Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av dubbelmacka87:

Häggvik har svart kvar, röd är slut:(

Skickades från m.sweclockers.com

Det går fort

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

jag kan inte se bilden.

Rent allämnt så gäller mörkare bilder -> mindre exponeringstid -> skarpare motiv

kolla nu
https://skydrive.live.com/?cid=3747e9c214c4767d&id=3747E9C214...

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElZoido:

Har du provat vilka olika videoformat den kan spela upp?

Tyvärr verkar det vara samma format som video-appen till Windows 8 klarar av, dvs inte så många. MP4, M4V och AVI är de enda jag har testat som funkar. Vill man ha riktigt videostöd får man nog hoppas på VLCs kickstarter för Windows 8 (och Phone inräknat): http://www.kickstarter.com/projects/1061646928/vlc-for-the-ne...

Det fungerar fortfarande inte för mig i alla fall.

Permalänk
Medlem

Går fortfarande inte att se den ,står bara att man måste kontakta dig xD

Visa signatur

Dator: AMD Phenom II X6 1055T 2,8GHz | 8 GB DDR3 Ram | 40GB Intel SSD | 2TB Western Digital |NZXT Vulcano | 650W Corsair PSU | Nvidia Geforce GTX 560 Ti 1 GB |

Konsoler: NES | SNES | N64 | Gamecube | GBA MICRO | Wii | PSOne | PS2 | PS3 | XBOX | XBOX360 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av nVIDIA:

Tog en bild ikväll som jag är häpnadsväckande nöjd med, tagen från min balkong. Tydligen så blir bilder skärpa betydligt bättre med lägre exponeringsvärde i detta foto -1, vad säger ni fotoexperter?

https://bys9ua.blu.livefilestore.com/y1p8GKJycNjpyQr8yCMNllJb...

Åtkomst nekad??,,,

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem

Lustigt värre, måste man vara inloggat för att man ska kunna visa bilder public?
Har inte förstått mig på Skydrive ännu.

Testa nu, och VISA ORIGINALET, där kan man zooma till man somnar...

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem

Någon som varit i kontakt med Halebop ang veckans leveranser, färger antal datum?
Är ju stört omöjligt att få ut något vettigt av supporten!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gerlof:

Någon som varit i kontakt med Halebop ang veckans leveranser, färger antal datum?
Är ju stört omöjligt att få ut något vettigt av supporten!

De skall få in flera leveranser i veckan nu och det skall vara alla färger.

Någon som vet ifall det finns någon app som man kan klistra ihop sina egna klipp och göra kortfilmer med 920?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nVIDIA:

Lustigt värre, måste man vara inloggat för att man ska kunna visa bilder public?
Har inte förstått mig på Skydrive ännu.

Testa nu, och VISA ORIGINALET, där kan man zooma till man somnar...

ja du det funkar inte iaf.. skulle vara kul å se bilden haha..

EDIT

Nu hittade jag rätt länk = funkade för mig nu haha, så många länkar i alla inlägg så visste inte vilken som var orginalet längre

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem

Klonkat ihop en grooveshark app som fyller mina behov, dvs cachear låtar & playlist till disk när man är på wifi eller spelar upp en låt som inte redan finns lokalt. Ska bara trycka ihop något GUI & testa på telefonen när jag får min

Permalänk
Inaktiv

Precis som förra gången. Den mörkare bilden är givetvis skarpare då kameran kan ha slutaren öppen en mindre tid, vilket gör att du hinner skaka mindre.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sairon:

Klonkat ihop en grooveshark app som fyller mina behov, dvs cachear låtar & playlist till disk när man är på wifi eller spelar upp en låt som inte redan finns lokalt. Ska bara trycka ihop något GUI & testa på telefonen när jag får min

Gött

Jag är i samma sits. Programmen fungerar i emulatorn men det är ju inte lika roligt att testa där

Permalänk
Medlem

Ser snyggt ut, måste komma ihåg att det är med en telefon.
När du skrev att det blev bättre med lägre exponering menade du då lägre f-värde dvs mer bländare eller menade kortare slutartid?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Ser snyggt ut, måste komma ihåg att det är med en telefon.
När du skrev att det blev bättre med lägre exponering menade du då lägre f-värde dvs mer bländare eller menade kortare slutartid?

Som det pratats mycket så tar L920 oskarpa bilder, för min egna del så är det tydligen sämre skärpa precis när kortet tas, tydlig autofokus exponerings problem i AUTO inställningar, pillade lite med exponeringsvärde och sänkte den till -1, detta ger mig skarpare bilder, foto experter är välkommet.. Lägger upp fler bilder snart:)

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem

Nu har jag haft luren i fyra dagar och är fortfarande grymt nöjd! Visst finns det en del grejer i WP8 som kan bli bättre men Microsoft jobbar ju på för fulla muggar, kan ju själv jämföra med Android vid samma tidpunkt, då ligger ju WP mil före.

Permalänk

Någon som bytt från en Note 2

Hej. Jag har en Note 2 som jag egentligen är grymt nöjd med men jag är ändå lite sugen på att byta den mot en Lumia 920. Men jag är lite orolig för batteritiden då man läser mycket negativt om den och batteri spartips på var och varenda Windows Phone site.

Är det någon som bytt från en Note 2 till en Lumia 920? Med Note får jag utan större problem ut en 30 timmar och med en skärmtid på 6 timmar innan den behöver laddas. Detta med wifi, mobildata och gps och en massa autosynkande appar och konton. Räknar inte med att få ut det på en Lumia men någon som har någon som kan jämföra lite?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MattiasAsb:

Hej. Jag har en Note 2 som jag egentligen är grymt nöjd med men jag är ändå lite sugen på att byta den mot en Lumia 920. Men jag är lite orolig för batteritiden då man läser mycket negativt om den och batteri spartips på var och varenda Windows Phone site.

Är det någon som bytt från en Note 2 till en Lumia 920? Med Note får jag utan större problem ut en 30 timmar och med en skärmtid på 6 timmar innan den behöver laddas. Detta med wifi, mobildata och gps och en massa autosynkande appar och konton. Räknar inte med att få ut det på en Lumia men någon som har någon som kan jämföra lite?

Jag har varit ivrig på denna sen månader tillbaka, men börjar nu tveka och kanske väljer s3 istället. Hade jag en note idag skulle jag vara glad för att jag inte har alla problem som lumia användarna verkar ha.

Permalänk
Skrivet av Zhacha:

Jag har varit ivrig på denna sen månader tillbaka, men börjar nu tveka och kanske väljer s3 istället. Hade jag en note idag skulle jag vara glad för att jag inte har alla problem som lumia användarna verkar ha.

Har också varit sugen på den länge men är lite tveksam när man läser om batteriproblemen och sen har jag läst om rätt många jänkare som fått in damm vid frontkameran efter bara några dagar. Men det måste ju vara en taskig tätning någonstans och bör ju kunna vara fixat nu med de nyaste leveranserna. Men det är grymt svårt att bestämma sig om man ska byta eller inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av MattiasAsb:

Hej. Jag har en Note 2 som jag egentligen är grymt nöjd med men jag är ändå lite sugen på att byta den mot en Lumia 920. Men jag är lite orolig för batteritiden då man läser mycket negativt om den och batteri spartips på var och varenda Windows Phone site.

Är det någon som bytt från en Note 2 till en Lumia 920? Med Note får jag utan större problem ut en 30 timmar och med en skärmtid på 6 timmar innan den behöver laddas. Detta med wifi, mobildata och gps och en massa autosynkande appar och konton. Räknar inte med att få ut det på en Lumia men någon som har någon som kan jämföra lite?

Batteritiden verkar bli bättre med tiden.. Idag är det min andra laddning och jag laddade hela natten, efter konstens regel att man körslut batteriet och sedan laddar fullt och även när den laddat fullt låta laddaren vara inkopplad över natten så den får sig riktig första gången, idag verkar det som att batterierna håller bra mycket bättre en vad det gjorde igår, så batteritiden ska du inte behöva vara orolig över...

hårdvaruväg så finns inget som matchar L920 i dagsläget, även om Android är mer ett öppet operativ så fallerar den på allt, övertygad att Windows 8 kommer bli grymt bra OS framöver..

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem

Använder själv Note2 och min Lumia som daily devices, och båda är bra på sitt vis.
Gillar min Note2, men lumian för mig är sjukt "säker" lur. Android kan jag knappt ha utan att sätta in en bra Rom,
95% av tw orginal roms suger rätt hårt. Det var en sak jag gillade med Lumian, sätt i sim och gilla läget.

Och som andra har sagt om Problem, inte haft några direkt problem med min Lumia.
självklart finns det små saker jag stör mig lite på i wp8, men enbart för jag suttit med Android/ios så mycket.

Batteriet är så klart inte som min Note2, men duger helt ok. Har många mail och saker på active sync och får ut en dag utan problem. Och då är det rätt mycket mail,sms,samtal på en dag, sen en del youtube.

Permalänk
Medlem

Hur var det nu med eduroam och WP8 de var inte riktigt bästa kompisar eller? Någon som har kollat närmare på det?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Ariozo:

Använder själv Note2 och min Lumia som daily devices, och båda är bra på sitt vis.
Gillar min Note2, men lumian för mig är sjukt "säker" lur. Android kan jag knappt ha utan att sätta in en bra Rom,
95% av tw orginal roms suger rätt hårt. Det var en sak jag gillade med Lumian, sätt i sim och gilla läget.

Och som andra har sagt om Problem, inte haft några direkt problem med min Lumia.
självklart finns det små saker jag stör mig lite på i wp8, men enbart för jag suttit med Android/ios så mycket.

Batteriet är så klart inte som min Note2, men duger helt ok. Har många mail och saker på active sync och får ut en dag utan problem. Och då är det rätt mycket mail,sms,samtal på en dag, sen en del youtube.

Ja jag kör en tw rom som jag själv slimmat ner och kör i 240 dpi. Då är Note 2 grym. Men "felet" med Note och Android är att man pillar för mycket då möjligheterna är enorma, man måste alltid prova något nytt och hinner knappt använda den Ville därför prova ett OS där man inte kan pilla runt så mycket och byta roms och sånt. Men det är så grymt skönt att kunna köra luren stenhårt en dag och aldrig behöva vara orolig för batteriet. Får köpa en 920 och provköra en vecka, får väl sälja den vidare om den inte håller måttet

Om du själv bara fick behålla en av dem, vilken skulle du välja ?

Permalänk
Medlem

Köpte en idag lite halvt spontant. Är ny när det gäller WP (Android/iPhone tidigare), men om ni har några frågor så kan jag försöka besvara de eller kolla upp det ni undrar över.

Har inget att klaga på just nu när det kommer till HW. Lite klent utbud av applikationer (som flera har påpekat) men hoppas det blir bättre. De appar jag saknar från Android/ios är mobilbanken (LF och ÖB saknas), Spotify, Tapatalk, SJ, Pulse, IDG, Macworld, RSA SecurID mfl)

Permalänk
Medlem

Jag skulle också vilja lugna ner batteriryktena lite grann. I början drog jag ner telefonen från 100% till 10 på under 2 timmars lek, men nu ett par laddningar senare ser det mycket, mycket bättre ut. Jag vill inte ropa hej än men jag har en känsla av att om ett par dagar kommer den fungera precis som jag vill, med en dags användade av telefonen utan problem Och då med betoning på användade. Min gamla lur höll också en dag. När den låg i fickan

Permalänk
Medlem
Skrivet av zsh:

Köpte en idag lite halvt spontant. Är ny när det gäller WP (Android/iPhone tidigare), men om ni har några frågor så kan jag försöka besvara de eller kolla upp det ni undrar över.

Har inget att klaga på just nu när det kommer till HW. Lite klent utbud av applikationer (som flera har påpekat) men hoppas det blir bättre. De appar jag saknar från Android/ios är mobilbanken (LF och ÖB saknas), Spotify, Tapatalk, SJ, Pulse, IDG, Macworld, RSA SecurID mfl)

Sant, appar är lite klent atm. men eftersom wp8 och även nu win8 är en stor satsning för Ms så tror jag det kommer dyka upp ett par.
Har för mig jag läst någonstans att spotify/instagram skulle dyka upp i slutet av dec. och det är ju 2 appar många folk frågar efter. Men sånt återstår att se
Spelar ju själv inte på mina mobiler, så för dom appar jag använder har jag hittat andra appar som gör sakerna bra/lika eller bättre.

Permalänk
Avstängd

Har aldrig riktigt förstått hetsen kring appar. Det allra mesta tycker jag går tillräckligt smidigt att sköta genom webläsaren.

Permalänk
Skrivet av Jfqvist:

Har aldrig riktigt förstått hetsen kring appar. Det allra mesta tycker jag går tillräckligt smidigt att sköta genom webläsaren.

Kunde inte ha sagt det bättre själv. En bra webbläsare ersätter appar i 95% av fallen. Appar för nyheter, facebook och väder är ju t.ex. helt meningslösa. Om det däremot är något vettigt som ett spel eller spotify är det en annan femma.

Permalänk
Medlem

Hmm första problemet.....allt lirar som det ska via WiFi, men telefonfan vill inte köra 3G. SIM korter fungerar till 100% då den flyttades från iphone till denna och i den gamla telefonen så fungerar det som det ska. (3g, mm är valt under inställningar->mobilnät. Dataanslutning är på såklart.
APN är där, snappades upp automatiskt av telefonen. Flera omstart av telefonen gjorda...hjälper inte ett skit. Trött man blir.

edit: verkar inte vara ensam om problemet http://discussions.nokia.com/t5/Nokia-Lumia/Lumia-920-doesn-t...

edit2: Efter ett samtal till supporten så kunde de inte göra något konkret, men konstigt nog 5 min senare så började 3g lira

Permalänk
Skrivet av zsh:

Hmm första problemet.....allt lirar som det ska via WiFi, men telefonfan vill inte köra 3G. SIM korter fungerar till 100% då den flyttades från iphone till denna och i den gamla telefonen så fungerar det som det ska. (3g, mm är valt under inställningar->mobilnät. Dataanslutning är på såklart.
APN är där, snappades upp automatiskt av telefonen. Flera omstart av telefonen gjorda...hjälper inte ett skit. Trött man blir.

edit: verkar inte vara ensam om problemet http://discussions.nokia.com/t5/Nokia-Lumia/Lumia-920-doesn-t...

Jag startade bara om min mobil så började det funka när jag hade det problemet.

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz