Datorn hamnar i något begränsat läge?
Tjena SWEC
i7 920 @ 3,5
6950 flashat
8 gb corsair
520w cooler master
intel ssd 120 gb
"Datorn/internet har börjat krångla något djävulsk sedan igår natt!
Internet begränsas helt random och helt plötsligt vid olika situationer som inte har med varann att göra. Tex. jag sitter och pratar med polare på TeamSpeak.
Helt plötsligt blir datorn fruktansvärt långsam.. Går in på Chrome.. allt jag får upp efter ett tag tuggandes:
Den här webbsidan är inte tillgänglig
Det går inte att hitta servern på www.sweclockers.com eftersom DNS-sökningen misslyckades. DNS är den webbtjänst som översätter en webbplats namn till dess Internetadress. Felet beror vanligtvis på att det inte finns någon anslutning till Internet eller att nätverket inte konfigurerats på rätt sätt. Det kan också orsakas av att en DNS-server inte svarar eller av att en brandvägg hindrar Google Chrome från att ansluta till nätverket.
tillslut blir alla hemsidor så. Skype loggas ut. Origin hamnar i offline-läge men spotify går att spela musik på tex.. Polarna snackar fortfarande i teamspeak..
och internet visar full kapacitet. Datorvärdena ser bra ut. Inga nya processer som tar kraft.. eller minne som saknas.. men får 30 fps i counter strike.... på en online server fast att jag inte har någon anslutning hävdar chrome etc..
Sen bah! Pang! Allt är tillbaka i vanlig ordning och datorn rullar felfritt.
Ett annat senario.. start MOHW, leker lite i Guns section.. bang... spelet kraschar.. origin är i offline.. samma bullshit i webbläsaren men teamspeak rullar, skype rullar och spotify rullar.. men det tar typ en kvart att starta en .exe fil.. drar ut och in internetkabeln lite snabbt.. problemet löst..
Va är det som sker!!! Snälla hjälp!
Har gjort virussökning utan resultat.
MVH