iPhone 4S $- byta skärm ?

Permalänk

iPhone 4S $- byta skärm ?

Hej, råkat krossa skärmen på min iphone 4s och har lite panik. Jag reser bort om 3 och en halv dag och måste ha den fixad tills dess. Kollat runt överallt och ingen kan laga utan bara byta ut telefonen för ca 3.000 vilket jsg inte har råd med just nu och den är bara ca 3 månader gammal. Vet ni vart det är möjligt att byta bara skärm ? tack.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Adam Mcintosh

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jag lämnade iväg min telefon till lokala telefonfixaren, han bytte skärm på 20 minuter och jag fick ge en femhundring för besväret. Helt klart värt. Jag tror inte han satte på sånt där fint Gorilla-glas men den funkar i alla flal

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Skrivet av Printscreen:

Jag lämnade iväg min telefon till lokala telefonfixaren, han bytte skärm på 20 minuter och jag fick ge en femhundring för besväret. Helt klart värt. Jag tror inte han satte på sånt där fint Gorilla-glas men den funkar i alla flal

vad är lokala telefonfixaren

Visa signatur

Adam Mcintosh

Permalänk

Det dräller av annonser på blocket. Jag pysslade själv med det för att dryga ut studiemedlen när jag pluggade. Jag har några displayer kvar om du vill ge dig på operationen på egen hand. Med en bra guide (ifixit.com) är det inte så svårt bara man tar sig lite extra tid de första gångerna.

Visa signatur

"If we weren't supposed to eat animals, They wouldn't be made out of meat"

Permalänk
Skrivet av BelGustav:

Det dräller av annonser på blocket. Jag pysslade själv med det för att dryga ut studiemedlen när jag pluggade. Jag har några displayer kvar om du vill ge dig på operationen på egen hand. Med en bra guide (ifixit.com) är det inte så svårt bara man tar sig lite extra tid de första gångerna.

är det riktigt Iphone glas eller billig kopia

Visa signatur

Adam Mcintosh

Permalänk
Medlem

Såvitt jag vet så finns bara kopior på glaset att köpa. Du kan inte köpa originaldelar. Vill du ha original så får du lämna in den till Apple och då kostar det såklart bra mycket mer.

Permalänk

Själva glaset verkar vara av samma kvalité. Skärmen är däremot inte av samma höga kvalité. Lite sämre färger samt ljusläckage.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Såvitt jag vet så finns
bara kopior på glaset att köpa. Du kan inte köpa originaldelar. Vill du ha original så får du lämna in den till Apple och då kostar det såklart bra mycket mer.

okej

Visa signatur

Adam Mcintosh

Permalänk
Skrivet av BelGustav:

Själva glaset verkar vara av samma kvalité. Skärmen är däremot inte av samma höga kvalité. Lite sämre färger samt ljusläckage.

okeej, kan ta mig en funderare

Visa signatur

Adam Mcintosh

Permalänk

Å andra sidan verkar färgerna skilja sig något mellan olika originalskärmar också. Ljusläckaget är däremot något som verkar vara exklusivt för kopiorna. Därmed inte sagt att det förekommer på alla exemplar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ingen drulledel på hemförsäkringen?
Finns tydligen vissa IF försäkringar som inte har självrisk på drullen.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Enl §9 i reglerna - all försäljning ska ske i Marknad.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Skrivet av Adammcintosh:

vad är lokala telefonfixaren

Lokal butik som reparerar mobiltelefoner, finns massa olika så är ett samlingsuttryck för olika bolag som reparerar mobiltelefoner.

Skrivet av BelGustav:

Lite risk med det bara om det blir andra fel på den efteråt med tanke på att den är 3 månader gammal. Att lämna in den ökar chansen för att garantin ska gälla även efter skärmbytet...

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)