Vackraste spelet enligt dig?

Permalänk
Medlem

Efter att precis spelat igenom Dear Esther måste jag slå ett slag för det oxå, fantastisk stämning, mystikt o vacker grafik. Rekommenderas varmt!

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk

crysis 2 eller kanske minecraft

Visa signatur

dator:
Cooler Master Elite 430 Midi Tower Black Cooler Master GX Lite 600W PSU AMD FX-6100 6-Core Processor ASUS M5A78L-M LX V2, Socket-AM3+ Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 Sapphire Radeon HD 6870 1GB GDDR5 Western Digital® Desktop Blue 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av cjal:

Av alla spel jag kan komma på just nu så är nog Rayman 3: Hoodlum havoc, eller rättare sagt HD remaken av spelet det spel jag anser vara vackrast.

My nigga.

Jag anser nog att stilen i Mirror's edge gör det till en av de vackraste spelen som finns. Deus Ex Human Revolution var också fantastiskt vackert i och med att jag älskar spel med lite cyberpunk stil

MEN vackraste spelet som existerar är för mig är Breath of Fire III. Mitt första RPG spel Kommer för alltid älska stilen i det spelet <3

Visa signatur

Razer Book 13 | Microsoft Surface Laptop 7 | Xiaomi Pad 5 | PS5 | Xbox Series X | Steam Deck 256gb | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

BF3 om det inte vore så jävla blått. Tycker också att WoW har riktigt bra ljuseffekter.

Även GTA IV med iCEnhancer modden är sjukt snyggt

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem

Crysis 1 med mods är ju otroligt vackert!

Gta iv med mods likaså

Gillar verkligen grafiken till Black Ops II zombies också

Permalänk

Shenmue är helt klart ett av spelhistoriens bästa spel, enligt mig själv och väldigt många andra, problemet var bland annat att Dreamcasten inte blev lika populär som de övriga konsolerna. Och att de satsade så pass mycket pengar på nånting som inte hade så stor potential att sälja så pass mycket att det var värt det. Trots det så gjorde dem Shenmue 2.

När Shenmue släpptes så var Ps2an inte långt borta, men fastän konsolen var ett par år yngre så var spelen enligt mig inte i närheten av lika vackert som Shenmue.

Enligt Wikipedia: Shenmue was listed in the 2006 Guinness Book of World Records as the most expensive video game produced for its time, with a production budget of US$70 million.

Jag har inte så mycket tid så jag skapade denna post lite hastigt. Men jag måste bara säga att Shenmue serien är den absolut vackraste och väldgjorda spel någonsin. Som TS förklara så är inte grafiken vad som gör ett spel vackert, det är bara ett bra hjälpmedel. Medans nutidens spel försöker vara så snygga som möjligt så satsade Shenmueskaparna minst lika mycket på alla andra aspekter av spelet.

Shenmue är tillsammans med Legend of Zelda: Ocarina of Time de bästa mästerverk nånsin, Half Life 2 anses av väldigt många som världens bästa spel... Dem kan inte ha spelat Shenmue eller OoT. Half life 2 är ett bra spel, men inte ett mästerverk.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4 Moderkort: MSI Z77A-G45 Grafikkort: GTX770 Processor: i5-3570K@4,2GHz Kylare: Corsair H100 RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB CL9 SSD: Samsung 830 256GB HDD: WD Black 2TB Nätaggregat: Cooler Master Silent Pro M2 1000W

Permalänk

Bumpar tråden med lite screens från pCARS och Skyrim med 100+ moddar:

Permalänk
Avstängd

Milkyway is Skyrim?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Jo jag såg tråden på reddit om Skryim med +100 mods. Killen hade en FPS på 10-30.

Permalänk
Medlem

Min röst faller på Runaway - A Twist of Fate

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av azmodan:

Efter att precis spelat igenom Dear Esther måste jag slå ett slag för det oxå, fantastisk stämning, mystikt o vacker grafik. Rekommenderas varmt!

http://i.imgur.com/jcY9O.jpg

Tycker att det var lite synd att det var så otroligt kort bara.
Men det lilla som fanns var å andra sidan mycket vackert, lite som en interaktiv dikt eller något..
Grottorna i "spelet" är absolut de vackraste jag någonsin sett på en dator.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk

Måste säga att The Witcher 2 är ett av de vackraste spelen jag spelat. Tycker bara att det ser helt klockrent ut.

Permalänk
Medlem

Fallout 2
Gran Turismo 1
Metal Gear Solid 3
Crysis 1, ev Warhead också.. Tills aliensarna förstör det mysiga ö-landskapet.
Arma2:DayZ som några skrivit, får en cool känsla när man kommer ut ur skogen och ser ut över fälten. Skitful grafik egentligen men bra känsla!
Battlefield 1942 var ganska mysigt, Wake Island och Kursk-banorna bl a.

Men det som toppar listan är nog GTA:Vice City Känns verkligen som att man är turist! Driv3r lyckas ganska bra på samma sätt, för dåligt spel i helhet för att det ska få vara med på listan dock.

Edit: Vill lägga till ett spel till! Heart of Darkness till PSX, vet inte om någon spelade det (var inte jättestort) men där! Det är nog på topplistan till o me, riktigt basic-spel i likhet med ett avancerat Super Mario, men det fanns så mycket häftiga miljöer att det var sjukt.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CoZalon:

Arma2:DayZ som några skrivit, får en cool känsla när man kommer ut ur skogen och ser ut över fälten. Skitful grafik egentligen men bra känsla!

Arma 2 har ju faktiskt bland den bättre grafiken.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD

Permalänk
Medlem

Dirt 3 kommer jag ihåg att jag tyckte var riktigt snyggt när det släpptes

Visa signatur

TUF GAMING B650-PLUS WIF|Ryzen 7 7800x3d|RTX 4080 Super 16G |DDR5 32GB |2x Kingston FURY M.2 SSD | NZXT Kraken 240|NZXT H6 Flow RGB |Dell 32" Alienware AW3225QF OLED 4K

Permalänk
Medlem

cod mw2 otrolig banbrytande grafik

Permalänk
Skrivet av Gyroshrimp:

Shenmue är helt klart ett av spelhistoriens bästa spel, enligt mig själv och väldigt många andra, problemet var bland annat att Dreamcasten inte blev lika populär som de övriga konsolerna. Och att de satsade så pass mycket pengar på nånting som inte hade så stor potential att sälja så pass mycket att det var värt det. Trots det så gjorde dem Shenmue 2.

När Shenmue släpptes så var Ps2an inte långt borta, men fastän konsolen var ett par år yngre så var spelen enligt mig inte i närheten av lika vackert som Shenmue.

Enligt Wikipedia: Shenmue was listed in the 2006 Guinness Book of World Records as the most expensive video game produced for its time, with a production budget of US$70 million.

http://www.youtube.com/watch?v=H1U8r8CNGwE&feature=related

Jag har inte så mycket tid så jag skapade denna post lite hastigt. Men jag måste bara säga att Shenmue serien är den absolut vackraste och väldgjorda spel någonsin. Som TS förklara så är inte grafiken vad som gör ett spel vackert, det är bara ett bra hjälpmedel. Medans nutidens spel försöker vara så snygga som möjligt så satsade Shenmueskaparna minst lika mycket på alla andra aspekter av spelet.

Shenmue är tillsammans med Legend of Zelda: Ocarina of Time de bästa mästerverk nånsin, Half Life 2 anses av väldigt många som världens bästa spel... Dem kan inte ha spelat Shenmue eller OoT. Half life 2 är ett bra spel, men inte ett mästerverk.

Shenmue...

Saknar ord, den serien är så jäääävla bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Arma 2 har ju faktiskt bland den bättre grafiken.

Det tycker jag verkligen inte, jag kör allt på High och tycker det påminner om BF1942... Kanske är texturerna som är kassa, men jag får ingen verklighetskänsla. Ta "gubbarna", lite svårt att jämföra de med t.ex. Call of Duty som snarare ser ut som en film ^^

Sådär tycker jag spelet ser ut, man är väldigt medveten om att det är ett datorspel om man ser med kritiska ögon. Inte för att känslan är dålig, tycker det är riktigt verkligt ibland men det är inte pga att allt ser inklippt ut.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk

crysis, ps2, mirrors edge

Permalänk
Medlem

one and onely game... ocarina of time ... man får tänka på att det är gammalt också, kanske lite förmycket barndoms nostalgi

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk

Får nog säga Warcraft III TFT... går inte att tröttna på grafiken och motorn, tidlös <3

Visa signatur

5900X | RTX 3090 | NR200P

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CoZalon:

Det tycker jag verkligen inte, jag kör allt på High och tycker det påminner om BF1942... Kanske är texturerna som är kassa, men jag får ingen verklighetskänsla. Ta "gubbarna", lite svårt att jämföra de med t.ex. Call of Duty som snarare ser ut som en film ^^

http://www.onlinekeystore.com/images/D/ARMA2-Boot-Camp-Screen...

Sådär tycker jag spelet ser ut, man är väldigt medveten om att det är ett datorspel om man ser med kritiska ögon. Inte för att känslan är dålig, tycker det är riktigt verkligt ibland men det är inte pga att allt ser inklippt ut.

Ta lite bilder från SSG eller något (finns en använder här på swec, vet inte hans namn) eller titta på lite videor här http://www.youtube.com/user/W0lfpackproduction

Visa signatur

Permalänk
Medlem

När första Far cry kom ut grät man ju för att miljön och grafiken vart underbar! Sen om spelet var bäst optimerat låter jag någon annan svara på

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kriistoffer:

Kan inte döma ett men här är några på rak hand

Another World:
http://www.anotherworld.fr/images/another_world/AW_arrivee_12...

/edit/ damn tog sån tid att fixa screenshots så nästan alla spel är redan nämda haha

Another World <3 Väldigt speciell stil som inte liknar något annat och är samtidigt väldigt tilltalande!

Visa signatur

Topkek

Permalänk

https://skydrive.live.com/redir?resid=BF41258A822FB6EE!441&authkey=!AByz8XAEDg6kWAg

Gillade stilen i SWG, första gången jag loggade in tänkte jag, jag är här i Mos Eisley.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Håller inte med.

Vackraste? Svårt att säga. Kan inte riktigt komma på något.

Så du håller inte med om att det är det snyggaste han spelat? Vad har HAN spelat som HAN TYCKER är snyggare då?

Permalänk

Minecraft, bf3 armored kill, mirrors edge, planetside 2.
Vet ej varför men gmod 13.

Visa signatur

Om någonting går fel, skyll på Gabriel.

AMD FX-8350@4Ghz AMD R9 270X @ 1100Mhz COOLER MASTER Hyper 212 EVO
MSI 970A G43 CORSAIR Vengeance 8GB DDR3 @1600Mhz FRACTAL DESIGN Arc midi R2 XFX Core 550W
APPLE MacBook Pro -08 15'' Core2Duo 6GiB DDR3 OSX 10.9

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoZalon:

Blir ju inte mycket verkligare än Arma 2 ;D

Permalänk
Skrivet av 100mbit:

Min röst faller på Runaway - A Twist of Fate

Oh, trodde inte spel såg ut så längre! Måste helt klart testa.
Minns nu i efterhand att jag petate på ett demo till tvåan nångång, varför det inte blev nåt mer spelande vet jag inte.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk

Shenmue utan tvekan!

Visa signatur

Asus ROG Strix B550-F Gaming WIFI, AMD Ryzen 7 5700x, MSI Ventus 3080 OC