Permalänk

notebookguru.de legit?

Hej Sweclockers, det är så att jag hade planerat att köpa en laptop från Deviltech, men då alla deras laptops blivit sågade pga att dom är så högljudda så ska jag nog avstå från att köpa därifrån. Har därför fått syn på Notebookguru.de men det verkar vara blandade åsikter om dom. Fast allt negativt som har sagts har varit för bra många år sedan, har dom skärpt sig? någon som har några erfarenheter med notebookguru som vill dela med sig lite? tack

Permalänk
Medlem

både devil och notebook kör väl på samma chassi? eller har jag missat något.

Så med andra ord är det samma delar och chassi till datorer men olika pris.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Dom blandar både Clevo och Msi chassin liksom Deviltech så ja du har rätt.

Visa signatur

Stationär
Fractal Design Define R3|ASUS Maximus IV GENE-Z|Intelcore i7 2600k ANTEC KÜHLER 620|Gigabyte Gtx 670|Corsair GS 800W|OCZ 120GB Agility 3|Corsair XMS3 Vengeance 12GB DDR3 1600MHz
Kringutrustning : QPAD QH-90 QPAD MK-85 & Steelseries KANA
Laptop : Lenovo Y500 i7 3630QM GT 650M SLI

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

Ja det gör dom ju såklart .. suck hur gör jag nu? vet inte vad jag ska välja :S
Vill ha något för max 10k man ska kunna spela hyfsat på den och den ska vara tyst, finns det ingen tysk återförsäljare som säljer sådana?

Edit : Nu behöver det ju inte vara en tysk säljare men dom har bäst priser. vill även att den ska vara lätt förresten!

Permalänk
Skrivet av Sir.Klockalot:

Ja det gör dom ju såklart .. suck hur gör jag nu? vet inte vad jag ska välja :S
Vill ha något för max 10k man ska kunna spela hyfsat på den och den ska vara tyst, finns det ingen tysk återförsäljare som säljer sådana?

kollat på asus spellaptops?

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

Ja kolla Asus eller MSI gameing laptops.
Dom kan ha riktigt bra hårdvara för en liten peng ändå.
Men är det en fullfjädrad spel laptop du är ute efter?
Eller en laptop som har riktigt bra prestanda och du kan spela på den. Men samtidigt är lätt, smidig, bra batteri osv osv.
Har du tänkt flytta runt den mycket och ha den som media dator eller ska du bara ha den stationärt för det mesta och ha som spel laptop?

Visa signatur

Citera för svar!
9800X3D, ASUS ROG STRIX B650E-F, 32gb @6000 CL30, RTX 4080s FE

Permalänk
Skrivet av zOlid:

Ja kolla Asus eller MSI gameing laptops.
Dom kan ha riktigt bra hårdvara för en liten peng ändå.
Men är det en fullfjädrad spel laptop du är ute efter?
Eller en laptop som har riktigt bra prestanda och du kan spela på den. Men samtidigt är lätt, smidig, bra batteri osv osv.
Har du tänkt flytta runt den mycket och ha den som media dator eller ska du bara ha den stationärt för det mesta och ha som spel laptop?

Den ska helst kunna åtminstonde klara av bf3, den ska vara lätt, smidig och då jag redan har en gaming stationär så ska den framförallt användas som media/skollaptop. Men vill även kunna spela på den aswell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir.Klockalot:

Den ska helst kunna åtminstonde klara av bf3, den ska vara lätt, smidig och då jag redan har en gaming stationär så ska den framförallt användas som media/skollaptop. Men vill även kunna spela på den aswell

Då skulle jag ju rekommendera en Sony Vaio s15. Suprise suprise
Den väger bara 2kg är tunn, 15" och 6tim~ batteri tid.
Riktigt nice laptop.
Den har ett 640m grafik kort men det är KRAFTIGT underklockat och med en enkel bios modd där du bara klickar på en .exe fil så klockar den över 100% utan att öka volten eller värmen alls. Så då kommer den upp i 650-660m prestanda.
Jag har gjort en recension av den som du kan läsa här:
http://www.sweclockers.com/forum/112-barbara-datorer-koprad/1...

Den finns i 2 färdiga versioner och en av dom kostar under 10k och då är det bara byta hdd´n mot en ssd så har du en as bra dator som har allt du söker tror jag.
Du kan ju recensionen och se vad du tycker. Undrar du något fråga i den tråden bara.

Visa signatur

Citera för svar!
9800X3D, ASUS ROG STRIX B650E-F, 32gb @6000 CL30, RTX 4080s FE