Funkar detta moderkort + nätagg?

Permalänk
Medlem

Funkar detta moderkort + nätagg?

Hola,

Har petat ihop ett htpc-paket nu, men vill bara dubbelkolla att allt lirar. Framför allt att nätagget räcker till (vilket jag tycker mej har läst till att det ska göra) och att det funkar med moderkortet.

Läste nånstans att nätagget har ATX20-utgång, men specen säger ju 20+4? Vilket borde funka bra med moderkortet?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2495257/htpc-2012-11-03-b

Några andra synpunkter på paketet? (Förutom att chassi saknas.)

Visa signatur

Projekt Rokushou: Intel i5 3570K : Asus P8H77-I : be quiet! Straight Power E9 480W 80+ Gold Modulärt : Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB : Noctua NH-U9B SE2 : Intel 520 SSD 120GB : Samsung Spinpoint F1 1TB

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

du får köpa ett nättagg som är för stationära datorer. vet inte om den kan ge tillräckligt med kraft för att ge ström till hela datorn.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Okej, jag hör vad du säger och jag har funderat lite själv.

En sån här borde fungera bättre. Den har en 24-pinnars ATX-kabel + en 4-pinnars 12V-kabel. Right?

http://mini-itx.se/picopsu150xtacdc12v10a120wadapter-p-816.html?cPath=76_147

Visa signatur

Projekt Rokushou: Intel i5 3570K : Asus P8H77-I : be quiet! Straight Power E9 480W 80+ Gold Modulärt : Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB : Noctua NH-U9B SE2 : Intel 520 SSD 120GB : Samsung Spinpoint F1 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av dinajel:

Okej, jag hör vad du säger och jag har funderat lite själv.

En sån här borde fungera bättre. Den har en 24-pinnars ATX-kabel + en 4-pinnars 12V-kabel. Right?

http://mini-itx.se/picopsu150xtacdc12v10a120wadapter-p-816.html?cPath=76_147

Ja, den borde har rätt kablar, och borde nog även räcka till wattmässigt (120w blir max, inte 150w). Däremot har jag läst på en hel del ställen att den picoPSUn är lite småjobbig på grund av sin (relativa) storlek. Den tar gärna i minnen, heatpipes osv. Så det säkraste är att försöka hitta någon som byggt med samma komponenter som man själv tänkt använda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaqob:

Ja, den borde har rätt kablar, och borde nog även räcka till wattmässigt (120w blir max, inte 150w). Däremot har jag läst på en hel del ställen att den picoPSUn är lite småjobbig på grund av sin (relativa) storlek. Den tar gärna i minnen, heatpipes osv. Så det säkraste är att försöka hitta någon som byggt med samma komponenter som man själv tänkt använda.

Intressant! Hittade faktiskt en kille med i princip samma nätagg (fast 160W - PicoPSU 160W-XT) och precis samma moderkort, och det verkar funka utan problem. Dock har han en annan kyllösning, men Noctuas nya låga kylare (som jag har valt) ska enligt dom själva inte skapa några problem med andra delar.

Så vad tror ni? Säkert att beställa?

Visa signatur