Permalänk
Medlem
Skrivet av kastrix:

Kan man testa en månad gratis utan att betala någonting och sedan radera sitt kontokort från deras system?

jo det var väl en månad gratis nu? har du spotify så är det kostnadsfritt året ut!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av kastrix:

Kan man testa en månad gratis utan att betala någonting och sedan radera sitt kontokort från deras system?

Det är bara att stänga av sin prenumeration om man inte vill fortsätta. Anledningen till att de måste ha kontokortet är ju för att de använder sig av löpande betalningar, precis som t.ex Spotify.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Hur får man gratis året ut med Spotyify?

Visa signatur

Gigabyte M32U , AMD Ryzen 9 5900X , ASUS GeForce RTX3080TI TUF GAMING OC , Corsair iCUE 5000X RGB Midi Tower , ASUS ROG Strix X570-F GAMING , Corsair MP600 PRO 1TB M.2 , Samsung 860 EVO 4 TB , Corsair RM850x, 850W Vit PSU , Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 32GB , Corsair iCUE H100i ELITE CAPELLIX White , Win 10

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Shooto Great:

Hur får man gratis året ut med Spotyify?

Det gäller inte längre; https://signup.netflix.com/?mqso=80036256&bt=6&locale=sv-SE

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Gillar det. Känns smidigt och för mig duglig kvalitet.
Visst är det synd att det inte har det allra färskaste, men det finns mycket äldre som är bra som man har missat, eller kan slötitta på igen. En hundring för att slippa tanka ned grejer och fylla upp mina diskar känns ändå ganska praktiskt.

Sedan får man ju se om man vill fortsätta efter att man kikat klart på det man vill eller om man ska avsluta. Hur som, praktiskt och smidigt.

Dock, nån som vet hur man stänger av att den börjar visa nästa avsnitt automatiskt? Har en tendens att kunna somna in till saker...

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Hur står sig Netflix mot Viaplay ? nån som har jämfört filmer/serier och kvalite ?

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Nightcrawl:

Dock, nån som vet hur man stänger av att den börjar visa nästa avsnitt automatiskt? Har en tendens att kunna somna in till saker...

Efter två eller tre avsnitt kommer det upp en ruta som frågar "Tittar du fortfarande på Serie X?". Så den spelar inte in infinitum bara för du somnar framför TVn.

EDIT: Nu snackar jag förvisso om PS3-klienten, men jag gissar att det är nåt liknande på de andra.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Efter två eller tre avsnitt kommer det upp en ruta som frågar "Tittar du fortfarande på Serie X?". Så den spelar inte in infinitum bara för du somnar framför TVn.

EDIT: Nu snackar jag förvisso om PS3-klienten, men jag gissar att det är nåt liknande på de andra.

på appletv spelar den inte automatiskt nästa avsnitt utan man måste backa ut och välja nästa avsnitt.

Det är faktiskt lättare att använda netflix på PS3 jämfört med AppleTV, vilket är lite förvånande. Tycker nog att klienten är lite bättre på PS3an, enda negativa är gul text.

fördelen med AppleTV är att den är så mycket lättare att ta med sig om man ska iväg på någonstans.

Permalänk
Skrivet av cokeman 1337:

Hur står sig Netflix mot Viaplay ? nån som har jämfört filmer/serier och kvalite ?

Viaplay suger

Nej, jag vet inte. Provade Viaplay på min Samsung TV får något halvår sedan och vi såg väl kanske tre eller fyra program innan vi gav upp. Dålig kvalitet och ännu dåligare utval, men jag funderade hela tiden på om det var pga att man inte fick deras fullständiga bibliotek på deras TV app.

Skrivet av dammskog:

på appletv spelar den inte automatiskt nästa avsnitt utan man måste backa ut och välja nästa avsnitt.

Xbox visar heller inte automatiskt nästa, det väljer det dock i listan så man behöver bara trycka OK för att starta, något min son tydligen har lärt sig de senaste dagarna

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk

Nån som vet om man tar 1 månad live guld på xbox och laddar hem Netflix kommer man då fortfarande kunna se Netflix när guld kontot tagit slut och man enbart kör silver som är gratis ?

Vet iallafall att man måste ha guld för att ladda ner själva programmet.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av cokeman 1337:

Nån som vet om man tar 1 månad live guld på xbox och laddar hem Netflix kommer man då fortfarande kunna se Netflix när guld kontot tagit slut och man enbart kör silver som är gratis ?

Vet iallafall att man måste ha guld för att ladda ner själva programmet.

Utan att ha någon som helst erfarenhet utav Xbox, så skulle jag säga att man inte borde kunna fortsätta se Netflix utan guld, om det krävs guld för att hämta programmet.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Newklear:

Utan att ha någon som helst erfarenhet utav Xbox, så skulle jag säga att man inte borde kunna fortsätta se Netflix utan guld, om det krävs guld för att hämta programmet.

Precis. Man får möjligheten att köpa Gold eller logga in med en Gold profil när man startar Netflix.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem

tycker det är rätt risigt av microsoft att kräva guld för att kunna köra netflix-appen, jag menar, är ju inte som att jag på något sätt får mervärde på min xbox för att jag använder en helt annan leverantörs produkt eller att de tillför något! kan jag lika gärna använda någon annan produkt jag äger för att se på netflix istället

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Mekarawr:

tycker det är rätt risigt av microsoft att kräva guld för att kunna köra netflix-appen, jag menar, är ju inte som att jag på något sätt får mervärde på min xbox för att jag använder en helt annan leverantörs produkt eller att de tillför något! kan jag lika gärna använda någon annan produkt jag äger för att se på netflix istället

PS3 > XBOX360

Let the flaming begin!

Nä, men kräver de inte guld för alla onlinetjänster?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Newklear:

PS3 > XBOX360

Let the flaming begin!

Nä, men kräver de inte guld för alla onlinetjänster?

Mer eller mindre. Ett fåtal tjänster fungerar ändå, f.ex. BBC's iPlayer. Personligen tycker jag inte det är något problem då jag ändå har Gold, och det är ju inte precis som att det kostar skjortan heller. Saknar dock XBL Family abonnemang i Sverige :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Efter två eller tre avsnitt kommer det upp en ruta som frågar "Tittar du fortfarande på Serie X?". Så den spelar inte in infinitum bara för du somnar framför TVn.

EDIT: Nu snackar jag förvisso om PS3-klienten, men jag gissar att det är nåt liknande på de andra.

Jo det har jag ju upptäckt. Däremot så är det ju jobbigt att behöva gå tillbaka 2-3 avsnitt och försöka lista ut i vilken det var man var vaken och registrerade det man såg. Hade möjligheten att stänga av att den automatiskt byter så hade det ju bl.a. löst detta.

Sedan är det dock riktigt nice i andra sammanhang att det faktiskt byter automatiskt också. Men som sagt, valmöjligheten skadar inte.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Idag fick jag hem min apple-tv men har inte hunnit unboxa den helt än

snabb fråga.. behöver man göra en massa inställningar, eller kommer den fungera direkt med netflix installerat?

lirar den bra med wpa-skyddade wifi-nät (det vi kör hemma) eller måste jag in i routern och konfigurera om?

Permalänk
Medlem

Fråga till er med win 8 och gtx 6xx kort!

Jag kör windows 8 och gtx 670, netflix fungerar utan problem i webläsaren men om jag startar metro-appen för netflix så klagar den på drivrutinerna för grafikkortet. Vill helst inte nergradera från mina beta drivers, så jag frågar er om ni har samma problem istället

Permalänk
Skrivet av Mahti:

Fråga till er med win 8 och gtx 6xx kort!

Jag kör windows 8 och gtx 670, netflix fungerar utan problem i webläsaren men om jag startar metro-appen för netflix så klagar den på drivrutinerna för grafikkortet. Vill helst inte nergradera från mina beta drivers, så jag frågar er om ni har samma problem istället

Kör två 2560x1440 skärmar på ett GT640 kort, så inte precis det du frågade om men fungerar finfint för mig. Uppdaterade till sista officiella Nvidia drivare för någon vecka sedan.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem
Skrivet av najkks:

Idag fick jag hem min apple-tv men har inte hunnit unboxa den helt än

snabb fråga.. behöver man göra en massa inställningar, eller kommer den fungera direkt med netflix installerat?

lirar den bra med wpa-skyddade wifi-nät (det vi kör hemma) eller måste jag in i routern och konfigurera om?

Förutom att koppla upp Apple-tv mot ditt nätverk och logga in med ditt itunes-konto så behöver du inte göra mer.
Netflix dyker upp automatiskt

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem

Om man nu ska aktivera fler enheter, så hur får man fram koden på mobilappen (android). Om jag loggar normalt sett så kan jag ju titta film på mobilen eller datorn. Men om man ska registrera någon enhet, hur får man som sagt fram koden? Tänker då på mobilen. I inställningar hittar jag ju bara allternativet enbart wifi och logga ut.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk

Upptäckte precis någonting väldigt intressant.

Jag provar på Netflix och har hittils bara tittat på PC:n men startade nyss min 360-konsol för att uppdatera den inför Halo 4. Provade även Netflix på Xboxen för att jämföra och till min stora förvåning fanns det hur många HD-filmer och serier som helst på 360:n.

Jag startade samma avsnitt av How I met your mother på PC:n och på 360:n för att jämföra och det stämmer att det var HD-kvalitet när jag tittade på Xboxen men max 480p när jag tittade på PC:n.

Jag har bara stött på några enstaka filmer i PC-klienten som fanns i HD, Scream var en av dem, men Matrix-filmerna, Breaking Bad, Madagascar och väldigt mycket annat fanns i HD på Xboxen men inte för PC.

Är det här gjort flit eller är det något som kommer litet senare även till PC?

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Är på min gratismånad inu. Har hittat ett par serier och några gamla godingar till filmer som jag har sett. Men eftersom utbudet är så begränsat så får man ju skaffa resten av säsongerna "på annat sätt".
Tror inte jag kommer fortsätta betala för det tyvärr.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

kommer inte heller fortsätta efter nyår.
läste någonstans att t.ex nya bondfilmen, den kommer om ca 2år till streaming tjänster.

känns lite sådär.
Just nu kollar jag på diverse dokumentärer där annars så används det inte alls.
i början var det riktigt najs, men snabbt vände det tyvärr.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marquzz:

Klarar alla "SMART-TV" brandade Samsung att köra Netflix direkt i TV'n? Har alla samma mjukvara eller har de dyrare "bättre och fler" funktioner? Försökte hitta info på Netflix.se men den sidan verkar inte riktigt färdig.

Vilken typ av uppkoppling behövs, idag har jag 10mbit från Comhem, räcker det?

Har inte fått det att fungera på min 6 serie

Skrivet av Ollebro:

Testkört nu på morgonen, det är trevligt. Bildkvaliten är jämförbar med den på youtube i 720p. Jag testkörde på Android, iPad, Windows och PS3. PS3 var klart överlägsen då bilden var bäst och man fick 5.1 ljud, något man inte ens fick i Windows versionen, dock var menysystemet klart jobbigast att navigera med en PS3 kontroller. Det fanns dock en lösning till det, när jag kickade igång Netflix på iPaden samtidigt som det var igång på PS3an kunde jag välja filmer/Serier på iPaden och att de skulle spelas upp på PS3an istället för på iPaden, jävligt smidigt. Ännu bättre blev det när jag upptäckte att man faktiskt kan titta på en sak på iPaden och en annan på PS3an/datorn samtidigt vilket betyder att man kan ha ett konto för hela familjen.

Android appen var så jävla dålig att jag bara tycker man skall undvika den, långsam, lågupplöst och extremt oprecis, man fick trycka bredvid element på skärmen för att något skulle ske men för det mesta fungerade inte knapparna alls. Jävla skit app helt enkelt.

Om nu utbudet bara utökas kommer jag helt klart börja använda Netflix.

Hur fick du detta att fungera på PS3an? Får inte till det på min. Går in via webläsaren. Finns det någon "app" eller dyl?

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Något som jag tycker är lite tråkigt, tittar på t.ex shrek filmerna osv, dom måste ju vara på eng tal, sen ville ja ha svensk text...men icke finns ingen som helst sub att välja.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocklets:

Har inte fått det att fungera på min 6 serie

Hur fick du detta att fungera på PS3an? Får inte till det på min. Går in via webläsaren. Finns det någon "app" eller dyl?

det bör ha kommit upp en app automatiskt i XMB på samma ställe där Mubi och Viaplay finns

annars testa att söka efter netflix i psn store

fast om du har hackat din PS3a så kanske det inte syns/fungerar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocklets:

Har inte fått det att fungera på min 6 serie

Hur fick du detta att fungera på PS3an? Får inte till det på min. Går in via webläsaren. Finns det någon "app" eller dyl?

uppdaterat ditt ps3 ?
ska finns i menyn video eller vad det nu var.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Kollade igår och mycket riktigt, där fanns det. Bara jag som missat att det låg där.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Vet inte om det redan har postats, men tillägget Media Hint till Chrome och Firefox ger dig tillgång till hela det amerikanska utbudet av filmer och serier. https://mediahint.com/