med att varken han eller jag såg och upplevde Sunwell t.ex. Men bara vetenskapen om att de fanns där och att du behövde anstränga dig som spelare för att uppleva raid content var en BRA SAK.

Jag känner att spelet var mer seriöst på den tiden, epics var EPICS, loren var verkligen den episka Wow LOREN, det fanns inte särskilt mycket instant telporteringar tvärs och kors över världen, och framför allt hade dom inte tryckt in en jävla massa grejer som inte alls har med Wow loren att göra typ racerbil mounts etc.

Allt det här plus det du listade ovan gör i min mening så sjukt mycket för atmosfären som spelet DÅ hade, och gör också att man tar spelet på större ALLVAR och respekterar slutprodukten.

Jag tappade respekten när WOTLK släpptes och man bekantat sig med det. Det var oerhört tydligt iomed WOTLK att Jeff Kapalan inte längre jobbade med Wow (tror han blev satt internt på Titan hos Blizz). För er som inte vet det så var Kapalan högst ansvarig till att TBC och ”vägen” som du beskriver ovan existerade. När Kapalan inte fick jobba med Wow längre var det tydligt att Blizz tog en annan väg och villa göra allt lätt-tillgängligt, samtidigt som dom trycka in så mycket random crap i spelet som inte hade någonting med Wow att göra för att attrahera fler mainstream spelare, och fördumma ner allt content med förklaringen ”hey-vi-la-faktiskt-xx-antal-resuser-och-pengar-internt-på-den-här-instansen-så-vi-vill-att-fler-ska-uppleva-den”.

Jag har funderat flera gånger på att återvända till Wow, men alltid analyserat fram att spelet helt enkelt inte är för mig längre.

Det finns en video på Youtube där en person förklarar lite vad jag försökt få fram ovan: LYSSNA SÄRSKILT PÅ ALLT HAN SÄGER OM TBC
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=8rd0-z...

Semi off topic – men både jag och min kompis från Wow fick vår ”fix” när vi upptäckte konsolspelet Demons Souls och sen även senare Dark Souls.
Atmosfär, seriöst, utmanade men ändå rättvist.

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Det jag stör mig på -efter att ha kommit tillbaka efter 2 års uppehåll - är att spelet har blivit så hub-aktigt. Alla sitter i städerna och väntar på att bli taleportad till instance/raid. Ingen är ute i världen och härjar. Spelet är typ dött.

"World" är mångt och mycket dött, ja. Riktigt riktigt tråkigt. Det sjuka är att blizzard hela tiden försvarar sina beslut som lett till detta. Att många uppskattar det och att feedback är överhängande positiv, vilket jag inte riktigt köper.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem

Att det crashar efter 5.0.4 patchen.

Permalänk
Medlem

Alla som beter sig som snorungar och kastar svordomar över allt och alla så fort något går fel.

Permalänk
Skrivet av GigaWing:

Det som stör mig mest är inte spelet i sig utan folket som spelar. Det råder en äcklig besserwisser-attityd och spydighet som jag aldrig har sett maken till! Jag och mina bekanta har alltid varit extrema World of Warcraft-nördar, och med tiden blev vi äckligt bra på spelet.

Hamnade vi i en grupp med människor gav vi gärna råd utan att se ner på någon. Och det mottogs alltid på två sätt:

"Fck u ? lol i own un00b" eller "Oh, okay! Gonna try that out! :)".

Samtidigt, när någon är ny, osäker och inte har dålig attityd är de bättre spelarna sällan sjyssta nog att förklara - även om det inte krävs mycket - och svarar istället med "kick this scrub nub mothafaaaakaaahhh lol".

Mitt tålamod har också en gräns, och visst finns det totalidioter som aldrig kan lära sig de enklaste saker. Och visst ragar jag över sånt ibland - men då får de minsann springa i elden bra mycket.

World of Warcraft är ett kul spel. Det är bara den totala avsaknaden av solidaritet och förståelse som gör det till en tråkig plats.

Spela HoN, LoL eller DotA i en vecka, och du kommer tro att du har kommit till himmelen när du snackar med folk i WoW

Permalänk

Frost mage när de gäller classer. Annars ser jag inget större fel på spelet!Har dock spelat i 2år nu så har inte så stor erfarenhet av TBC,Wotlk. Men spelet fungerar och njuter sålänge man inte har hög MS

Permalänk
Medlem

att fpsen har blivit 50% sämre efter 5.0.4 patchen

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av GigaWing:

Det som stör mig mest är inte spelet i sig utan folket som spelar. Det råder en äcklig besserwisser-attityd och spydighet som jag aldrig har sett maken till! Jag och mina bekanta har alltid varit extrema World of Warcraft-nördar, och med tiden blev vi äckligt bra på spelet.

Hamnade vi i en grupp med människor gav vi gärna råd utan att se ner på någon. Och det mottogs alltid på två sätt:

"Fck u ? lol i own un00b" eller "Oh, okay! Gonna try that out! :)".

Samtidigt, när någon är ny, osäker och inte har dålig attityd är de bättre spelarna sällan sjyssta nog att förklara - även om det inte krävs mycket - och svarar istället med "kick this scrub nub mothafaaaakaaahhh lol".

Mitt tålamod har också en gräns, och visst finns det totalidioter som aldrig kan lära sig de enklaste saker. Och visst ragar jag över sånt ibland - men då får de minsann springa i elden bra mycket.

World of Warcraft är ett kul spel. Det är bara den totala avsaknaden av solidaritet och förståelse som gör det till en tråkig plats.

Det du beskriver är inget som är unikt för wow. Det är anonymiteten som gör att människor i ett visst åldersspann beter sig illa på internet överhuvudtaget. Ta bort anonymiteten (självklart hypotetiskt) så ska du få se vad många som skulle bocka och buga och va artiga.

Visa signatur

Stuff

Permalänk
Skrivet av luddev:

Det du beskriver är inget som är unikt för wow. Det är anonymiteten som gör att människor i ett visst åldersspann beter sig illa på internet överhuvudtaget. Ta bort anonymiteten (självklart hypotetiskt) så ska du få se vad många som skulle bocka och buga och va artiga.

Normal person+anonymity+audience= Total Dickwad Detta stämmer tyvärr allt för ofta när det gäller människor, och internet/datorspel är ju ett ställa där dessa faktorer uppfylls. Precis som du säger är det nog anonymiteten som är problemet, skulle folk på forum/ i spel interagera med folk direkt istället hade deras beteende i 90% av fallen varit helt annorlunda.

Dock måste jag säga att min upplevelse av folk i wow generellt sett varit övervägande positiv under de år jag spelat, visst man har nog blivit lite härdad mot äggen och en viss "immunitet" har utvecklats, men de flesta vet hur man uppför sig och är inte otrevliga. Kör man 5 manna med randoms t.ex är det undantag att jag stöter på någon som är riktigt otrevlig, sen en fördel är att börja runnen med positiv attityd, t.ex hälsa på alla i stället för att bara sätta igång och inte säga något.

Berömma folk för saker de gör bra i första hand är också en huvudregel i livet som i högsta grad gäller datorspel, det tenderar att ta fram folks positiva attityd i motsats till när man tillrättavisar, då går folk på defensiven och kan "degenerera" i sitt beteende Och en till grej, låt dig aldrig dras ner i ditt beteende när folk är ägg, att möta idioti med idioti leder aldrig till något bra. Visst man får kämpa ibland för att lyckas, men det är det värt 100 gånger om!

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk

Alla som tror det är acceptabelt att bete sig som en jävla idiot bara för att det är ny expansion.

Vet inte hur många gånger spelare med flit har följt efter mig och väntat på att kunna stjäla questitems/mobs som jag clearat fram till.

Är det helst plötsligt okej för "att alla andra gör det"? NEJ!

Permalänk

Allt är för lätt.
Simple as that.

Visa signatur
Permalänk

hur får ja bort dougen finder?

Visa signatur

Intel i5 4670K -> Antec Kühler 620 | Asus Z87 Pro | Corsair XMS3 4x2Gb 1600Mhz | 2x Gigabyte WF 670 2GB SLI | XFX PRO 850W | Samsung 830 256 GB | 2 st WD caviar black 640 GB | NZXT phantom vit | Acer 23,6" LCD GD245HQAbid + Nvidia 3D vision

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrheadbanger:

hur får ja bort dougen finder?

Tippex på skärmen?

Permalänk
Medlem

Saknar det lite mer komplexa?

Systemet nu med glyphs/talents osv så har man inte lika mycket val(även om man inte hade så mycket mer innan heller)
Sen saknar jag den gamla goda tiden när det krävdes att man arbetade tillsamans i guilden inför raids.

Jag minns när vi hade folk som sprang runt och herbade osv innan raids, craftade pots och annat åt guild medlemmarna.
Warlocks var tvungna att fixa Soul Shards, och shamans Ankh. alla klasser hade väl någon speciell item för Raid buff också.

Och inte nog med det, på den tiden var man även tvungen att skaffa resistance gear.

WOW har blivit så casual att det är äckligt.
och attityden i wow har aldrig varit sämre.
Vilket gör att även jag lackar. Kickar folk från grupper dirr om jag kan, om det är någon som är omöjlig att arbeta med.
(tex kaxxar, gör inte det den ska eller needar allt den ser)

Permalänk
Medlem

Som många säger så är det spelarna som är värst. Kaxiga småungar utan kompisar irl är lätt att föreställa sig. Nej, får rekommendera EVE online istället. De där pro leet 1337 wow-kidsen stänger av utan att ens förstått UI't.

Permalänk

Har spelet lirat MoP nu sedan dagen det kom ut, och måste säga att världen i sig är bättre enligt mig. Gillar dock inte vad dom har gjort med vissa klasser.
Hunters: Tagit bort min req yard för att använda sina attacker, va är det liksom. Det var hela prylen för mig som spelar Feral. Fanns ingen roligare än att jaga en hunter.
Shamans: Fuckat upp med totems. Används inte på samma sätt som i Cata

Sen spec trädet är ju helt värdelöst. Hur du än klickar i dina specs, så blir det bra. Du kan vara blind men ändå specca bra.
Cross-realm är också något jag stör mig så hårt på.
Allt detta med Dailys, det är inte World of Warcraft, Det är World of Dailys. Så inga gratis epic längre. Man får jobba lite för det i alla fall. Skönt i sig
Och så klart, folk är fortfarande otrevliga i BGs och randoms.
Men MoP är helt klart roligare än Cata. Och står fast vid att bästa expansion jag spelade, är WotLK.

Visa signatur

Deadsith: Disc/Holy Priest | Haikeiki: MM/BM Hunter | Garridel: Frost/Arcane mage (Main) | Turák: Resto Druid

Permalänk
Medlem

För mycket dailys i MoP imo. Annars är det nog bättre än vad cata var.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080