tillräcklig för LOW LOL plays?

Permalänk
Medlem

tillräcklig för LOW LOL plays?

tjena, har lagt min spelkarriär på hyllan och tänk köpa en gosig dator som är lätt att ha med på resor osv.
skulle http://h20386.www2.hp.com/SwedenStore/Merch/Product.aspx?id=B... vara tillräcklig för ev LOL eller Age of Empire II spel?
OM, några tips på bättre?
Om inte, några tips?

Tack på för hand!:)

Permalänk
Medlem

kan intel atom starta något förutom windows starter edition?
kan man ens spela på windows starter edition? lol...

ja du, jag tror nog inte det skulle gå att spela LoL på den iallafal, AoE2...tveksamt

dock så har jag ingen erfarenhet med dessa "mini" datorer

Permalänk
Medlem

Tveksamt... Kanske?

System Requirements for Leauge of Legends

2 GHz processor
1 GB RAM (Windows Vista and 7 users will want 2 GB of RAM or more)
8 GB available hard disk space
Shader version 2.0 capable video card
Support for DirectX v9.0c or better
Windows XP, Windows Vista, or Windows 7. (Note: Mac OS and Linux are not currently supported.)

Recommended

Recommended System Requirements
3 GHz processor
2 GB of RAM (Windows Vista and 7 users should use 4 GB of RAM or more.)
12 GB available hard disk space
GeForce 8800 or equivalent video card (Dedicated GPU with 512MB+ Video Memory(VRAM))
Support for DirectX v9.0c or better.
Windows XP with the latest service pack installed, Windows Vista with the latest service pack installed, or Windows 7 (As stated above: Mac OS and Linux are currently not supported.)
The latest update to .NET Framework from Microsoft

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-2500K GPU: 2x MSI GeForce GTX 560Ti 2048MB TWIN FROZR II OC RAM: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP HDD: Corsair Force 3 + WD Green 5400 2x 2TB(Raid) Case: Fractal Design R3 PSU: Corsair TX 750W 80+ Bronze MB: MSI P67A-GD55 REV B3 OS: Windows 7 Ultimate 64-bit

Permalänk
Medlem

Några tips på enkla , "ON THE GO" spel som möjligtvis skulle kunna gå? då menar jag inte worms eller pacman, utan mer ett "bra, seriöst" spel.

Permalänk
Inaktiv

Stepmania tar 34GB för mig och jag har över 2000h gameplay. <- skrytning
Rekommenderas starkt, se bara till att inte tappa datorn medans du lirar.

Permalänk
Skrivet av Nett:

tjena, har lagt min spelkarriär på hyllan och tänk köpa en gosig dator som är lätt att ha med på resor osv.
skulle http://h20386.www2.hp.com/SwedenStore/Merch/Product.aspx?id=B... vara tillräcklig för ev LOL eller Age of Empire II spel?
OM, några tips på bättre?
Om inte, några tips?

Tack på för hand!:)

Ultrabook:

https://www.inet.se/produkt/1970340/samsung-5-series-np535u3c

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

kusinen har en gammal HP Compaq 6735b, vad ska man ge för den? funkar lol på den?

Permalänk
Medlem

går det formatera en hp, till Mac OS?:)

Permalänk

Dock inte en ultrabook då det sitter en AMD APU i den. Såg riktigt najs ut annars

Permalänk
Medlem

Starcraft har jag fått att fungera på en liknande, dock var det 2GB RAM i den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bassefrom:

Dock inte en ultrabook då det sitter en AMD APU i den. Såg riktigt najs ut annars

Tänkte också på det, lite konstigt att inet har lagt den under den kategorin.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Jag vet iaf att jag kan köra lol på en MacBook anno 2007 (har Windows 7 på den) med Intel GMA 950 och någon core-duo cpu. Dock är det med allt på lägsta och med 30fps när inget händer och ~12-15fps i fights. Kan gå ner till ca. 5-10fps i större teamfights.

Visa signatur

Dator: P67 Extreme4, Intel Core i5 3570k, GTX 970, Corsair 8GB 1600Mhz Vengeance, Corsair HX 750W, 1TB WD HDD, Samsung 840 EVO 250GB.
Utrustning: Corsair K70 MX Blue, QPad 5k, Dell U2515H, Sennheiser PC360, PreSonus AudioBox 22VSL.
http://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Skrivet av Nett:

går det formatera en hp, till Mac OS?:)

Beror helt på vilken dator du har, och det är inte utan krångel och att eventuellt (antagligen) vissa saker inte kommer fungera beroende på vilken dator du har. Bara att googla på datormodell samt hackintosh!

Permalänk
Medlem

Sitter själv och spelar LOL på min bärbara plugga dator Acer TimelineX 3820T (uppdaterad med 8 GB ram och SSD Disk) typ en i3a med Inget 3000HD grafikkretsen. (Har den ansluten till en extern skärm med 1080p upplösning/ spelare LOL i 1080p)
Allt på low så är det typ 50FPS men sen kan den dimpa ner på 30 fps.
Liknande datorer kan man köpa begagnad för ty 1500kr. BTW den har bra batteritid, kan spela lol typ 3 timmar utan att vara ansluten i vägguttaget.

Visa signatur

CPU: i7 2600k Moderkort:ASRock Z68 Extreme7 GEN 3 GPU: MSI TF GTX 680 SLi Ram: Corsair (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP Chassi: Fractal Design Define XL PSU: Corsair 1200W HD: SSD: Samsung 840 (256GB) 3x 2TB WD green

Permalänk
Medlem

http://www.notebookcheck.net/Review-Samsung-Series-5-535U3C-N... en recension av samsungdatorn som länkas i tråden och den lär klara lol och aoe utan problem. i testet får den riktigt hyggliga fps i wow men klarar knappt av lite mer krävande rts som starcraft 2

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII