Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem

Jaa jag såg det nu. Trist. Man vill ju ha fyr-jävel-G för latencyn och det avlastade nätet om inte annat.

http://www.youtube.com/watch?v=4AUlT2EZKHs

Permalänk
Skrivet av Dejavo:

Blev mer taggad av engadgets recension.

Är lite förbryllad över hur mycket de olika operatörernas erbjudanden verkar skilja sig. Det känns som om jag missar nåt.
För att få 10gig surf inkl mobil 24 månaders bindning:

Telia: 599kr/månad. Det är Telias maxade abonnemang.
Tele 2: 564kr/månad. Maxade abonnemanget igen.
Halebop: 479kr/månad. Rubbet + 10gig-varianten.
Tre: 299kr/månad. Detta är Tre's standardvariant för surf.

Notera att ingen operatörs billigaste abonnemang (0.5gig surf hos Telia som sämst) ger ett lägre pris än 10gb hos Tre. Har jag missat nåt? Det känns så.

Själv förhandsbokade jag hos 3.

399 KR POT abb. Där ingår 2 GB surf iof bara 16Mbit's surf. Hastigheten spelar mig inte så stor roll. Om man vissa månader behöver mer surf kan man addera detta enkelt typ 10GB kostade 159 kr. Dessa pengar dras av från 399kr. Vi har i familjen ett abb med TRE familj och sedan har jag 3 vänner 69 på mitt vilket innebär att alla samtal till fast linje och till TRE's nät endast har uppkopplings avgift. Samtal till familjemedlemmar kostar inget alls. Så när 3 vänner är avdraget så har jag 330 kvar att antingen disponera på extra surf eller ringa upp. Här skulle man kunna lägga till 3telenor 3telia och 3tele2, då skulle jag ha 123 kr att spendera på bara uppkopplings avgifter och extra surf.

Helt okej för mig i alla fall.

Svart blev förhandsbokningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av larsaunitz:

Själv förhandsbokade jag hos 3.

399 KR POT abb. Där ingår 2 GB surf iof bara 16Mbit's surf. Hastigheten spelar mig inte så stor roll. Om man vissa månader behöver mer surf kan man addera detta enkelt typ 10GB kostade 159 kr. Dessa pengar dras av från 399kr. Vi har i familjen ett abb med TRE familj och sedan har jag 3 vänner 69 på mitt vilket innebär att alla samtal till fast linje och till TRE's nät endast har uppkopplings avgift. Samtal till familjemedlemmar kostar inget alls. Så när 3 vänner är avdraget så har jag 330 kvar att antingen disponera på extra surf eller ringa upp. Här skulle man kunna lägga till 3telenor 3telia och 3tele2, då skulle jag ha 123 kr att spendera på bara uppkopplings avgifter och extra surf.

Helt okej för mig i alla fall.

Svart blev förhandsbokningen.

Tyvärr så är det bara 5GB som surf Max innehåller nu om man ska lägga på det i Potten. Om du vill ha 10GB så måste du välja Surf från början.

Själv tog jag Halebop Hallå 10GB 0,99 + 0.19kr/min, 369kr. Okey att det är dyrare än Tre's 299kr . Men jag ville byta operatör pga av täckningen. IP-telefoni ingår inte i 3's abonnemang heller.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Skrivet av Maysay:

Tyvärr så är det bara 5GB som surf Max innehåller nu om man ska lägga på det i Potten. Om du vill ha 10GB så måste du välja Surf från början.

Själv tog jag Halebop Hallå 10GB 0,99 + 0.19kr/min, 369kr. Okey att det är dyrare än Tre's 299kr . Men jag ville byta operatör pga av täckningen. IP-telefoni ingår inte i 3's abonnemang heller.

Inte vad jag såg, försäljaren visade kostnaderna. Alltså jag har 2GB i abonnemanget, når jag taket på 2 GB kan jag lägga till 1GB för 29kr, 5GB 89kr och 10GB 159. Dock så höjs inte surfhastigheten. Surf MAX har 32Mbit istället för 16Mbit som jag får. PÅ detta sätt kan jag styra mina 399 kr mer än om jag väljer Surf MAX för 149kr av dom 399. Normalt kostar 2 GB surf 89 kr men dom ingår som sagt.

Enligt dokumentet som han visade dras ökningen av från POT'en. Sommar månaderna surfar jag mer kanske tillochmed mer än 10 GB då är det bara att slänga på lite mer GB just den månaden.

Försäljaren visade sina interna dokument. Jag hoppas att det stämmer det han visade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av larsaunitz:

Inte vad jag såg, försäljaren visade kostnaderna. Alltså jag har 2GB i abonnemanget, når jag taket på 2 GB kan jag lägga till 1GB för 29kr, 5GB 89kr och 10GB 159. Dock så höjs inte surfhastigheten. Surf MAX har 32Mbit istället för 16Mbit som jag får. PÅ detta sätt kan jag styra mina 399 kr mer än om jag väljer Surf MAX för 149kr av dom 399. Normalt kostar 2 GB surf 89 kr men dom ingår som sagt.

Enligt dokumentet som han visade dras ökningen av från POT'en. Sommar månaderna surfar jag mer kanske tillochmed mer än 10 GB då är det bara att slänga på lite mer GB just den månaden.

Försäljaren visade sina interna dokument. Jag hoppas att det stämmer det han visade.

Okey? För på hemsidan står det:
Det här får du med 3Mobilsurf Max
Topphastighet: 32 Mbit/s
All datatrafik inom Sverige ingår, inklusive IP-telefoni (vilket är konstigt??)
5 GB data per månad. Därefter begränsas hastigheten till 64 kbit/s under resterande del av kalendermånaden.

När man ska lägga in en beställning i Potten. Allt är jäkligt lurigt.

Om man väljer 299kr surfet (10GB) så står det *Datatrafik inom Sverige ingår. IP-telefoni ingår inte. Du kan fortsätta surfa utan extra kostnad även om du överstiger gränsen, men då med sänkt hastighet.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

Permalänk
Skrivet av Maysay:

Skrivet av Maysay:

Okey? För på hemsidan står det:
Det här får du med 3Mobilsurf Max
Topphastighet: 32 Mbit/s
All datatrafik inom Sverige ingår, inklusive IP-telefoni
5 GB data per månad. Därefter begränsas hastigheten till 64 kbit/s under resterande del av kalendermånaden.

När man ska lägga in en beställning i Potten. Allt är jäkligt lurigt.

Man skall tydligen få ett SMS vad jag förstod, när man nått sin månads kvot. Som sagt jag vet inte riktigt hur än då jag inte fått telefonen man kan naturligtvis skippa att köpa till mer och surf vidare på 64 kbit/s, jag kommer att lägga till dom månaderna jag bottnar mina 2GB.

Permalänk

http://www.tre.se/Global/2012/Prislistor/Privat/Prislista%20P...

Sök i dokumentet på 159 så kommer du till vad jag pratar om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av larsaunitz:

Man skall tydligen få ett SMS vad jag förstod, när man nått sin månads kvot. Som sagt jag vet inte riktigt hur än då jag inte fått telefonen man kan naturligtvis skippa att köpa till mer och surf vidare på 64 kbit/s, jag kommer att lägga till dom månaderna jag bottnar mina 2GB.

Jo. Förstår inte varför de ska ge olika uppgifter hela tiden. Nu förlorade de mig som kund mycket pga av att det stod 5GB i potten och täckningen. Visst jag skulle kunnat ta Surf 299 + 3 Vänner (49) 348SEK, uppkoppling avgift 0.69kr.

Fast nu valde jag istället Halebop Hallå 10GB, 369SEK 019 + 0.99 uppkoppling avgift, pga av täckningen. Vilket jag tyckte var värt 20SEK extra. + att jag kan gå upp till 4G om jag skulle vilja.

Skrivet av larsaunitz:

http://www.tre.se/Global/2012/Prislistor/Privat/Prislista%20P...

Sök i dokumentet på 159 så kommer du till vad jag pratar om.

AH, extra data på det visset. Då förstår jag. Gäller att köpa i början av månaden då: "Överskjutande datavolym överförs inte till nästa månad utan nollställs vid kalendermånadsskifte."

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Maysay:

Jo. Förstår inte varför de ska ge olika uppgifter hela tiden. Nu förlorade de mig som kund mycket pga av att det stod 5GB i potten och täckningen. Visst jag skulle kunnat ta Surf 299 + 3 Vänner (49) 348SEK, uppkoppling avgift 0.69kr.

Fast nu valde jag istället Halebop Hallå 10GB, 369SEK 019 + 0.99 uppkoppling avgift, pga av täckningen. Vilket jag tyckte var värt 20SEK extra. + att jag kan gå upp till 4G om jag skulle vilja.

AH, extra data på det visset. Då förstår jag. Gäller att köpa i början av månaden då: "Överskjutande datavolym överförs inte till nästa månad utan nollställs vid kalendermånadsskifte."

Kostar telefonen något i ditt fall? När man väljer som jag gjorde betalar jag inget för telefonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av larsaunitz:

Kostar telefonen något i ditt fall? När man väljer som jag gjorde betalar jag inget för telefonen.

Nej, telefonen kostade inget. Jag kunde ha köpt den för 408kr kontant och haft abonnemanget på 349 istället för 369. Men valde att betala av mer i månaden istället och få den gratis.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Nej, telefonen kostade inget. Jag kunde ha köpt den för 408kr kontant och haft abonnemanget på 349 istället för 369. Men valde att betala av mer i månaden istället och få den gratis.

Hur är den då gratis?

Permalänk
Medlem
Skrivet av careface:

Hur är den då gratis?

Jo, jag vet. Jag orkade bara inte ändra meningen Och eftersom han skrev "kostar telefonen något" så tänkte jag i dessa banor också.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hjälp! Beställt den gula 920, men börjar tveka nu :/ "kameran = sådär" "tung och klumpig" bättre alternativ?
Ta mig tillbaka till 920! Övertala mig! Visst är det en grym telefon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tacomix:

Hjälp! Beställt den gula 920, men börjar tveka nu :/ "kameran = sådär" "tung och klumpig" bättre alternativ?

De är alla bra fånar, men L920 är lite extra! Samt att du måste ju bara ha en! Att ta perfekt video/bilder i skymning/natt är faktiskt ett bra argument. Direkt sync med alla dina w8 desktop dokument och bilder, samt alla spännande nya appar som är på väg!
Eller så tar du en dyr iTråkig 5 och sitter där ensam med små låsta gamla ikoner, utan vare sig w8 eller trådlös laddning när alla dina kompisar har en 920 och har jättekul med sin kamera och nya OS.

Visst kan du vänta till efterföljaren till 920 också, men då är du ju utan!

Visa signatur

"Obi-Wan: Luke, you will find that many of the truths we cling to depend greatly on our own point of view."
— Return of the Jedi
So help spread Dogecoin Many world. Such address: D6wTiKAD9hbVcgRgML687jvj2KiqAbiaUR
So good Much deed! ( Currently: Very few DOGEcoins donated ) even few deeds can be good!

Permalänk
Proffsmobbare

Roligt utbud på färger, men jag saknar brun personligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tacomix:

Men vi har ju redan faställt att den inte är "Tung och Klumpig", Den är redig och stabil, som en jeep, "Its a Tank", Tank=Bra

Men lyssna inte på bara mig,
Hoppa till 03:30
http://www.youtube.com/watch?v=HnjYG7o87qg&sns=em

Och om du fortfarande är velande så har vi alla andra fördelar med 920.
http://www.youtube.com/watch?v=tdV8m...e_gdata_player

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tacomix:

Kameran är fortfarande toppklass även i dagsljus. Det är lite oskarpt när man zoomar in till 100% och börjar pixelskåda. Förhoppningsvis kommer den lilla svagheten att åtgärdas i en mjukvaruuppdatering. Enligt testare från Engadget så var bilderna bättre när de testade kameran i Finland i September, det är ett tecken på att den lilla oskarpheten i dagsljus kommer kunna fixas med en uppdatering.

När det gäller situationer med dåligt ljus och video så är L920 mycket bättre än konkurrenterna.

Angående vikten så är tror jag att det är rätt så naturligt att de flesta reagerar på att den är tung. Den väger ju trots allt ca 40-50 g mer än de flesta telefoner, så det är ju ett förståeligt första intryck. Men hur mycket är 40-50 g egentligen? Nu har jag inte hållit i telefonen, men jag har svårt att föreställa mig att man inte vänjer sig vid vikten.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk

Jag var och kände på Galaxy Note 2 igår och den väger ju typ lika mycket, märkte inte överhuvudtaget ju. Tror inte att vikten är nåt problem, det kan ju vara positivt också för man känner ju att man har mobilen med sig. ofta blir jag lite orolig att jag ska ha glömt mobilen nånstans när jag är ute eftersom jag inte känner den i fickan!

Permalänk
Skrivet av careface:

Hur är den då gratis?

Vad jag menade var om den kostade avbetalning, om man väljer POT 299kr hos 3 måste man betal 69kr i avbetalning som du inte får använda. Om man istället väljer 399kr så får man använda hela beloppet alltså 30kr mer men man kan nyttja 100kr mer i abonnemanget.

Man går inget gratis inte ens av frugan

Permalänk

Nu har flera butiker på Prisjakt uppdaterat sina Lumia 920-datum till 28 och 30 november. Vad är det som händer egentligen? Hur är det början/mitten av november?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MojoGurra:

Nu har flera butiker på Prisjakt uppdaterat sina Lumia 920-datum till 28 och 30 november. Vad är det som händer egentligen? Hur är det början/mitten av november?

Ingen har någonsin lovat början/mitten november. De sa Europa den här helgen och sen i fler länder vartefter och det har de levt upp till.

Permalänk
Skrivet av Nisse-Tuta:

Ingen har någonsin lovat början/mitten november. De sa Europa den här helgen och sen i fler länder vartefter och det har de levt upp till.

FYI: Sverige ligger i Europa.

Och Telia har ju vecka 46 som säljstart. Varför skulle andra butiker ligga efter?

Permalänk
Skrivet av MojoGurra:

Och Telia har ju vecka 46 som säljstart. Varför skulle andra butiker ligga efter?

Dom sa dock inte Europa, utan "Dom här länderna i Europa", ej inräknat Sverige. Telia är väl lika bra på att gissa sig till releasedatum som folk på SweC.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av MojoGurra:

Genom att Telia är så stora så kan de ha förhandlat fram en tidig tilldelning. Minns att Nokia N8 hade Telia exklusivitet på en tid före alla andra.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av MojoGurra:

Kopierat från Telias hemsida:
Förköp din Nokia Lumia 920 redan idag, preliminär leverans vecka 48.

Permalänk

Nu gissar jag lite men ser inget konstigt med att butikerna ändrar sina datum, dom har sålt slut på första leveransen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av söderberg:

Nu gissar jag lite men ser inget konstigt med att butikerna ändrar sina datum, dom har sålt slut på första leveransen.

Frågan är ju då varför de ändrar datumet för de som redan beställt i så fall. Det tyder ju på att datumet då de förväntas få leveransen skjuts upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MojoGurra:

Jo det är klart jag vet.

Det jag säger är att de aldrig har lovats att Sverige ens ska få telefonen över huvud taget...Någonsin. (klart vi kommer få , försöker bara illustrera min poäng)

De sa Europa och den säljs nu i Europa så löftet är uppfyllt.
De presenterade en lista på länder som får den i November, Sverige är inte med så de kan ge oss den i Juli 2015 utan att ha ljugit för oss.
Vad butikerna säger är ju upp till dem, de hade väl indikationer som pekade på att de skulle få den, sen visade sig det inte stämma och då får de skjuta på det.

Vi får helt enkelt sitta still i kanoten.

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Pbv...

"This weekend". Så vart kan man beställa en telefon just idag? Funderar själv på att leta upp någon tysk sida och skicka efter precis som folk gjorde med Lumia 800.

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Skrivet av korreWorre:

https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Pbv...

"This weekend". Så vart kan man beställa en telefon just idag? Funderar själv på att leta upp någon tysk sida och skicka efter precis som folk gjorde med Lumia 800.

"Will start to go on sale", inte "All phones will be sold everywhere this coming weekend".

Angående Tyskland får du nog vänta tills immorn: http://wmpoweruser.com/nokia-announced-lumia-920-availability...

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*