Efterlysning: Tålig telefon

Permalänk
Medlem

Nokia N8? Den borde du kunna hitta billigt begagnad

Permalänk
Avstängd

Har haft en Sonim XP1 när jag jobbade med cisternbesiktning och maken till stryktåligare telefon finns nog inte, inte som är användbar iallafall.
Skedde både en och två gånger att jag "råkade" rulla över den med lastbilen, tappat den ifrån en stående Statoilcistern där höjden var ca 15m, överlevt regn och vatten samt lättare oljebad.
Ringsignalen hördes ifrån lastbilshytten när man stod ute vid kontrollpanelen vid bakre axelparet och körde kompressorn.
Sonim och deras XP-mobiler är helt fantastiska som arbetstelefoner för en människa som har ett yrke som inte består i av att sitta på ett kontor.

https://maps.google.com/maps?q=karlstad&hl=sv&ll=59.376208,13...

Där uppe ifrån tappade jag luren, kommer inte ihåg om det var när jag klätrade från korgliften eller om det var när jag hade luckat av manluckan.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ative00:

Många bra tips. Någon som har erfarenhet av Galaxy Xcover? priset verkar ganska bra för en ganska bra telefon

Det är en ganska bra telefon, men batteritiden suger. Jag laddar min varje natt, och ändå kan jag ha pratat slut på den under dagen. Den har också haft problem med Blåtand, det har hänt att telefonens bluetooth har hängt sig i. Enda lösningen att starta om telefonen.
Annars en rätt trevlig telefon, som hittils har tålt det mesta. Har inte tappat den från hög höjd dock (ännu).

Permalänk
Medlem

Sonim är sjuka, men min sony acro s är jätte nöjd med, tappat den från 2 m ner i jord och håller, badat med den 20 min utan problem.
IP klass 57.
Finns även sony V numera, häng mig inte numera tror dock skillnaden mot acro s är att V har 4g

Visa signatur

Chassi Obsidian 800D Aggregat Corsair TX V2 850W Processorer Intel® Core i7-2600K Moderkort MSI Z68A-GD65 (Gen3) Minne Kingston DDR3 4X4GBGrafikkort ZOTAC GeForce GTX 590 3072MB Hårddisk SSD Corsair 120GB Hårddisk,Seagate Barracuda® XT 2TB Tillbehör Razer BlackWidow, Mus Logitech G400 Bildskärm Samsung 23" 120hz

Permalänk
Medlem

har en samsung Xcover, köpte den i sommras nångång , tycker den funkar kanon, och jobbar i industri så det blir mycket skit & vatten på den , bara skölja av den under kranen så är den fin igen

Visa signatur

Data 00110011

Permalänk
Skrivet av Ative00:

Många bra tips. Någon som har erfarenhet av Galaxy Xcover? priset verkar ganska bra för en ganska bra telefon

Skulle inte vilja rekommendera galaxy xcover. Min kompis ragea på sin pappa och slog telefonen i hans axel ,hela skärmen är nu i tusen bitar!

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

Ha, det är enkelt att hitta en telefon som inte går sönder. Låt mig presentera telefonen som kan förstöra planeter.
http://d1535dk28ea235.cloudfront.net/preset_65/3310.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=8Sbizs-qAwY

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Inaktiv

kanske en Xperia V ?

Permalänk
Medlem

Vad sägs om en svensk smartphone, IP-klass 67 och militärcertifierad enligt MIL-STD-810G med möjlighet till 3000 mAh batteri?
Släpps i vinter.

Är själv till sjöss på fritiden som jungman på ett traditionsfartyg, men hittills har min SGS2 och Note 2 överlevt den pärsen.

Visa signatur

Processor: Intel i7-13700K överklockad + EK vattenblock Moderkort: Asus Z790-E Strix Grafikkort: Nvidia RTX4090 FE + EK vattenblock RAM: G.Skill Trident DDR5 6400MHz CL32 Trident Z5 32GB Systemdisk: Samsung Evo 980 NVME 2TB M.2 Spel SSD: 2 x Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB Övrigt SSD: Crucial P3 4TB M.2 PCIe Gen 3 NVMe SSD Skärm: Dell Alienware AW3423DW 34" 3440x1440p G-Sync Ultimate VR: Varjo Aero + FBT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olaeli:

Vad sägs om en svensk smartphone, IP-klass 67 och militärcertifierad enligt MIL-STD-810G med möjlighet till 3000 mAh batteri?
Släpps i vinter.

Är själv till sjöss på fritiden som jungman på ett traditionsfartyg, men hittills har min SGS2 och Note 2 överlevt den pärsen.

http://www.handheld.se/global/press/images/Nautiz-X1-tough-sm...

Visst, visst visst... vi är intresserade! Men förklara gärna vad detta är för märke, fabrikat och gärna en länk.

I övrigt så är saken väldigt enkel för TS. Köp en Samsung xcover. Som någon säger i tråden så har du bort åt en månads batteritid, och den är vattentät.

Visa signatur

Asus P7H57D-V EVO...... 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA.....OCZ 4GB (2x2048MB) Obsidian XTC 1600MHz.....Intel Core i3 530, 2.93GHz.....Windows 7 Home Premium Svensk Retail...

Permalänk
Medlem
Skrivet av grabben!:

Visst, visst visst... vi är intresserade! Men förklara gärna vad detta är för märke, fabrikat och gärna en länk.

I övrigt så är saken väldigt enkel för TS. Köp en Samsung xcover. Som någon säger i tråden så har du bort åt en månads batteritid, och den är vattentät.

Har du provat klicka på bilden?

Visa signatur

Processor: Intel i7-13700K överklockad + EK vattenblock Moderkort: Asus Z790-E Strix Grafikkort: Nvidia RTX4090 FE + EK vattenblock RAM: G.Skill Trident DDR5 6400MHz CL32 Trident Z5 32GB Systemdisk: Samsung Evo 980 NVME 2TB M.2 Spel SSD: 2 x Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB Övrigt SSD: Crucial P3 4TB M.2 PCIe Gen 3 NVMe SSD Skärm: Dell Alienware AW3423DW 34" 3440x1440p G-Sync Ultimate VR: Varjo Aero + FBT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olaeli:

Har du provat klicka på bilden?

Är den verkligen svensk? Vad är priset måntro?
Hälften dator hälften smartphone... låter bra men blir antagligen dyr

Visa signatur

Asus P7H57D-V EVO...... 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA.....OCZ 4GB (2x2048MB) Obsidian XTC 1600MHz.....Intel Core i3 530, 2.93GHz.....Windows 7 Home Premium Svensk Retail...

Permalänk
Medlem
Skrivet av grabben!:

Är den verkligen svensk? Vad är priset måntro?
Hälften dator hälften smartphone... låter bra men blir antagligen dyr

Om du är intresserad kan du väl googla lite?

Svaret på fråga 1: http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Handheld#section_2

Svaret på fråga 2: http://www.swedroid.se/svenska-handheld-lanserar-stryktaliga-...

Inte mycket dyrare än en vanlig smartphone.
Och vad menar du med hälften dator, hälften smartphone?
Det påståendet har du hittat på själv.

Specsen är kanske inte de hetaste på marknaden, men tåligare telefon får man nog leta efter.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olaeli:

Och vad menar du med hälften dator, hälften smartphone?
Det påståendet har du hittat på själv.

Citat
"Nautiz X1® är den perfekta blandningen av en smartphone och en stryktålig handdator"

Angående tipset att googla..................Fick uppfattningen att denna grunka ännu ej släppts, och att priset ännu ej fastställts. men om jag nyss var intresserad så försvann intresset omedelbart efter dina länkar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheWolfbane:

Samsung E2370 - Kanske inte världen mest flashiga telefon, men den lär klara av vad du önskar.

Den telefonen är kanske 1-2 gammal, så du kan ju även kika om dom har gjort några nya modeller sedan dess.

https://www.youtube.com/watch?v=v1dRULo1VUo

fan vad jag garvade när de hängde den efter en bil och satte igång banjomusik Bra telefonkamera much?

Permalänk
Medlem
Skrivet av grabben!:

Angående tipset att googla..................Fick uppfattningen att denna grunka ännu ej släppts, och att priset ännu ej fastställts. men om jag nyss var intresserad så försvann intresset omedelbart efter dina länkar.

OK, intresseklubben antecknar.
Hade du något konstruktivt att tillägga?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olaeli:

OK, intresseklubben antecknar.
Hade du något konstruktivt att tillägga?

OK, jag missade att klicka på din fina bild.. och nu är du djupt kränkt!
Sorry!

Misstaget är helt och hållet mitt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

fan vad jag garvade när de hängde den efter en bil och satte igång banjomusik Bra telefonkamera much?

Norsk test:
Underbart när han drog på sig en keps när han klev in i traktorn. Man förstod att nu är det allvar.

OM TS ser den här filmen så borde saken vara klar.

Visa signatur