Permalänk
Medlem

Tankar kring EVGA

Hej!

Funderar inom en snar framtid på att byta mitt grafikkort till ett GTX 670 eller GTX 680. Problemet är att jag har ett ganska litet chassi som MAX klarar upp till 27 cm djupa kort. Jag har därför kollat runt och hittat EVGA:s kort som inte är alls djupa. Det jag undrar är då vad ni vet om EVGA?, kyls kortet väl? och är det tyst?. Ska jag satsa på det eller något annat märke?

Tacksam för svar

Visa signatur

"Do or do not, there is no try" - Master Yoda

Fractal Design Define R4 || Windows 7 || i7 2600@ 3,4 Ghz || 16 GB RAM || ASUS GTX 770 DCII OC || 128 GB SSD

Permalänk
Avstängd

Kan du skriva vilket kort det är frågan om? Skulle underlätta

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk

Jag har tyvärr bara hört dåligt om evgas eftermarknadskylare, låter mycket och kyler dåligt. Verkar som om evga-kort mest är till för personer som ska vattenkyla och överklocka. Har för mig att de har väldigt generösa villkor jämfört med många andra tillverkare.
Jag hade personligen satt in ett msi twin frozor istället, alternativt kfa2

om du snackar referenskylare med referens pcb skiljer inget mellan de olika tillverkarna.

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo Evolv ATX | Moderkort: ASUS Z97-AR | CPU: Intel Xeon E3-1270v3 | RAM: Corsair 16GB VENGEANCE LP Grafikkort: 2x AMD R9 290 | PSU: Corsair AX750 | SSD: Intel 730 Series Kylning: Phanteks PH-TC14CS | Scythe Gentle Typhoon | Corsair Air series AF140 | Phanteks PH-F140HP

Galleri: Ash | By SweLingonBerry

Permalänk
Medlem

Twin FROZR verkar vara ett bättre alternativ. Vet att det kyler bra men är det tyst?

Visa signatur

"Do or do not, there is no try" - Master Yoda

Fractal Design Define R4 || Windows 7 || i7 2600@ 3,4 Ghz || 16 GB RAM || ASUS GTX 770 DCII OC || 128 GB SSD

Permalänk
Medlem

Finns bara ett riktigt litet kort i den kalibern: http://www.amazon.co.jp/ZOTAC-GTX670%E6%90%AD%E8%BC%89%E3%82%...

Alternativet är att ta ett GTX 670 med referens design och skaffa någon form av eftermarknadskylare som kan passa din låda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cluban1:

Twin FROZR verkar vara ett bättre alternativ. Vet att det kyler bra men är det tyst?

Twin Frozr-kylaren är väldigt tyst.

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.