Permalänk
Medlem

Måla om cheiftech chassi

Hallå!

Behöver lite hjälp angående målning av mitt chassi..
ska jag förbehandla eller nåt innan?
vilka färger ska jag använda?

tacksam för svar!

Visa signatur

___
jo precis.
___

Permalänk
Medlem

vet inte om du behöver förbehandla... kanske tvätta ytan.... men Sprayfärg är bra... spraya inte för nära bara då rinner de o fuckar.... men blocka isär chassit i så många delar det går o färga en itaget

Lycka till!

Visa signatur

Ge oss tillbaka Övriga ämnen!

Permalänk
Medlem

Plocka isär menar jag givetvis!

Visa signatur

Ge oss tillbaka Övriga ämnen!

Permalänk

E också lite nyfiken på vilka sprayfärger man skall använda. När jag målade mitt förra chassi köpte jag sprayfärgen för 30-40 spänn på biltema och den va inge vidare. På vissa ställen blev den matt och på andra helt blank. Någon som vet något bra ställe där man kan köpa bra färg ?

Visa signatur

And on the seventh day, god stepped back and said: "There is my creation, perfect in every way... oh, dammit I left pot all over the place. Now they'll think I want them to smoke it... Now I have to create republicans." - Bill Hicks

Permalänk

jag skulle ocksa vilja veta jag har en 30cm repa pa ena sido platen. inte den sidan dar flakten sitter utan natruligt vis den dar mobot basar sa ett plexi dar skulle ungefar se ut som ett fonster i en ghettolagenhet.

dessutom har jag trottnat pa den giftlila fargen, tankte mig nat i still med falurod.

Permalänk
Medlem

Om du har tillgång till en egen färgspruta kan du köpa Sikens vattenbaserade "lackfärg" ..samma som billackerare använder, luktar nästan inget och torkar typ direkt det landa på plåten, jag använder mig av sån färg och den är bra, dock måste du klarlacka över det om du vill ha en blank och hållbar yta, och då bör du använda dig av en två komponents klarlack för bästa resultat och den luktar ganska starkt men den har mindre lösningsmedel än den på sprejburk.

Visa signatur
Permalänk

Tvätta rent med lösningsmedel och rugga upp ytan med sandpapper.
Sedan grundar du med grundfärg och låter det torka, därefter lägger du färgen och låter det torka. Sist läggs klarlacken på.

Visa signatur

"?"