Permalänk

Lite märkligt att valve säger ett datum och sen så fortsätter det efter det datumet (pratar alltså om Diretide). Valve kör visserligen med en annan tidsenhet än övriga världen... Det är trevligt med extra items, men det är verkligen mycket roligare med vanlig standard gameplay när man får ett lag som sammarbetar. Det bästa med diretide har nog varit möjligheten att köra med hjältar man normalt sätt inte använt speciellt mycket tidigare. Sven och Undying är grymt roliga att spela, medan mitt hat för drow ranger växer allt mer. Hon är för mig väldigt tråkig att spela, i början är hon jobbig extremt jobbig att lasthita med tills hon är lvl 6. Efter det så går det inte att missa längre. Hon är en pubstomper med väldigt lätt att få extremskada. I teamfights är det silence, stå i ett hörn, skjuta och hoppas ingen burstar ner henne då hon inte tål en vindpust. (Och springa runt och försöka ganka fiende hjältar som är för modiga).

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem

Någon som missade Diretide eventet helt och vill ha en courier?

Har en "Unusual Seraphic Greevil" som jag gärna byter bort.
Det jag söker efter är "Helm of the Thunderwrath's Calling" (omni) "Ward skin" & offers.

Bara pma, eller adda på steam > dema3

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Konsolgrävare

Weekly Patch Update #40

Har uppdaterat tråden med Weekly Patch Update #40
Patch notes:

- Added Slark!
- Added a chatwheel for quick, localized communication with teammates!
- You can now reset your keys to a number of predefined keyboard templates!

ITEMS

- Tournament Drops are now enabled for all leagues

GAMEPLAY

- Zombies no longer spawn other zombies from a stolen Tombstone

UI

- Added a form for soliciting new chatwheel options.
- Added hotkeys for each of the chatwheel messages.
- Added world heatmap for seeing where players are located.
- Abilities and items bound to alt-combinations now display as such.
- Added option to smoothdrag when spectating or viewing replays
- Added option to invert middle-mouse camera grip

VISUALS

- Fixed Nightstalker losing his wings at night.

Dold text
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

SkickaD PMO förT tidigA julklapp!2

Visa signatur

Nej.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av zerorepent:

Lite märkligt att valve säger ett datum och sen så fortsätter det efter det datumet (pratar alltså om Diretide). Valve kör visserligen med en annan tidsenhet än övriga världen... Det är trevligt med extra items, men det är verkligen mycket roligare med vanlig standard gameplay när man får ett lag som sammarbetar. Det bästa med diretide har nog varit möjligheten att köra med hjältar man normalt sätt inte använt speciellt mycket tidigare. Sven och Undying är grymt roliga att spela, medan mitt hat för drow ranger växer allt mer. Hon är för mig väldigt tråkig att spela, i början är hon jobbig extremt jobbig att lasthita med tills hon är lvl 6. Efter det så går det inte att missa längre. Hon är en pubstomper med väldigt lätt att få extremskada. I teamfights är det silence, stå i ett hörn, skjuta och hoppas ingen burstar ner henne då hon inte tål en vindpust. (Och springa runt och försöka ganka fiende hjältar som är för modiga).

Om du tycker det vanliga är roligare så är det väl bara att spela det istället?

Jag körde diretide en gång och då fick jag baby roshan courier, så då var jag nöjd och bytte över till vanliga igen.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Hej kan någon hjälpa mig? När jag spelar dota 2 på min stationära dator som har windows xp så fungerar inte den nya micromanagement interface:n tex för sylla visas bara heroen men inte björnen och för meepo visas bara "originalmeepon". Finns det något sätt att fixa detta eller är det bara pga w xp?

Permalänk

Vill byta till mig 4st dota2 invites mot farcry 3 voucher.
skicka pm vid intresse.

Permalänk
Keeper of Traditions

Någon som vet vart man kan finna en VOD på Dreamhack-finalen, EG mot NTH, match 3?

Match 1 och 2 har jag sett, men jag kan inte hitta match 3 någonstans!

Jag vet att den finns inuti spelklienten, men ljudet på kommentatorerna var helt förstört där.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Någon som vet vart man kan finna en VOD på Dreamhack-finalen, EG mot NTH, match 3?

Match 1 och 2 har jag sett, men jag kan inte hitta match 3 någonstans!

Jag vet att den finns inuti spelklienten, men ljudet på kommentatorerna var helt förstört där.

http://sv.twitch.tv/dreamhacktv/b/342597216
Tredje matchen börjar runt 12:49:00.

Permalänk
Medlem

Jag har 3 dota 2 invites för byte

Permalänk
Medlem

Wow vissa lirare....
Trax med 4(!!!!!!) lasthits på 13 minuter och sen ragequit, skönt.

Permalänk
Medlem

Kan man få en invite till gruppen så man kanske kan hitta några seriösa att lira med? steamID: yxz_goes_steam!

Permalänk

Behöver en dota2 invite till brorsan kan byta mot en saints row the third key skicka pm.

EDIT har bytt bort keyn.

Permalänk
Medlem

jag har 4 invites att ge bort...

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Har två stycken Dota 2 invites att ge bort.
Helt super gratis och vill inte ha något för det!

Hur du gör?

Skicka ett PM till mig och berätta något kul så fortsätter vi därifrån!

Visa signatur

[CPU: Intel i5 13600KF] - [Moderkort: Asus TUF Z790] - [Minnen: Corsair Vengeance 2x16 5600MHz] - [GPU: Asus GeForce TUF 4070 Ti] [SSD: Samsung EVO 960 250GB, Samsung 850 500GB] - [Skärm: Msi 27" MAG274QRF-QD] - [Övrigt: Sennheiser HD650, Schiit Modi 2, Schiit Magni 3, Logitech G Pro, Ducky One 2 SF]

Permalänk
Medlem

Blir så less på detta!

Ryssar! Ryssar! Hamnar med 4 st! Varför kan de inte hålla sig till servern som ligger i Ryssland? Fyfan för dem.

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem

Tjo och tjim!
Gammal dota-lirare här, nuvarande HoN-nötare..:)
Hört mkt blandat om dota2, mest gnäll om delay/sluggishness, därför har det dröjt så innan jag provade själv.
Men nu har jag tagit mig i kragen och kört ett par matcher, verkligen väldesignat!

Men..
Detta har säkerligen kommit upp under dessa 72 sidor men hittade inget konkret;
Har dom gått ut med varför det är "delay" och om dom tänker behålla den vid release?
En populär teori är väl att det ska vara rättvisst för de med sämre ping?
Jag tycker det förtar lite av upplevelsen och hade gärna sett det mer responsivt i stil med HoN (no flame, jag vill verkligen att dota2 ska ta över).
Thoughts?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krittez:

Tjo och tjim!
Gammal dota-lirare här, nuvarande HoN-nötare..:)
Hört mkt blandat om dota2, mest gnäll om delay/sluggishness, därför har det dröjt så innan jag provade själv.
Men nu har jag tagit mig i kragen och kört ett par matcher, verkligen väldesignat!

Men..
Detta har säkerligen kommit upp under dessa 72 sidor men hittade inget konkret;
Har dom gått ut med varför det är "delay" och om dom tänker behålla den vid release?
En populär teori är väl att det ska vara rättvisst för de med sämre ping?
Jag tycker det förtar lite av upplevelsen och hade gärna sett det mer responsivt i stil med HoN (no flame, jag vill verkligen att dota2 ska ta över).
Thoughts?

Delayen finns i DotA och därmed har dom lagt in den även i DotA 2. Det är inget dom kommer ta bort utan det är en del i spelet. Alla heroes har även olika turn rates och attack animations.

Permalänk
Skrivet av hejhopp123:

Blir så less på detta!

Ryssar! Ryssar! Hamnar med 4 st! Varför kan de inte hålla sig till servern som ligger i Ryssland? Fyfan för dem.

+1 på det.
Jag tror det beror på att de inte hade en egen rysk server innan och den är kvar på east europe. Valve borde lösa detta genom att kolla IP och ge förslag till server med bäst ping.

Permalänk

Jag vill minnas att jag läst eller att någon tidigare skrivit att ryssarna söker på ALLA servrar för att få snabbare game då de ofta sitter på internet cafe med tim-kostnad. Vilket inte låter helt osannolikt. Däremot kan jag hålla med om att det är en plåga att spela med ryssar som total vägrar att att spela i lag, eller inte kan ett ord engelska (alternativt totalt skiter i engelska och skriver på ryska ändå).

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naargrimh:

+1 på det.
Jag tror det beror på att de inte hade en egen rysk server innan och den är kvar på east europe. Valve borde lösa detta genom att kolla IP och ge förslag till server med bäst ping.

De borde garanterat fixa något sådant!
Spelar f.ö mest på eu west. Men där är det flera med i varje game.
Visst kan man spela på US East men då blir pingen upp emot 130-200 och det blir inte så jäkla roligt då.

Skrivet av zerorepent:

Jag vill minnas att jag läst eller att någon tidigare skrivit att ryssarna söker på ALLA servrar för att få snabbare game då de ofta sitter på internet cafe med tim-kostnad. Vilket inte låter helt osannolikt. Däremot kan jag hålla med om att det är en plåga att spela med ryssar som total vägrar att att spela i lag, eller inte kan ett ord engelska (alternativt totalt skiter i engelska och skriver på ryska ändå).

Exakt! Jag fattar inte varför man kör ett lag baserat spel där de bara är inne för att skriva på sitt språk och inte ha någon sammanhållning i laget.

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Golvmopp:

Delayen finns i DotA och därmed har dom lagt in den även i DotA 2. Det är inget dom kommer ta bort utan det är en del i spelet. Alla heroes har även olika turn rates och attack animations.

Ah, det minns jag inte. Fenomenet Rose-tinted glasses antar jag..;P
Turn rate och animations varierar självklart mellan heroes i alla MOBA, men delayen va tråkiga nyheter.
Får väl hålla tummarna för Meepo, Mortred mfl till HoN istället då, gillade ju den cartooniga/cellshade grafiken i dota2 ju..:(

Btw, finns det nån source från utvecklarna på detta? Vill ju inte sluta hoppas

Permalänk
Skrivet av Krittez:

Ah, det minns jag inte. Fenomenet Rose-tinted glasses antar jag..;P
Turn rate och animations varierar självklart mellan heroes i alla MOBA, men delayen va tråkiga nyheter.
Får väl hålla tummarna för Meepo, Mortred mfl till HoN istället då, gillade ju den cartooniga/cellshade grafiken i dota2 ju..:(

Btw, finns det nån source från utvecklarna på detta? Vill ju inte sluta hoppas

Jag tror inte jag läst något officiellt utalande, däremot har de ignorerat/låst ett väldigt stort antal trådar (flera spårade ur då folk var både för och emot) på utvecklarforumet. Det finns däremot flera youtuble klipp där man jämför, med dålig ping och i princip lan förhållande, delayen är konstant. Att den är medveten är det nog inga tvivel om, däremot så vill jag minnas att den är lägre nu än tidigt i betan.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem

Körde HoN vid betan och vid release, sedan kom Dota2 och nu märkar jag inte alls denna "delay" folk snackar om längre.. Den är inte ALLS så stor som folk vill att man ska tro..

Permalänk
Medlem

Mjo, det går kanske att vänja sig precis som du. Fast jag kör ju HoN samtidigt och då är det tveksamt om jag kan vänja mig..=/
Har inga siffror på hur lång denna "artifical delay" är men för mig "känns" den hutlös ;P
Det är väl delvis mitt eget fel eftersom jag envisas med att jämföra spelen, men det är första gången för mig som två så pass lika spel inom samma genre har en så medvetet markant skillnad.
FPS-tillverkare har det lite lättare där, siktar alltid på så låg input-delay som möjligt (sen om de lyckas är en annan femma), de skiter ju fullständigt i om nån stackare sitter på 3G-modem i indonesien etc.
MOBA fungerar ju iaf, bara att man måste vänja sig..:)

Permalänk
Skrivet av hejhopp123:

Exakt! Jag fattar inte varför man kör ett lag baserat spel där de bara är inne för att skriva på sitt språk och inte ha någon sammanhållning i laget.

Frågan är om det är samma problem i USA med mexikanare.. Vilket fall som helst blir det oftast astråkigt att spela med ryssar eftersom det enda de gör är att svära på ryska, skrika i voice chatten eller rage-quitta efter 10 minuter. Man kanske borde sätta som som system att rapportera folk med ryska tecken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naargrimh:

Frågan är om det är samma problem i USA med mexikanare.. Vilket fall som helst blir det oftast astråkigt att spela med ryssar eftersom det enda de gör är att svära på ryska, skrika i voice chatten eller rage-quitta efter 10 minuter. Man kanske borde sätta som som system att rapportera folk med ryska tecken.

Tycker det borde vara något system som gör att man slipper dem. Region lock? Eller dylikt. Vad är det för mening att spela med 4 ryssar/portugiser som skriver på ett helt annat språk. Fyfan. Börjat tappa den glädje med spelet.

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krittez:

Tjo och tjim!
Gammal dota-lirare här, nuvarande HoN-nötare..:)
Hört mkt blandat om dota2, mest gnäll om delay/sluggishness, därför har det dröjt så innan jag provade själv.
Men nu har jag tagit mig i kragen och kört ett par matcher, verkligen väldesignat!

Men..
Detta har säkerligen kommit upp under dessa 72 sidor men hittade inget konkret;
Har dom gått ut med varför det är "delay" och om dom tänker behålla den vid release?
En populär teori är väl att det ska vara rättvisst för de med sämre ping?
Jag tycker det förtar lite av upplevelsen och hade gärna sett det mer responsivt i stil med HoN (no flame, jag vill verkligen att dota2 ska ta över).
Thoughts?

med delay antar jag att du menar turn-rate? alltså hur hög turn rate hero's har baseras på hur lång tid det tar för dom att vända runt (180*), det varierar från hero till hero tror jag, och nej den ska inte tas bort
någon som sitter på mer information och/ eller rätt information får gärna rätta mej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edlar:

med delay antar jag att du menar turn-rate? alltså hur hög turn rate hero's har baseras på hur lång tid det tar för dom att vända runt (180*), det varierar från hero till hero tror jag, och nej den ska inte tas bort
någon som sitter på mer information och/ eller rätt information får gärna rätta mej

Nej, inte turn rate och attack animation speed, de är självklart olika. Lite enformigt spel annars ;P
Menar tiden det tar från att du klickar till att spelmotorn låter enheten utföra handligen, oberoende av din ping (förutsatt att du inte har högre ping är den artificiella delayen).

Anyways, börjat vänja mig lite nu. Nästan lite mysigt med mer avslappnat tempo..:)
Nu stör jag mig mer på leavers och folk som envisas med mystiska språk i chatten.
Finns någon form av dota.pickup eller liknande för att eliminera leavers som med orginalet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krittez:

Nej, inte turn rate och attack animation speed, de är självklart olika. Lite enformigt spel annars ;P
Menar tiden det tar från att du klickar till att spelmotorn låter enheten utföra handligen, oberoende av din ping (förutsatt att du inte har högre ping är den artificiella delayen).

Anyways, börjat vänja mig lite nu. Nästan lite mysigt med mer avslappnat tempo..:)
Nu stör jag mig mer på leavers och folk som envisas med mystiska språk i chatten.
Finns någon form av dota.pickup eller liknande för att eliminera leavers som med orginalet?

Delayen var en sideffekt från warcraft 3 motorn, nu när Dota 2 är ett fristående spel kunde då delayen tas bort, men självklart vill Valve vara trogna till Dota-fansen och beslutade därför att låta delayen vara kvar som en del av spelet. Det var nog den största anledningen till att jag hade svårt att gå över från HoN till Dota 2, men efter några games vänjer man sig och nu anser jag att Dota 2 är bättre på alla sätt jag kan komma på. Att gå tillbaka till HoN nu är bettydligt mycket värre än att gå från HoN till Dota 2 i början.

Visa signatur

CPU: I5-2500K @ 4.4Ghz GPU: GTX670 Ram: 8GB Ram 1600Mhz 9-9-9-24