SweClockers drop!
Permalänk
Medlem

Tips på ny SSD

Hej, jag ska införskaffa mig en ny SSD mellan 120-128G i prisklassen 700-1000kr, vill inte ha någon jätte exklusiv SSD utan en som är billig men som fortfarande ger kvalité, och jag har riktigt usel koll på hårddiskar i nuläget därav tar jag hjälp av alla snälla personer här ute

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Samsung 830.

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk
Medlem

Jag hade nog valt en Intel 330. Det verkar som att Intel fick ordning på SF.

Läs tester!

Permalänk
Medlem

Intel 330 180gb får du för ca 1050kr

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1196156

Permalänk
Medlem

Samsung 830 128 gb är en riktigt bra ssd. Ligger under tusen lappen men du kan betala ca 500 kr till så får du en på 256 gb

Visa signatur

CPU: i7 4790k + Corsair H60 Moderkort: Asus maximus vii gene Grafikkort: Evga gtx 770 sc acx Ljudkort:Soundblaster z Nätaggregat: Fractal design newton r3 600w Chassi: Corsair 350d Ram: Corsair vengceance pro red 2X4GB SSD: Samsung 840 EVO 250GB HDD: Seagate barracuda 2TB Tangentbord: CM Storm ultimate Mus: Razer Deathadder Chromal Headset: Steelseries Siberia V2 Orange

Permalänk
Medlem

Hastigheten är inprincip densamma i de flesta ssd diskarna. Så jag skulle kört på intel eller samsung för dom känns ner stabila. Både intels 330 serie och samaungs 830 serie verkar passa dina behov. Kör på nån av dem

Permalänk

har ingen källa nu, men har inte intels 330 serie lite problem med livslängden just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lulzori:

Hej, jag ska införskaffa mig en ny SSD mellan 120-128G i prisklassen 700-1000kr, vill inte ha någon jätte exklusiv SSD utan en som är billig men som fortfarande ger kvalité, och jag har riktigt usel koll på hårddiskar i nuläget därav tar jag hjälp av alla snälla personer här ute

Tack på förhand

Denna köpte jag förra året och det är en bra SSD som kostade minst det dubbla för ett par månader sedan.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=750724
Eller denna http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=630675 jag har 2st 256Gb, mycket bra SSDn
Samsung och intel har jag inte provat.
Har ett par Corsair GT oxå men dom är dyrare...

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av deepforce:

har ingen källa nu, men har inte intels 330 serie lite problem med livslängden just nu?

Det är inte så att du tänker på 335? 330 använder inte den krympta processen.

Båda har tre års garanti.

Permalänk
Medlem

Beställde en samsung 830 igår och jag skulle satsa på den!

Visa signatur

Intel 2500k--Nvidia GTX 570--MSI P67A-C45 B3--Samsung 830 128gb--Fractal Design Define R4 Black Pearl--1tb seagate--Antec 650w--Cooler Master Hyper 212 evo

Permalänk
Medlem

Samsung 830, jag menar, 1 petabyte klarar den att skriva innan den ger sig!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar, jag har läst lite andra trådar och det verkar som för det mesta är det Samsung 830 som folk rekomenderar, och det verkar vara en av de billigaste också så blir antingen den eller Kingston HyperX 3K SSD 120GB, den verkar också vara bra för priset, men Samsung kanske är en stabilare SSD, blir att kolla lite snabba recensioner sen beställa, tack för alla snabba svar!

Permalänk

Hade jag valt en SSD idag hade jag tage mig en titt på Intel 520 eller Samsung 830

Visa signatur

Adam Mcintosh

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Denna köpte jag förra året och det är en bra SSD som kostade minst det dubbla för ett par månader sedan.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=750724
Eller denna http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=630675 jag har 2st 256Gb, mycket bra SSDn
Samsung och intel har jag inte provat.
Har ett par Corsair GT oxå men dom är dyrare...

Har en likadan den är stabil och snabb. Men det va då fan en riktig prisänkning när jag köpte min kostade den 1700kr >.<

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lulzori:

Tack för alla svar, jag har läst lite andra trådar och det verkar som för det mesta är det Samsung 830 som folk rekomenderar, och det verkar vara en av de billigaste också så blir antingen den eller Kingston HyperX 3K SSD 120GB, den verkar också vara bra för priset, men Samsung kanske är en stabilare SSD, blir att kolla lite snabba recensioner sen beställa, tack för alla snabba svar!

Samsung 830, Crucial m4 och Intel 320 rekommenderas ofta eftersom att dom har haft relativt få och lindriga problem.

Dom flesta problemen har kommit ifrån SandForce-baserade diskar. Men nu verkar det som att Intel har fått ordning på SF, eller ja.. Intel har lagat den SF-firmware som används i Intels diskar.

Min poäng är att 330 inte dras med dom problem som många andra SF-diskar haft.

Permalänk
Medlem

Samsung 830.

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul