Vilken telefon? Iphone 5 eller annan?
Hej alla glada!
Har sedan ca 15 månader tillbaka använt en Nexus S men den har nu slutat fungera, enl företaget som Tre skickade den till så är kretskortet vattenskadat.
Som planen ser ut nu så löser jag nog ut abonnemanget jag har nu vilket bör landa på ca 8*299=2400kr. Har dock inte säkra siffror så kundservice inte hade koll på någonting utan jag måste vänta till efter helgen. Letat efter ett fast pris abonnemang och hittat ett jag fastnat för: Tele2 Volym Hög Student (439kr/mån, fria sms/mms, fria samtal, fri surf 10GB). Den svåra frågan är då vilken telefon jag ska ta. Är sugen på en Iphone 5 då det finns bra mycket fler kvalitet spel/appar än vad det gör till Android. Har ej haft Iphone innan så kan bara basera min uppfattning på jämförelser med kompisars telefoner.
De flesta väljer mellan Iphone 5 och Samsung S3, men jag tycker att S3:an är på tok för stor och då spelar det ingen roll hur bra den är. Trots mina långa fingrar är jag fortfarande tjej med tjejhänder, jag är rädd för att den inte kommer ligga bra i handen på mig... Vad finns det för andra alternativ? Vill ej ha Windows phone, tycker Windows OS är grymt fult...
Kameran är inte så viktig! Klart att möjligheten att ta ok bilder är schysst men som den fotonörd jag är så är jag inte nöjd med annat är systemkamera.
Det jag är lite tveksam på är batteritiden. Iphone är väl inte kända för att kunna användas länge direkt. Hur länge räcker det egentligen? Klarar man sig en dag? Då jag nästan ständigt har tillgång till vägguttag så är det väl inte något enormt problem, men man vill ju ändå slippa ränna efter laddare hela tiden.
Ni som är mer insatta och teknikkunniga är jag, har ni några rekommendationer?