Slits texten på mk-50 ut snabbt? Mk-50 vs 6gv2 red tangentbord

Permalänk
Medlem

Slits texten på mk-50 ut snabbt? Mk-50 vs 6gv2 red tangentbord

Tänkte slå till på mekaniskt tangentbord för under tusenlappen. Siktat in mig på en röd cherrybrytare, steelseries 6gv2 red edition eller qpad mk-50. Jag har redan kollat upp specsen, så det efterfrågas inte. Hittills har det lutat mot 6gv2, sen fick jag höra att bokstäverna på 6gv2: tangenter försvinner snabbt, och jag tvekade. Jag undrar i stort sett om mk-50 har samma problem. Någon som har en aning? Har det andra värre problem?

Övriga tips på saker att ta med i beräkningen är välkommet, samt tips på andra tangentbord i prisklassen.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Core 3000 | CPU: Intel i5 2500k | Moderkort: Asus P8Z68-V | GPU: Asus ENGTX-560Ti | RAM: 2x4GB Corsair XMS3 | PSU: Corsair AX750 | HDD: Western Digital Blue 1TB | OS: Windows 7 Home Premium SP1

Permalänk

Jag har haft mitt mk-50 i ca 1-2 månader och texten har kanske blivit lite brunaktig från fett och liknande men texten sitter där den ska

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Medlem

Texten slits bara ut till en viss grad sen stannar den där, texten är ifylld med nån dåligt färg som försvinner efter ett tag.

Kan tipsa om CM quickfire om du inte bryr dig om numpad.

Permalänk
Medlem

Har använt mitt mk-50 nästan varje dag i snart ett år och är helnöjd. De enda tangenterna som är slitna på mitt är W och S, och då har de endast blivit lite matta i färgen. Men har för mig att Qpad skickar med extra WASD-tangenter, dock i andra färger.
Tror inte tangentborden slits snabbare än andra.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem

Symbolerna är väl etsade med laser?

Permalänk
Medlem

inte på mk50 iaf, mina sitter där de ska efter 6 månaders flitigt användande. även wasd. skönt handledsstöd också.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

På mitt 6gv2 slets WASD-tangenterna ut på några dagar. Men som det sas innan så försvinner inte texten utan blir mörkare. Så det är inte så farligt egentligen. Man kan säkert tvätta dem så de blir som nya.

Permalänk
Medlem

Tack för svar! Låter som om mk-50 har samma problem men inte i samma skala. Det låter heller inte så farligt som jag trodde på 6gv2 så det blir nog den ändå.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Core 3000 | CPU: Intel i5 2500k | Moderkort: Asus P8Z68-V | GPU: Asus ENGTX-560Ti | RAM: 2x4GB Corsair XMS3 | PSU: Corsair AX750 | HDD: Western Digital Blue 1TB | OS: Windows 7 Home Premium SP1

Permalänk
Medlem
Skrivet av andama:

Tack för svar! Låter som om mk-50 har samma problem men inte i samma skala. Det låter heller inte så farligt som jag trodde på 6gv2 så det blir nog den ändå.

Det är riktigt skönt tangentbord. Dock är enterknappen inte "normal" så * är satt bredvid högershift som är nerkortad.

Permalänk
Medlem

väldigt likt mk-85 men det är lite billigare. och alla tecken på tangenterna är laser etsade så dom kommer inte slitas bort med tiden.
och det har bakgrunds belysning och handstöd.

sitter själv på ett mk-85 och det är jag riktigt nöjd med.
och detta är byggt på samma stomme som det så det borde vara riktigt lika.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1251182

Permalänk
Medlem

Hade ett 6Gv2 som jag slängde för det var sånt värdelöst skräp. Dålig kvalité på tangenterna, mellanslag pajade efter typ 2 veckor och färgen försvann ungefär samtidigt. Kör med ett MK-50 nu och har gjort i 4 månader. Har inget att klaga på, det slår 6Gv2 på alla fronter.

Visa signatur

i9 9900k / EVGA RTX 3080
Lian Li O11 Dynamic / EKWB Custom loop

Permalänk

Mitt MK-50 som är använt flitigt varje dag sen förra julafton ser helt nytt ut, inga bokstäver har suddats ut det minsta, dock är W utbytt mot en orange tangent.

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem

Alla mina ser likadana ut efter flera månader, WASD används väldigt flitigt också.